2017-07-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Att P fick en panikattack kan förklara varför väskorna är droppade. Enligt min erfarenhet av panikångest/attack så reagerar vi olika. Vissa vill bara vara still med någon som håller om dom men min egen erfarenhet säger "fly" från det som utlöser paniken. Men att hjärnan slutar fungera och stänger av tror jag inte snarare tvärtom den arbetar för högtryck och man t ex går tills den har gått över men man vet precis vad man gör. När väl attacken lagt sig borde han iofs hämtat väskorna igen. Om han mot förmodan gått vilse, finns alltid någon att fråga och P verkar ju inte ha några problem med den biten.
Dessutom finns det 2 vittnen som enl. mig verkar trovärdiga. En kranförare såg honom gå över spåret i området där väskorna återfanns. En annan kvinna var helt hundra på att hon såg honom tidigt morgonen därpå. Hon har hävdat att det var han i hp tråden men jag har letat och hennes obs verkar raderade

För övrigt
God morgon alla!
ja Eva och Nina de flesta av oss sover vid den tiden ni tjattrar här

Jo jag insåg det., men Nina är väldigt trevlig så det gick bra.Lite saknade vi er allt.

Tror som dej att han varit halvsovandes i skogen., om det nu går att sova med panikattack.
Sen så fort det ljusnade ,och fåglarna vaknat,vaknade även han,precis som den hundägare som såg honom..De brukar ju vara tidigt ute.
Tror han stod där och funderade över var hans väskor tagit vägen., och var nog alldeles rådvill.
Synd att inte kvinnan kunde han försökt prata med han.,så kanske han kunde ha bett om hjälp.

En annan sak,det fanns ju ett blått elskåpet mitt på åkern.
Synd att inte sådana skåp har elutagg,då hade han kunnat suttit därute i lugn och ro och laddat.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-29 kl. 08:59.
Citera
2017-07-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Det tror jag är kopplat till hans mående o att han kände sig instängd. Att bli liksom omringad o känna att man inte har möjlighet att gå som man vill.... Har man haft ångest är den reaktionen fullt begriplig. Kan ju vara så att han ställde ifrån sig stora väskan för den var för jobbig att släpa på o att ryggsäcken åkte vid ev brott. Inget av värde i den om man vill ha snabba pengar. Han kan ju ha hunnit ringa ett samtal m minimalt m batteri. Telen hade väl kopplat upp nån gång i Hallsberg.

Ibland brukar min mobil bara koppla upp sig och sen stängas av direkt ,om det är absolut batteritorsk.Har du aldrig varit med om det.?
Citera
2017-07-29, 09:41
Medlem
Jo du telefonen kan liksom leva sitt eget liv ibland 😄 Känns liksom som att varför han klev av kan finnas logiska förklaringar på o jag tror inte det var planerat utan nåt som skedde utifrån mående o situation. Det är sen vad som hänt som börjar bli klurigt, obegripligt o Oroväckande 🙈 Stackars kille.!!!!! Oavsett vad som sen hände så lär han mått skit där han gått omkring. Tror inte en sekund att han sprallat till det o stuckit, men kan absolut ha fel o önskar jag har det.
Citera
2017-07-29, 10:13
Medlem
Har ni alla sett filmen där P gör narr av apotekspersonalen genom att låtsas att han inte kan prata men vill få fram att han önskar köpa kondomer, allt medan en kompis smygfilmar detta?

Jag tycker att denna film visar på att Patrik inte var särskilt blyg och inte hade särskilt svårt med sociala situationer.

Jag tror någon hämtade honom i Hallsberg, med bil. En nära vän som han hade pratat/chattat/skrivit med på datorn under resans gång (därav de knapphändiga svaren till mamman i telefonen - han skrev samtidigt). De tog den lilla grusvägen ut från Hallsberg för att kunna dumpa väskorna i tron om att någon skulle hitta dem lite senare. Vid det laget skulle alla tro att chanserna att hitta honom vid liv är få.
Varför han gör detta mot sina föräldrar och bror är helt oförklarligt för mig, kanske finns någon anledning som man inte vet om.

Eftersom föräldrarna påstår att Patrik inte haft psykiska problem överhuvudtaget tidigare så verkar självmord långsökt. Man kan absolut bli deprimerad efter ett utmattningssyndrom/gått in i väggen, men det brukar ta ett antal depressioner innan man gör ett första försök till att ta sitt liv och de flesta lyckas inte första gången heller.
Citera
2017-07-29, 10:16
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Har ni alla sett filmen där P gör narr av apotekspersonalen genom att låtsas att han inte kan prata men vill få fram att han önskar köpa kondomer, allt medan en kompis smygfilmar detta?

Jag tycker att denna film visar på att Patrik inte var särskilt blyg och inte hade särskilt svårt med sociala situationer.

Jag tror någon hämtade honom i Hallsberg, med bil. En nära vän som han hade pratat/chattat/skrivit med på datorn under resans gång (därav de knapphändiga svaren till mamman i telefonen - han skrev samtidigt). De tog den lilla grusvägen ut från Hallsberg för att kunna dumpa väskorna i tron om att någon skulle hitta dem lite senare. Vid det laget skulle alla tro att chanserna att hitta honom vid liv är få.
Varför han gör detta mot sina föräldrar och bror är helt oförklarligt för mig, kanske finns någon anledning som man inte vet om.

Eftersom föräldrarna påstår att Patrik inte haft psykiska problem överhuvudtaget tidigare så verkar självmord långsökt. Man kan absolut bli deprimerad efter ett utmattningssyndrom/gått in i väggen, men det brukar ta ett antal depressioner innan man gör ett första försök till att ta sitt liv och de flesta lyckas inte första gången heller.

Gå tillbaka cirka en sida och läs min djupanalys av filmen!
Citera
2017-07-29, 10:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Jo du telefonen kan liksom leva sitt eget liv ibland 😄 Känns liksom som att varför han klev av kan finnas logiska förklaringar på o jag tror inte det var planerat utan nåt som skedde utifrån mående o situation. Det är sen vad som hänt som börjar bli klurigt, obegripligt o Oroväckande 🙈 Stackars kille.!!!!! Oavsett vad som sen hände så lär han mått skit där han gått omkring. Tror inte en sekund att han sprallat till det o stuckit, men kan absolut ha fel o önskar jag har det.

Om måendet är en faktor att räkna med så bör vi komma ihåg att P mådde dåligt och ville hem av just den anledningen.

Deprimerade personer är mindre självmordsbenägna än de som mår bättre efter en depression. Depressionen i sig gör att man ofta inte mäktar med att göra något öht. Finns forskning som stödjer det.

Det rimmar illa på alla håll och kanter i världens story tycker jag.
Citera
2017-07-29, 10:22
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Har de slutat söka i Hällabrottet nu.?

Det är ett organiserat sök på söndag!
När Du skrev det där var säkert bara ugglorna ute och spanade!
Det är säkert i Hällabrotten det skall sökas! Läs spaningsinslaget!
Riktigt allt vet jag inte!
Samlingsplatsen är: Återvinningscentralen! Skynda Dig så hinner Du fram till i morgon!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-29 kl. 11:12.
Citera
2017-07-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Gå tillbaka cirka en sida och läs min djupanalys av filmen!
Jag tycker mer det ser ut som att han har j*vligt svårt att hålla sig för skratt.
Lägger man ihop filmen med diverse foton, med bl a alkohol inblandat (vet inte om de finns kvar på hans av föräldrarna omredigerade Facebook-sida) så får jag känslan av att han var en kille som gillade att "pranka", festa, "flumma runt" (inte nödvändigtvis flumma som i att röka på), ta livet med en klackspark etc. Jag tror mycket på den där "syster"-kompisen, där finns många svar.

Om vi alla tänker tillbaka när vi själva var 20-25, man var en person på jobbet, en annan med en kompisgrupp, en tredje med den andra kompisgruppen och så var man så snäll och rar hemma hos mamma - för då fick man en slant och lite middag 😜
Citera
2017-07-29, 11:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jag tycker mer det ser ut som att han har j*vligt svårt att hålla sig för skratt.
Lägger man ihop filmen med diverse foton, med bl a alkohol inblandat (vet inte om de finns kvar på hans av föräldrarna omredigerade Facebook-sida) så får jag känslan av att han var en kille som gillade att "pranka", festa, "flumma runt" (inte nödvändigtvis flumma som i att röka på), ta livet med en klackspark etc. Jag tror mycket på den där "syster"-kompisen, där finns många svar.

Om vi alla tänker tillbaka när vi själva var 20-25, man var en person på jobbet, en annan med en kompisgrupp, en tredje med den andra kompisgruppen och så var man så snäll och rar hemma hos mamma - för då fick man en slant och lite middag 😜

Jag har sett bilden på Patrik med systemkassen och läst kommentarerna.
Föräldrarna hävdar, att han varken har alkohol eller drogproblem och inte röker.
Han behöver inte ha problem med alkohol bara för, att han nyttjar den!

Snälla Emma! Hade Du minst 4 personligheter, när Du var ung så är det märkligt, att Du inte blivit schizofren! För det har Du väl inte? Ge inte upp! Du KAN fortfarande bli det!

Jag tycker fortfarande inte, att han ser bekväm ut i sin roll på apoteket.
Inte, att bli filmad där heller.
Alla kan inte tycka lika!
Citera
2017-07-29, 11:28
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Håller med, Nina! Den första och enda tanken jag hade var att han gjorde det mot sin vilja. Kanske en vadslagning. Jag upplevde det som att han verkade tycka det var pinsamt så jag tyckte mest synd om honom.
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-29 kl. 11:43.
Citera
2017-07-29, 11:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag har sett bilden på Patrik med systemkassen och läst kommentarerna.
Föräldrarna hävdar, att han varken har alkohol eller drogproblem och inte röker.
Han behöver inte ha problem med alkohol bara för, att han nyttjar den!

Snälla Emma! Hade Du minst 4 personligheter, när Du var ung så är det märkligt, att Du inte blivit schizofren! För det har Du väl inte? Ge inte upp! Du KAN fortfarande bli det!

Misstänker att du syftade på Hemma och inte Emma i din kommentar
Tycker man kan vara lite olika beroende på vem man är med. Så långt som säga olika personer är ju att ta i. Jag gjorde mycket tokigt OBS inget olagligt men försatte mig i spännande och farliga situationer ibland i ungdomen. Som jag fortfarande idag inte skulle berätta för mina föräldrar. Men nej schizofren nej det vill jag inte kalla det. Tror inte det finns någon som inte gjort något som föräldrarna kan sätta sitt huvud på att deras barn aldrig skulle göra.

Om vi återgår till apoteket, jag tycker också att han verkar ha svårt att hålla sig för skratt som egentligen bekräftas av det förlösande skrattet de får utanför apoteket. Duktigt att kunna hålla masken, det hade inte jag gjort.
Citera
2017-07-29, 12:04
Medlem
Som jag uppfattade det som kvinnan på tåget sa var att P pratade i telefonen (sin) och då sa till den han pratade med: vi syns i Mjölby...?

Men så var det inte eller, sa han verkligen det till kvinnan. För det låter väldigt märkligt...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in