Citat:
Ursprungligen postat av
TakeYouOnACruise
Vad jag säger är att en kylväska antingen elektronisk eller en med klampar i gör att Mats inte behöver ta sig till lägenheten för att mörda Linda, överhuvudtaget tycker jag pepparbiffen är ett svagt argument och bevis för att mordet sker i hemmet. Och det här kan jag säga utan att ha besökt Falun.
Varför ska Mats bry sig om en pepparbiff när han ska mörda Linda? Han kan väl lägga in den antingen halvrutten i kylen eller i oförändrat skick (om den nu hölls kyld) efter Äselby 19.59.
Om det nu är så att han är säker på att han inte setts i tvättstugan, kanske han också är säker på att han inte är hemma vid den aktuella tidpunkten? Jag tror på Mats RUNDTUR på sätt och vis, det var den han tog när han mördade Linda.
Han har väl gott om tid att stryka tvättiden efter mordet? Eller finns det vittnesuppgifter som gör gällande att den är styrkt först vid 17.30-18.00?
Fast det är inte pepparbiffen i sig. Det är en av många konstiga omständigheter. Om nu Linda var införstådd med att en rundtur skulle göras, varför åker de då och handlar pepparbiff just då? Varför inte göra det på tillbakavägen? Eller dagen efter? Var pepparbiffen även det enda de behövde inför besöket från hans familj?
Alltså:
- Lindas arbetskamrater vittnar om att de fick intrycket att hon skulle hem och bara ta det lugnt.
- De har tvättid 17.00. Detta ljuger han uppenbart om i förhör.
- Mats säger först att de parkerade i garaget efter CG, men ändrar sig senare till att de ställde sig på gatan.
- Lindas hittas utan skor. De står i lägenheten. Andra skor fattas. Slängde han fel skor?
- Hon har inte tröjan på sig från CG när hon hittas vilket kan tyda på att hon tog av den när hon kom hem.
- Linda köpte kött från CG för att de hade färskaste köttet. Hon åt ALDRIG kött dagen efter. Pepparbiffen var nog tänkt till kvällen.
- De var ute på en tur dagen innan!!
Mot detta står att Mats i ett samtal med Niklas säger att de ska åka och titta på ett vattenfall. Jag anser att alla dessa omständigheter (finns fler) visar på att hon bara ville hem och tvätta och ta det lugnt. Kanske käka något gott. Jag har svårt att se att han skulle kunna övertala henne att åka på en tur. IGEN!
Därför tror jag att OM mordet skett i eller bredvid bilen har det skett i nära anslutning till CG. Kör man över motorvägen från CG är man i princip i ödemarker direkt. Där kan det ha skett! Men att han skulle kunna lura henne nästan hela vägen till Rättvik. Njae, det var inte hennes plan för kvällen.