2017-07-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Eva! Kan Patrik BLI mer uthängd?

Nee du har rätt. , det hänger löst alltihopa...
Citera
2017-07-28, 18:32
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tåget som kom efter Mjölby-tåget, (du skrev Malmö-tåget) menar du väl., för Bergslagståget går bara till Mjölby., sen vãnder det och åker uppåt igen.Det åker bara i Bergslagen, därav namnet.

Sen att det i Mjölby står ett tåg som man kan byta till ifrån Bergslagståget för att komma vidare ner till Malmö, stãmmer.
Nu är det så att det går ENDAST Bergslagståg på den änden utav stationsanläggningen,eftersom det är ett "slutspår" , "stoppspår".

De är så att Bergslagståget har ju lokförar-rattar i båda ändarna så dessa tåg kan köra vidare genom att "backa ut från station, pga att de är så korta, endast 2-3 vagnar (ständigt) ungefãr som ett pendeltåg i Stockholm.

Den möjligheten har ju inte ett vanligt långt tåg.
Att kunna backa ut, är omöjligt , deras spår ligger i mitten under glasgången, just därför.

En annan info är att Bergslagståget går endast en gång i timmen, varannan gång mot Örebro, varannan gång mot Mjölby.

Så de som satt eller var på perrongen har nog inte orkat "vänta " på att se Patrik gå på nästa tåg som gick mot Mjölby,för det gick inte förräns 16.47.

Såvida inte de som satt i kuren , bara typ "hängde "där hela eftermiddagen utan anledning, hmm...

Men visst...har vi tur så hör någon av dem av sig till polisen om de sett något...

Eftersom det tåg som var det enda som gick den timmen därifrån., kan man undra varför överhuvudtaget någon satt i kuren just då ?
Det regnade ju inte, och om de väntat på någon som gick ur tåget skulle de ju mött upp den/dem 10 minuter tidigare...så....jao....?

Aha då förstår jag.. Tack Evaveva för bra förklaring!
Citera
2017-07-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Nej men jag menar att han återfinns en dag. Varför det hänt vet ju bara Patrik (kanske föräldrarna också)

Eller kanske ingen annan än mördaren vet.....brrr, hemskt....
Citera
2017-07-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Eva! Kan Patrik BLI mer uthängd?

Nee som sagt hela sk*ten hãnger löst., ett enda virrvarr utav fladdrande trådar hela storyn.Pust..😣

Bättre om P. blivit "inhãngnad",de första 2 riktigt kritiska dagarna, än "uthãngd"resten av tiden.
Om man tãnker efter.....
sorgligt, han hade kunnat rãddats där i början,känns det som. (Om nu något har hänt vill säga..!?) 😮
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 18:51.
Citera
2017-07-28, 18:47
Moderator
OYs avatar
Har det framgått hur länge väntetiden hade varit i Mjölby vad gäller tågbytet?
Citera
2017-07-28, 18:47
Medlem
Citat:
Eller kanske ingen annan än mördaren vet.....brrr, hemskt....

Det plötsliga infallet att kliva av tåget i ett depressivt tillstånd samt möta sin mördare under denna promenad tror jag inte alls på.
Man har sökt rätt mycket omkring men säkerligen är det för få människor med på söken. Det är nog långtifrån genomsökt i hallsberg, vad jag förstår så finns det en hel del skog.
Tyvärr tror jag att han hittat ett lugnt område, tättbevuxet och med många träd omkring.
Citera
2017-07-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har det framgått hur länge väntetiden hade varit i Mjölby vad gäller tågbytet?

Ja., en timme.

Ja jãklars, det kanske var därför kvinnan o han beslöt att då i Mjölby, sitta o fika el.dyl. den timmen för att få tiden att gå .

Det slog mig först nu.!
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 19:02.
Citera
2017-07-28, 18:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tåget som kom efter Mjölby-tåget, (du skrev Malmö-tåget) menar du väl., för Bergslagståget går bara till Mjölby., sen vãnder det och åker uppåt igen.Det åker bara i Bergslagen, därav namnet.

Sen att det i Mjölby står ett tåg som man kan byta till ifrån Bergslagståget för att komma vidare ner till Malmö, stãmmer.
Nu är det så att det går ENDAST Bergslagståg på den änden utav stationsanläggningen,eftersom det är ett "slutspår" , "stoppspår".

De är så att Bergslagståget har ju lokförar-rattar i båda ändarna så dessa tåg kan köra vidare genom att "backa ut från station, pga att de är så korta, endast 2-3 vagnar (ständigt) ungefãr som ett pendeltåg i Stockholm.

Den möjligheten har ju inte ett vanligt långt tåg.
Att kunna backa ut, är omöjligt , deras spår ligger i mitten under glasgången, just därför.

En annan info är att Bergslagståget går endast en gång i timmen, varannan gång mot Örebro, varannan gång mot Mjölby.

Så de som satt eller var på perrongen har nog inte orkat "vänta " på att se Patrik gå på nästa tåg som gick mot Mjölby,för det gick inte förräns 16.47.

Såvida inte de som satt i kuren , bara typ "hängde "där hela eftermiddagen utan anledning, hmm...

Men visst...har vi tur så hör någon av dem av sig till polisen om de sett något...

Eftersom det tåg som var det enda som gick den timmen därifrån., kan man undra varför överhuvudtaget någon satt i kuren just då ?
Det regnade ju inte, och om de väntat på någon som gick ur tåget skulle de ju mött upp den/dem 10 minuter tidigare...så....jao....?

//Jag brukar åka just den tågrutten ca 30 ggr om året.,så lite vet jag om just detta,om Bergslagståget.

Ja, man kan ju verkligen undra varför de hängde där. För att ytterligare spä på olika teorier slog mig tanken. Kan de rentav väntat på en ensam person och sedan följt efter honom
Citera
2017-07-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Det plötsliga infallet att kliva av tåget i ett depressivt tillstånd samt möta sin mördare under denna promenad tror jag inte alls på.
Man har sökt rätt mycket omkring men säkerligen är det för få människor med på söken. Det är nog långtifrån genomsökt i hallsberg, vad jag förstår så finns det en hel del skog.
Tyvärr tror jag att han hittat ett lugnt område, tättbevuxet och med många träd omkring.

Men så du menar att han sviker sitt löfte till kvinnan och mot alla odds beger sig iväg ut ibland trãden och hãnger sig,nee skulle inte tro det....
I så fall har någon annan elak idiot hãngt upp honom, och skyller sen på Patrik.
Så typiskt, Patrik kan ju inte vittna i det hela...himla fegt gjort utav mördaren i så fall....morr...
Citera
2017-07-28, 18:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Nee du har rätt. , det hänger löst alltihopa...

Eva och Nina håller helt med er. Men jag tror inte här att vi sitter här och spekulerar för att hänga ut eller att vara elaka mot P, utan vi vill seriöst att han hittas helst levande.
Citera
2017-07-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, man kan ju verkligen undra varför de hängde där. För att ytterligare spä på olika teorier slog mig tanken. Kan de rentav väntat på en ensam person och sedan följt efter honom

Jo men var det inte han som vågade gå mot dem,lite vinglandes på perrongvideon., eller var det till papperskorgen han var på väg till...minns inte?
Citera
2017-07-28, 19:01
Medlem
I Missing Peoples tråd på facebook skrev en person igår:

"Passerade Örebro station....tyckte jag såg en som liknade Patrik....blå tyg jacka och jeans"
Igår kl. 13:29

"Smal kille. Såg lite vilsen ut"
Igår kl. 13:30
Senast redigerad av bjarv 2017-07-28 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in