2017-07-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Helt rätt, skrev han inte "störiga killar" också? Det är ju sånt här jag syftar lite på. Inte bara P och hans familj blir ju drabbad. Jag kan ju säga såhär, jag hade aldrig någonsin riskerat att bli uthängd här om jag hade viktiga uppgifter i ett uppmärksammat fall som var så massivt här och på facebook. DÅ hade jag skrivit anonymt till Polisen. Vilket dom hade blivit allergiska emot då man aldrig kan verifiera uppgifterna då.

Ja alltså kvinnan på tåget har ju sagt att killarna bara kollade i sin mobil, och att Patrik blev besvärad.
Men inte att killarna i sig var stökiga.
Citera
2017-07-28, 15:54
Medlem
Snubban007s avatar
Det satt ju 2 (?) personer på perrongen när Patrik gick av tåget.. av filmen att döma..

Undrar ifall dom såg vart han gick.. och eftersom dom satt där så är det väl högst troligt att dom väntade på ett tåg? Undrar vart det tåget skulle... någon som vet? Inte "slumpmässigt " någonstans där obs om att man ev sett patrik eller?

Bara jag som funderar igen...
Citera
2017-07-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Oavsett om detta är "världens story" så ska man nog inte haka upp sig på uttalanden. Visst man kan uttrycka sig klumpigt ibland..
Så faktum kvarstår, Patrik är "försvunnen".
Jag har tidigare funderat på om han är borta frivilligt men tar bort den tanken tyvärr. Har min egen teori och jag tänker inte uttala mig om den här för det är inget trevligt att ens lägga ut det här.

Det viktigaste är att Patrik och hans anhöriga får ett svar en dag.

Om hur många år då ? Och vaddå svar ?
Allt kommer ju vara i dunkel., de kommer ju aldrig få reda på vad Patrik tänkte i den situationen, inte heller hur allt gått till......
Citera
2017-07-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Om hur många år då ? Och vaddå svar ?
Allt kommer ju vara i dunkel., de kommer ju aldrig få reda på vad Patrik tänkte i den situationen, inte heller hur allt gått till......

Nej men jag menar att han återfinns en dag. Varför det hänt vet ju bara Patrik (kanske föräldrarna också)
Citera
2017-07-28, 16:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Det satt ju 2 (?) personer på perrongen när Patrik gick av tåget.. av filmen att döma..

Undrar ifall dom såg vart han gick.. och eftersom dom satt där så är det väl högst troligt att dom väntade på ett tåg? Undrar vart det tåget skulle... någon som vet? Inte "slumpmässigt " någonstans där obs om att man ev sett patrik eller?

Bara jag som funderar igen...

Men då skulle man ju ha sett Patrik gå på tåget på övervakningsfilmen.

Tyvärr började man ju leta efter Patrik först efter två dagar. Innan polis kommit så långt att de skulle försöka få tag på eventuella vittnen(om de ens gjorde det i det här fallet?), har det gått säkert ytterligare någon dag.

Det är inte så troligt att personerna på perrongen tänkte på Patrik särskilt mycket och särskilt efter flera dagar blir det svårt att komma ihåg en sådan ordinär händelse som att en person går av tåget. Kanske de tittade i sina mobiler eller pratade med varann.

Vi har ju inte hört om några andra iakttagelser som varit säkra, men det kan ju hända att någon minns honom och också hört av sig till polisen utan att det skrivits om det i pressen.

Testa dig själv. Vilka personer såg du för tre dagar sedan på busshållplatsen, glasståndet, butiken, bion eller tågstationen och vilka kläder hade de på sig? Åt vilket håll gick de?
Blir otroligt svårt om det inte är något speciellt som sticker ut.

Hade man däremot blivit tillfrågad samma dag, hade kanske något litet fragment kanske kommits ihåg.

Jag tror vi har pratat om det tidigare, men hur är det med övervakningskameror på de andra perrongerna i Hallsberg? Någon som vet?
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-28 kl. 17:19.
Citera
2017-07-28, 17:25
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men då skulle man ju ha sett Patrik gå på tåget på övervakningsfilmen.

Tyvärr började man ju leta efter Patrik först efter två dagar. Innan polis kommit så långt att de skulle försöka få tag på eventuella vittnen(om de ens gjorde det i det här fallet?), har det gått säkert ytterligare någon dag.

Det är inte så troligt att personerna på perrongen tänkte på Patrik särskilt mycket och särskilt efter flera dagar blir det svårt att komma ihåg en sådan ordinär händelse som att en person går av tåget. Kanske de tittade i sina mobiler eller pratade med varann.

Vi har ju inte hört om några andra iakttagelser som varit säkra, men det kan ju hända att någon minns honom och också hört av sig till polisen utan att det skrivits om det i pressen.

Testa dig själv. Vilka personer såg du för tre dagar sedan på busshållplatsen, glasståndet, butiken, bion eller tågstationen och vilka kläder hade de på sig? Åt vilket håll gick de?
Blir otroligt svårt om det inte är något speciellt som sticker ut.

Hade man däremot blivit tillfrågad samma dag, hade kanske något litet fragment kanske kommits ihåg.

Jag tror vi har pratat om det tidigare, men hur är det med övervakningskameror på de andra perrongerna i Hallberg? Någon som vet?

Jag tänker eftersom tåget stod stilla länge, de som skulle av i Hallsberg gick troligen av när tåget stannade. Om tåget stod stilla i en kvart (?) Och det hade hunnit bli lugnare på perrongen, då hade jag nog reagerat på om det helt plötsligt kom ytterligare en gående ifrån tåget.. tror jag iaf.. fullt medveten om att det är långsökt, men OM nu patrik gick på tåget som kom efter Malmö tåget så kanske de på perrongen sett honom även där....
Sen har dom ju troligtvis sett efterlysning på honom så här i efterhand. Ser jag en efterlysning på en person, som varit på samma plats samma tid som jag själv så hade jag "följt" den efterlysningen, då har dom ju säkert sett filmen från övervakningskameran också... sig själv borde man ju känna igen.. och på det viset börja minnas händelsen...
Citera
2017-07-28, 17:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tänker eftersom tåget stod stilla länge, de som skulle av i Hallsberg gick troligen av när tåget stannade. Om tåget stod stilla i en kvart (?) Och det hade hunnit bli lugnare på perrongen, då hade jag nog reagerat på om det helt plötsligt kom ytterligare en gående ifrån tåget.. tror jag iaf.. fullt medveten om att det är långsökt, men OM nu patrik gick på tåget som kom efter Malmö tåget så kanske de på perrongen sett honom även där....
Sen har dom ju troligtvis sett efterlysning på honom så här i efterhand. Ser jag en efterlysning på en person, som varit på samma plats samma tid som jag själv så hade jag "följt" den efterlysningen, då har dom ju säkert sett filmen från övervakningskameran också... sig själv borde man ju känna igen.. och på det viset börja minnas händelsen...

Ja, det kan ju hända att de sett efterlysningen i tidningen och gjort en koppling att de faktiskt satt där precis när Patrik gick där. Särskilt om man bor i Hallsberg. Då kan jag tänka mig att den infon nått fram till Hallsbergarna. Det kan också hända att de kontaktat polisen. Men inget vi har fått verifierat iaf.

Däremot om du bara passerar Hallsberg, är det inte säkert. Spridningen av Patriks försvinnande tror jag inte har nått ut till alla, även om vi tycker att den gjort det.

När man är på resande fot kan det hända att man har fullt upp att tänka på sina egna grejor runt resan och kanske annat med arbete, vänner, familj. Personligen tittar jag inte så mycket på andra och funderar över vart de ska eller vart de går om det inte är något särskilt som fångar min uppmärksamhet. Skulle säkert inte lägga märke till Patrik, även om tåget stått som du säger, stilla en stund och han plötsligt kommer ut.

Däremot om jag satt i vagnen och Patrik plötsligt reser sig och går ut, då skulle jag kanske reagera. Något som bryter mönstret.

Men alla är olika och som tur är finns det folk som du ibland, som är uppmärksamma och bra vittnen.
Citera
2017-07-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det va iaf dolt ett par timmar för att sedan komma fram igen så dom ångrade sig väl om radering ,bra gjort .det har raderats alldeles för mycket där redan

jodå i slutet på månaden ska det tydligen berättas hur mycket som kommer in/ går ut
vad det nu ska ha för nytta ,går ju aldrig att kolla iaf

men saken är att om du ens andas eller ens antyder att du vill ha redovisning så blir du halshuggen och får en massa personangrepp (du vill inte hitta P,lämna gruppen ) osv ,sjukt !

Fel igen. Inlägget har legat synligt hela tiden sedan det skrevs.
Citera
2017-07-28, 18:06
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Usch det börjar kãnnas som om allt runt omkring är viktigare än Patrik själv., som att "storyn" fått eget liv, nãst intill som att OM Patrik skulle dyka upp på riktigt nu , mitt i alltihop, faller hela korthuset.....

Kommentarer på det.,vad tycker du/ni ?

Om han nu är död vid det här laget., vill man ju gärna inte hänga ut honom i diverse fejkade scenarion., eller hur.....
Man vill ju hedra hans minne som person. Det är mycket viktigt.För ingen av oss är väl ond nog att vilja sãnka honom till en låg nivå.

Han är nog väldigt oskyldig i hela den här historien.Det är min uppfattning.

Plus att om han inte är i livet lãngre, är det en otrolig "waist of person ", med allt han hade att ge betrãffande empati omkring sina vãnner och förmågan att förmedla musik till oss andra.Verkligen ledsamt det här.....

Eva! Kan Patrik BLI mer uthängd?
Citera
2017-07-28, 18:11
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det kan ju hända att de sett efterlysningen i tidningen och gjort en koppling att de faktiskt satt där precis när Patrik gick där. Särskilt om man bor i Hallsberg. Då kan jag tänka mig att den infon nått fram till Hallsbergarna. Det kan också hända att de kontaktat polisen. Men inget vi har fått verifierat iaf.

Däremot om du bara passerar Hallsberg, är det inte säkert. Spridningen av Patriks försvinnande tror jag inte har nått ut till alla, även om vi tycker att den gjort det.

När man är på resande fot kan det hända att man har fullt upp att tänka på sina egna grejor runt resan och kanske annat med arbete, vänner, familj. Personligen tittar jag inte så mycket på andra och funderar över vart de ska eller vart de går om det inte är något särskilt som fångar min uppmärksamhet. Skulle säkert inte lägga märke till Patrik, även om tåget stått som du säger, stilla en stund och han plötsligt kommer ut.

Däremot om jag satt i vagnen och Patrik plötsligt reser sig och går ut, då skulle jag kanske reagera. Något som bryter mönstret.

Men alla är olika och som tur är finns det folk som du ibland, som är uppmärksamma och bra vittnen.

Ja du har rätt.. sen kan det ju vara så att dom mycket väl vet att dom blev passerade av Patrik, nu så här i efterhand.. Men tycker sig inte ha något att tillägga.. kanske inte sett vart han går tex..
Men förhoppningsvis kanske dom kan svara på ifall det va en mobil han höll i handen, vilka skor (långsökt igen) han hade, eller något annat... "småsaker" kanske i deras ögon, men en liten pusselbit i åtminstone FB pusslet .. får hoppas att dom träder fram isf..
Citera
2017-07-28, 18:16
Medlem
Citat:

Tåget som kom efter Mjölby-tåget, (du skrev Malmö-tåget) menar du väl., för Bergslagståget går bara till Mjölby., sen vãnder det och åker uppåt igen.Det åker bara i Bergslagen, därav namnet.

Sen att det i Mjölby står ett tåg som man kan byta till ifrån Bergslagståget för att komma vidare ner till Malmö, stãmmer.
Nu är det så att det går ENDAST Bergslagståg på den änden utav stationsanläggningen,eftersom det är ett "slutspår" , "stoppspår".

De är så att Bergslagståget har ju lokförar-rattar i båda ändarna så dessa tåg kan köra vidare genom att "backa ut från station, pga att de är så korta, endast 2-3 vagnar (ständigt) ungefãr som ett pendeltåg i Stockholm.

Den möjligheten har ju inte ett vanligt långt tåg.
Att kunna backa ut, är omöjligt , deras spår ligger i mitten under glasgången, just därför.

En annan info är att Bergslagståget går endast en gång i timmen, varannan gång mot Örebro, varannan gång mot Mjölby.

Så de som satt eller var på perrongen har nog inte orkat "vänta " på att se Patrik gå på nästa tåg som gick mot Mjölby,för det gick inte förräns 16.47.

Såvida inte de som satt i kuren , bara typ "hängde "där hela eftermiddagen utan anledning, hmm...

Men visst...har vi tur så hör någon av dem av sig till polisen om de sett något...

Eftersom det tåg som var det enda som gick den timmen därifrån., kan man undra varför överhuvudtaget någon satt i kuren just då ?
Det regnade ju inte, och om de väntat på någon som gick ur tåget skulle de ju mött upp den/dem 10 minuter tidigare...så....jao....?

//Jag brukar åka just den tågrutten ca 30 ggr om året.,så lite vet jag om just detta,om Bergslagståget.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 18:42.
Citera
2017-07-28, 18:31
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkpalantan
Fel igen. Inlägget har legat synligt hela tiden sedan det skrevs.

Okey då var det väl min dator som vägrade visa inlägget ett tag bara då
men bra att ni har slutat radera så mycket iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in