Citat:
Ursprungligen postat av
Snubban007
Jag tänker eftersom tåget stod stilla länge, de som skulle av i Hallsberg gick troligen av när tåget stannade. Om tåget stod stilla i en kvart (?) Och det hade hunnit bli lugnare på perrongen, då hade jag nog reagerat på om det helt plötsligt kom ytterligare en gående ifrån tåget.. tror jag iaf.. fullt medveten om att det är långsökt, men OM nu patrik gick på tåget som kom efter Malmö tåget så kanske de på perrongen sett honom även där....
Sen har dom ju troligtvis sett efterlysning på honom så här i efterhand. Ser jag en efterlysning på en person, som varit på samma plats samma tid som jag själv så hade jag "följt" den efterlysningen, då har dom ju säkert sett filmen från övervakningskameran också... sig själv borde man ju känna igen.. och på det viset börja minnas händelsen...
Tåget som kom efter Mjölby-tåget, (du skrev Malmö-tåget) menar du väl., för Bergslagståget går bara till Mjölby., sen vãnder det och åker uppåt igen.Det åker bara i Bergslagen, därav namnet.
Sen att det i Mjölby står ett tåg som man kan byta till ifrån Bergslagståget för att komma vidare ner till Malmö, stãmmer.
Nu är det så att det går ENDAST Bergslagståg på den änden utav stationsanläggningen,eftersom det är ett "slutspår" , "stoppspår".
De är så att Bergslagståget har ju lokförar-rattar i båda ändarna så dessa tåg kan köra vidare genom att "backa ut från station, pga att de är så korta, endast 2-3 vagnar (ständigt) ungefãr som ett pendeltåg i Stockholm.
Den möjligheten har ju inte ett vanligt långt tåg.
Att kunna backa ut, är omöjligt , deras spår ligger i mitten under glasgången, just därför.
En annan info är att Bergslagståget går endast en gång i timmen, varannan gång mot Örebro, varannan gång mot Mjölby.
Så de som satt eller var på perrongen har nog inte orkat "vänta " på att se Patrik gå på nästa tåg som gick mot Mjölby,för det gick inte förräns 16.47.
Såvida inte de som satt i kuren , bara typ "hängde "där hela eftermiddagen utan anledning, hmm...
Men visst...har vi tur så hör någon av dem av sig till polisen

om de sett något...
Eftersom det tåg som var det enda som gick den timmen därifrån., kan man undra varför överhuvudtaget någon satt i kuren just då ?
Det regnade ju inte, och om de väntat på någon som gick ur tåget skulle de ju mött upp den/dem 10 minuter tidigare...så....jao....?
//Jag brukar åka just den tågrutten ca 30 ggr om året.,så lite vet jag om just detta,om Bergslagståget.