Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Citat:
tokig för att polisen gjort fel, även om jag nog helst skulle sett att if inte skickat henne det där brevet i mitten på juli 2016 utan att först sätta upp vakter kring Granliden.
Som alltid, att if:s brev om begäran ska gå till polis om att öppna en Fup om mord rörande AP, 14 dagar före 3/8 '16, triggar igång JM:s desperado-läggning.
Du menar Fu antar jag.
IF har av god anledning kontaktat ansvarig polis gällande ärendet och lagt fram det suspekta som framkommit med tanke på bedrägeri gällande falskt tecknad livförsäkring.
Det förekommer flertal kontakter med polis som skiter i att öppna en Fu.
De överklagar till RÅK som inte finner nån anledning heller men får sen backa på den punkten gällande de åtal som finns nu.
Slutligen tjatar JM om att få ett beslut som sen givetvis inte faller henne på läppen och ber Akis chef bland annat att ljuga om turerna kring livförsäkring. Ses via sms.
Att hon, den pengakåta, sen mördar sin far beror mer troligt av flertal faktorer.
För första gången sätter han ner sin fot gällande dotterns förehavanden, han har tröttnat på att hon inte får ordning på tillvaron och gjort lägenheten till ett härbärge för flyktingarkillar som hon även sätter på. Hennes far har fått klagomål gällande den lägenhet han i grunden äger och ber henne flytta och hon får en tidsfrist på 6 månader att ordna nytt boende.
För övrigt vill hon köpa Granliden men nekas till detta - föräldrarna har tröttnat och det handlar även om ett arv som ska delas med sin syster. JMs pengar lär inte räcka till för ett sådant köp om hon ska köpa lös sin syster.
Den far som hon lindat runt sitt finger gränssätter och det har ett högt pris.
Det är med andra ord komplext och flertal faktorer i rörelse och hon, den störda dottern från helvetet, har andra sätt att lösa konflikter än normalt folk när hon känner sig kränkt, har tappat makten över sin far och blir fullständigt livsfarlig. Hon agerar med hämnd och vedergällning. Det samma ses gällande sexfilmskandalen om det så är misshandel eller önskningar om deras död.
Att det sen finns annat från tiden med Aki som gör henne vred i bakgrunden betvivlar jag icke.