Citat:
Ursprungligen postat av
fundersammy
Brovittnet.
Jag tycker det är så konstigt att brovittnet inte hörde av sig till Polis mer än en gång(!) om jag fattat det rätt.
Helena är på första sidorna en lång tid och "jag" har sett denna tjej med dessa byxor och en man jag kan beskriva.
Hade blivit tokig om de inte hört av sig och jag hade stått på mig och ringt igen..anat att mitt vittnesmål inte kommit in.
Det retar mig att det inte gjordes.
Då kunde mordet säkerligen klarats upp tidigare.
Så visst kan man skylla Polis för missen, men tycker nog brovittnet varit väldigt lat också.
Under 6 år borde hon/han väl reagerat på att "Ingen har sett Helena efter Statt"
Nej det är inget som är konstigt med det.
Brovittnet visste förmodligen inte att det var Helena som hon hade sett utan kontaktade bara polisen och berättade om sin iakttagelse och hoppades på att den kunde vara till någon hjälp. Hon hade säkerligen ingen aning om att HA ägde ett par ovanliga byxor och kunde således inte göra någon koppling till henne, hon noterade endast att dom var "snygga".
Eftersom det inte stod något i tidningarna om att ett vittne hade sett Helena tillsammans med en man på Marieholmsbron så utgick hon från att hennes iakttagelse inte var intressant för utredningen, att man hade sållat bort det bland alla inkomna tips och att dom förmodligen hade andra spår. Hon kunde knappast räkna ut att just hennes vittnesmål skulle slarvas bort och vara försvunnet i 6 år...
Tycker inte att man kan beskylla "Brovittnet" för att vara "väldigt lat".