2017-07-28, 00:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Jag träffade rätt där. Skrev det mer som en fråga, eller en tanke. OM du som anhörig tror så gott om någon, nån som blir så uthängd på fb som denna Kmg.. borde väl för fan nån försvara?

Men ingen har gjort det..

Kan finnas flera ingångar på det. En kan vara att familj, vänner och släktingar ändå vet att personen ifråga var inne på förhör i skarven maj/juni och har sina tvivel? En annan kan vara att de "sluter sig" och låter det vara? Ytterligare en kan vara att de finner det jäkligt obehagligt. Jag vet inte.
Citera
2017-07-28, 00:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Brovittnet.

Jag tycker det är så konstigt att brovittnet inte hörde av sig till Polis mer än en gång(!) om jag fattat det rätt.
Helena är på första sidorna en lång tid och "jag" har sett denna tjej med dessa byxor och en man jag kan beskriva.
Hade blivit tokig om de inte hört av sig och jag hade stått på mig och ringt igen..anat att mitt vittnesmål inte kommit in.

Det retar mig att det inte gjordes.
Då kunde mordet säkerligen klarats upp tidigare.
Så visst kan man skylla Polis för missen, men tycker nog brovittnet varit väldigt lat också.
Under 6 år borde hon/han väl reagerat på att "Ingen har sett Helena efter Statt"

Nej det är inget som är konstigt med det.
Brovittnet visste förmodligen inte att det var Helena som hon hade sett utan kontaktade bara polisen och berättade om sin iakttagelse och hoppades på att den kunde vara till någon hjälp. Hon hade säkerligen ingen aning om att HA ägde ett par ovanliga byxor och kunde således inte göra någon koppling till henne, hon noterade endast att dom var "snygga".
Eftersom det inte stod något i tidningarna om att ett vittne hade sett Helena tillsammans med en man på Marieholmsbron så utgick hon från att hennes iakttagelse inte var intressant för utredningen, att man hade sållat bort det bland alla inkomna tips och att dom förmodligen hade andra spår. Hon kunde knappast räkna ut att just hennes vittnesmål skulle slarvas bort och vara försvunnet i 6 år...
Tycker inte att man kan beskylla "Brovittnet" för att vara "väldigt lat".
Citera
2017-07-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan finnas flera ingångar på det. En kan vara att familj, vänner och släktingar ändå vet att personen ifråga var inne på förhör i skarven maj/juni och har sina tvivel? En annan kan vara att de "sluter sig" och låter det vara? Ytterligare en kan vara att de finner det jäkligt obehagligt. Jag vet inte.

Ja något är det ju. Jag kan bara utgå från mig själv. Hur jag skulle tänka. Ibland får man försvara sig även när man är oskyldig. Sånt är livet.
Tycker det är konstigt att inte anhöriga gör det för KMG eftersom denne person beskrivs som så trevlig osv. av vissa.

Empati - Det har saknats av gm i 25 år. För Helenas anhöriga, mamma, pappa, syskon, vänner osv.

När det kommer fram vem gm är.. Glöm då inte hur många som haft trasiga liv sen Helena försvann.
Känn empati för dem
Citera
2017-07-28, 00:37
Medlem
Citat:
Brovittnet.

Jag tycker det är så konstigt att brovittnet inte hörde av sig till Polis mer än en gång(!) om jag fattat det rätt.
Helena är på första sidorna en lång tid och "jag" har sett denna tjej med dessa byxor och en man jag kan beskriva.
Hade blivit tokig om de inte hört av sig och jag hade stått på mig och ringt igen..anat att mitt vittnesmål inte kommit in.

Det retar mig att det inte gjordes.
Då kunde mordet säkerligen klarats upp tidigare.
Så visst kan man skylla Polis för missen, men tycker nog brovittnet varit väldigt lat också.
Under 6 år borde hon/han väl reagerat på att "Ingen har sett Helena efter Statt"

Till detta med KM..
Om det är han.. vad kan vi i tråden tillföra efter/om det bekräftas?
Han läser, hans familj läser.. och det tar 3 dagar innan en ny användare kan posta ett inlägg?
Uppmanar KM:s anhöriga att försvara honom här. Hade det varit min man eller ex, hade jag gjort det.
Eller?

Angående KM, jo det hade man ju gjort, i alla fall om man trodde på hans oskuld.. Enligt mig är "pilot" KM, men, det finns nog många bra skäl till att ingen (?) reggat sig än, för oavsett hur det ligger till lär familjen ha annat att tänka på nu.
Citera
2017-07-28, 00:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag träffade rätt där. Skrev det mer som en fråga, eller en tanke. OM du som anhörig tror så gott om någon, nån som blir så uthängd på fb som denna Kmg.. borde väl för fan nån försvara?

Men ingen har gjort det..

Fast å andra sidan, om man som syster till en uthängd bror VET att man lånade ut bilen till honom den aktuella natten, i det aktuella området så känner man sig nog rätt överkörd och håller därmed klaffen.

KGM har 4 systrar och systrar brukar vara bra att prata med varandra så om en vet något vet säkerligen alla det och i ett sådant läge finns det många familjemedlemmar som har all anledning att vara tysta.
Citera
2017-07-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det är inget som är konstigt med det.
Brovittnet visste förmodligen inte att det var Helena som hon hade sett utan kontaktade bara polisen och berättade om sin iakttagelse och hoppades på att den kunde vara till någon hjälp. Hon hade säkerligen ingen aning om att HA ägde ett par ovanliga byxor och kunde således inte göra någon koppling till henne, hon noterade endast att dom var "snygga".
Eftersom det inte stod något i tidningarna om att ett vittne hade sett Helena tillsammans med en man på Marieholmsbron så utgick hon från att hennes iakttagelse inte var intressant för utredningen, att man hade sållat bort det bland alla inkomna tips och att dom förmodligen hade andra spår. Hon kunde knappast räkna ut att just hennes vittnesmål skulle slarvas bort och vara försvunnet i 6 år...
Tycker inte att man kan beskylla "Brovittnet" för att vara "väldigt lat".

Jaja, köper din och Ugglans förklaring då. Jag utgick från att media gått ut med beskrivning på hur en försvunnen människa såg ut, kläder mm.
Citera
2017-07-28, 00:41
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Å andra sidan har tråden vevat samma uppgifter fram och tillbaka, vänt och vritt. Nu när några börjar fokusera på vad som faktiskt kan vara det hetaste hittills så får vi skit. Jag vill inte hänga ut oskyldiga heller, därav har vi inte outat massa namn hit och dit. Men om du t.ex. får bekräftat att KGM är pilot, hur tänker du då? Ska vi ändå vara tysta om alla i hans bekantskapskrets och släkt, t.o.m systrar som kan ha haft en vit bil t.ex. eller är det något som man får lov att spekulera om?
Få det bekräftat då! Det är INTE säkerställt! Klart vi ska spekulera Det är därför vi är här MEN det innebär väl inte att man ska skita i konsekvenser för människor och helt tappa omdömet....
Citera
2017-07-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Fast å andra sidan, om man som syster till en uthängd bror VET att man lånade ut bilen till honom den aktuella natten, i det aktuella området så känner man sig nog rätt överkörd och håller därmed klaffen.

KGM har 4 systrar och systrar brukar vara bra att prata med varandra så om en vet något vet säkerligen alla det och i ett sådant läge finns det många familjemedlemmar som har all anledning att vara tysta.

Visst kan man spekulera i hur andra rimligtvis reagerar.
Däremot kan man aldrig utgå från att det man själv anser är självklart är detsamma för någon annan. Tex tillhör jag dem som inte skulle gå in här och dementera i ett liknande läge. Kan finnas många anledningar att inte göra det även om han är oskyldig. Det är långt ifrån alla som är bekväma med att uttrycka sej på sociala forum som detta, dessutom i skrift.
För en del är det varken självklart eller naturligt. Ex ser det som skrivs i sådana här forum som oviktigt och inte vill bebkanda sej.
Inget är självklart.
Citera
2017-07-28, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Puh, mycket nu ... Men varifrån kommer då bilden på MR i solglasögon? Har inte den varit uppe här i tråden?

Läste förundersökningsprotokollet med det falska vittnet. Det måste ju finnas en anledning till att han vittnade falskt...har han någon koppling till de två i en bil som påstod sig sett vit bil vid Ekudden...?
Citera
2017-07-28, 10:44
Medlem
Klart som fan att KGM är pilot (och gm? Varför skulle man annars ljugit för polisen??):

*stämmer in i profil
* anhöriga stänger sina Facebooks
* INGEN dementerar
*syster bodde på locketud
Citera
2017-07-28, 10:46
Medlem
Kan ingen åka till KM och fråga honom? Intressant att se hur han skulle reagera🤣
Citera
2017-07-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
Klart som fan att KGM är pilot (och gm? Varför skulle man annars ljugit för polisen??):

*stämmer in i profil
* anhöriga stänger sina Facebooks
* INGEN dementerar
*syster bodde på locketud

Det är ju inte direkt bindande bevis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in