2017-07-28, 00:12
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Kom igen nu. Nästan samtliga kriminella handlingar har en orsak till defekt av hjärnbalken.
mmmm, du får nog läsa på lite gosse...Google?
Citera
2017-07-28, 00:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nog vore det jävligt lägligt att hon plötsligt fick en psykos just den här dagen då mannen var på jobbet och inte alla andra dagar. Nej jag köper inte det.

En psykos är bara en adhoc-hypotes som inte behövs för att förklara en brand och fyra döda i Gårdsten.

Just denna dag när han jobbade? Du verkar ju veta mer än mig. Jobbade han bara en dag per månad eller nåt?

Vad är din teori? Att mamman är oskyldig och pappan också? Han är ju minimalt misstänkt på mordet på kvinnan enligt åklagaren. Tror du fortfarande han är skyldig eller tror du på någon annan? Kanske en ninja dödat dom och låst ytterdörren utifrån. Vad har du för teori?
Citera
2017-07-28, 00:52
Medlem
-DaRude-s avatar
Så det var inte mannen som var djävulen trots allt, men kvinnan. Där ser man. Ännu en påminnelse om att vara skeptisk till ryktesspridning och vänta till polisens utredning fått fart och den misstänkte infinner sig i rättssalen och får sitt slutgiltiga staff.
Citera
2017-07-28, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Så det var inte mannen som var djävulen trots allt, men kvinnan. Där ser man. Ännu en påminnelse om att vara skeptisk till ryktesspridning och vänta till polisens utredning fått fart och den misstänkte infinner sig i rättssalen och får sitt slutgiltiga staff.

Jag köper inte detta! Kvinnor som mördar sina barn är ytterst ovanliga och lider alla av gravar störningar som har yttrat sig mycket tidigare. Det enda jag har läst är att grannarna tyckte de var trevliga. Varför skriver inte tidningarna om kvinnans bakgrund? Gräver upp lik ur hennes förflutna? Ta bara fallet med Johanna Möller. Alla vet numera att hon är skyldig efter alla uppgifter om hur kall och manipulativ hon var. Det visade sig också att hon mördade sin make tidigare innan hon försöker mörda sina föräldrar. Så jag vill se uppgifter om kvinnans förflutna som visar att hon är kapabel att göra något så fruktansvärt innan jag tro på att hon mördade sina barn och sedan försökt ta sitt liv!
Citera
2017-07-28, 07:48
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Jag tror också att kvinnan dolt hyresskulden för mannen.
Inte möjligt då både kvinnan och mannen medverkade vid flertalet soc-möten med anledning av obetalda hyran. Varför betalade de inte hyran om mannen enligt uppgifter arbetade heltid samt "mycket övertid" samtidigt som han lät kvinnan dra på sig stora hyresskulder? Vänner till familjen har uppgett att paret "aldrig bråkade" vilket är motsägelsefullt, självfallet måste familjens ekonomiska situation och hot om vräkning lett till konflikter.

Varför greps mannen av polisen och satt i förvar i flera dagar, dvs varför sökte polisen överhuvudtaget en GM till brottet om brottsplatsen tydde på att kvinnan tagit självmord? Sådant katastrofalt misstag kan väl mordutredarna inte göra? Jag tror inte att kvinnan kan ha utfört detta.
Citera
2017-07-28, 10:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Du har rätt, jag köper det!

Anledningen till att hon stod på kontrakten mm är naturligtvis för att gammelsmurfen var här olagligt samt att han var efterlyst. Han jobbade säkert svart för han kan ju inte skylta med sitt namn.
Därför är det säkert också anledningen till att han inte var med på möten med soc etc.
Han kanske dessutom inte behärskar svenska.

Nu får du snart ge dig. Det vi vet är att han är efterlyst i Polen. Vad får dig att tro att han var här olagligt samt att han arbetade svart.
Det har ju framgått att mannen är skriven på adressen, han har även andra (egna) skulder hos KFM. Så att han inte kan skylta med sitt namn stämmer inte.

Torppet kom med andra knepiga teorier kring självmördare

Enligt den senaste Forensic medical book (Pub Med) så är det omöjligt att med hjälp av obduktion avgöra om skadorna är självförvållade eller gjorda av någon annan.
För att avgöra detta behövs andra bevis.
Det första är ett avskedsbrev som skrivs av över 90 % av självmördarna.
Det andra är att de inte skadar sig med kläderna på.
Det tredje är att de bara förorsakar ett enda djupt sår.
I litteraturen finns inga andra som har både skadat sig själv och tänt på lägenheten - efteråt. Om de misslyckas i sin avsikt med kniven, så är det bara att vänta på att blöda till döds

Har aldrig hört talas om att någon tagit av sig kläderna innan de begått självmord
Citera
2017-07-28, 10:28
Medlem
I mitten av 60-talet tog en pappa ett barn i varje hand och hoppade från Nyponet; ett högt studentboende i Stockholm. I bakgrunden lär det ha funnits en separation. Tror inte pappan var naken.

En bekant flöt upp i vattnet vid Grand hotell ett år i juni. Hon hade varit försvunnen sedan 15 mars det året. Inte gick hon ut på Västerbron - man anar att hon hoppade därifrån - från lägenheten på söder helt avklädd.
Citera
2017-07-28, 10:44
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
I mitten av 60-talet tog en pappa ett barn i varje hand och hoppade från Nyponet; ett högt studentboende i Stockholm. I bakgrunden lär det ha funnits en separation. Tror inte pappan var naken.

En bekant flöt upp i vattnet vid Grand hotell ett år i juni. Hon hade varit försvunnen sedan 15 mars det året. Inte gick hon ut på Västerbron - man anar att hon hoppade därifrån - från lägenheten på söder helt avklädd.
Nu tror ju jag att när man skadar sig själv betyder att man använder kniv och då kan kläder lätt komma
i vägen.Vidare så lär rakblad i badkaret vara populärt(och då menar jag inte raka "benen")

Folk som hoppar eller hänger sig eller kör in i en bergvägg klär nog inte av sig.
Citera
2017-07-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Nu tror ju jag att när man skadar sig själv betyder att man använder kniv och då kan kläder lätt komma
i vägen.Vidare så lär rakblad i badkaret vara populärt(och då menar jag inte raka "benen")

Folk som hoppar eller hänger sig eller kör in i en bergvägg klär nog inte av sig.

Det har du säkert rätt i. Har inte tänkt igenom hur kollegan gjorde med kläder; den gråa tanten som plötsligt inte kom tillbaka efter sommarsemestern. När chefen ringde henne hem svarade någon att där var blod överallt. Hon hade tagit sitt liv genom att sticka sig i bröstet med kniv. Ett antal gånger enligt sjukhusprästen som höll minnesstund i arbetsplatsens lunchrum.
Citera
2017-07-28, 10:57
Medlem
Socialtjänsten i Angered har gjort en Lex Sarah-anmälan om sin egen hantering av ärendet.

Citat:
”Ett ärende rörande en familj med tre barn som varit aktuell inom socialtjänsten i stadsdelsnämnden Angered angående hyresskuld på försörjningsstödsenheten och tidigare utredning på enheten barn och unga, slutade i en tragisk händelse med dödlig utgång. Ärendehanteringen bör granskas i sin helhet för att belysa handläggning och underlag för fattade beslut”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/socialtjansten-anmaler-sig-sjalv-efter-misstankta-morden-i-gardsten
Senast redigerad av Lanternlight 2017-07-28 kl. 10:59.
Citera
2017-07-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Socialtjänsten i Angered har gjort en Lex Sarah-anmälan om sin egen hantering av ärendet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/socialtjansten-anmaler-sig-sjalv-efter-misstankta-morden-i-gardsten

Det här måste ha tagit de inblandade som haft med familjen att göra väldigt hårt. Inte kul att undra på vad man kunde/skulle ha gjort annorlunda.
Citera
2017-07-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight

Känns väl inte som socialtjänsten har gjort något fel. Skiter man i att betala hyran så ska man vräkas så enkelt är det. Möjligen så skulle socialen tvångsomhändertagit barnen i ett tidigare skede men av tradition så görs inte speciellt många omhändertagande då det saknas fosterhem för de 100 000 barn som inte borde bo hos sina vårdnadshavare. Och bostadsbolaget borde sett till att en vräkning skedde redan när andra hyran var obetald.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in