2017-07-27, 20:36
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Intressant men för att återgå till det andra då..Mannen verkar ha varit efterlyst eller var han här
olagligt?Borde inte polis skicka hem han isf?Jag är väldigt dåligt påläst så jag har myckat att hinna ikapp.

Gammelsmurfen har varit här olagligt, därför stod mamman på alla kontrakt. Han jobbade svart på någon sorts kakelfirma. Gör ein-zwei.polizei sitt jobb så skickas han tillbaka till senaste flyktland. Men vi vet ju att polisen hellre grillar korv med "papperslösa".
Citera
2017-07-27, 20:45
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Gammelsmurfen har varit här olagligt, därför stod mamman på alla kontrakt. Han jobbade svart på någon sorts kakelfirma. Gör ein-zwei.polizei sitt jobb så skickas han tillbaka till senaste flyktland. Men vi vet ju att polisen hellre grillar korv med "papperslösa".
Ok,ingen vill ha honom tillbaka med andra ord.Han är avförd från misstankar som jag har läst mig
till och då undrar jag om man har gått ut med var han befann sig eller är det "jobbet" som gäller?
Citera
2017-07-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Enligt den senaste Forensic medical book (Pub Med) så är det omöjligt att med hjälp av obduktion avgöra om skadorna är självförvållade eller gjorda av någon annan.
För att avgöra detta behövs andra bevis.
Det första är ett avskedsbrev som skrivs av över 90 % av självmördarna.
Det andra är att de inte skadar sig med kläderna på.
Det tredje är att de bara förorsakar ett enda djupt sår.
I litteraturen finns inga andra som har både skadat sig själv och tänt på lägenheten - efteråt. Om de misslyckas i sin avsikt med kniven, så är det bara att vänta på att blöda till döds!
Visst. Men ibland eller ska vi säga oftast kan man nog avgöra om skadorna som lett till döden är tillfogade av någon annan än den avlidna själv. Det vill säga att man kan utesluta självmord. Sedan har det säkert funnits fall där skadorna kunde ha orsakats av en utomstående men där det även kunde varit fraga om självmord. Det här fallet var nog ett sådant fall. Och eftersom mannen hade alibi och då det inte fanns några andra misstänkta var det helt i sin ordning att släppa mannen.
Citera
2017-07-27, 22:13
Medlem
Citat:

Det där hittar du ju bara på!
Citera
2017-07-27, 22:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Enligt den senaste Forensic medical book (Pub Med) så är det omöjligt att med hjälp av obduktion avgöra om skadorna är självförvållade eller gjorda av någon annan.
För att avgöra detta behövs andra bevis.
Det första är ett avskedsbrev som skrivs av över 90 % av självmördarna.
Det andra är att de inte skadar sig med kläderna på.
Det tredje är att de bara förorsakar ett enda djupt sår.
I litteraturen finns inga andra som har både skadat sig själv och tänt på lägenheten - efteråt. Om de misslyckas i sin avsikt med kniven, så är det bara att vänta på att blöda till döds!
Man är väl en aning dum om man först skriver ett avskedsbrev och sedan tänder på lägenheten?
Citera
2017-07-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag hoppas vi får veta vilken välgörenhetsorganisation det blir! Med tanke på trådens ämne så kanske BRIS eller någon organisation för suicidprevention?

Det kan ju bli så att ingen kan åtalas och då behöver inte matematiker betala även om innebörden är att ingen är juridisk skyldig förutom mannen.

Men utredningen har knappt börjat.
Om åklagaren säger att brottet är polisiärt uppklarat men att ingen kan ställas till svars då blir det så.

Men hur kvinnan tog sig själv av daga är för mig en gåta. Har hon tagit gift. Hängt sig eller slängt sig på ett vasst föremål. Har barnen förgiftats eller knivmördats.
Citera
2017-07-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det kan ju bli så att ingen kan åtalas och då behöver inte matematiker betala även om innebörden är att ingen är juridisk skyldig förutom mannen.

Men utredningen har knappt börjat.
Om åklagaren säger att brottet är polisiärt uppklarat men att ingen kan ställas till svars då blir det så.

Men hur kvinnan tog sig själv av daga är för mig en gåta. Har hon tagit gift. Hängt sig eller slängt sig på ett vasst föremål. Har barnen förgiftats eller knivmördats.

Hon dog av branden var det ju!
Citera
2017-07-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För personer som har psykossjukdom latent, kan psykosen i och för sig utlösas av svår psykisk stress. Och det kan gå fort. "Psykosgenombrott" kan du söka på.

Varför märkte inte mannen att kvinnan var förändrad. En psykos leder till personlighetsförändring. En frimodig person blir misstänksam, lättretad och börjar tro att alla motarbetar denne.

Jag tror inte att kvinnan kl 8 på morgonen, dagen då hon fyller år plötsligt får en psykos, sätter ugnen på grillen och lägger sig ner i sängen och börjar röka som en skorsten.
Citera
2017-07-27, 23:06
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Varför märkte inte mannen att kvinnan var förändrad. En psykos leder till personlighetsförändring. En frimodig person blir misstänksam, lättretad och börjar tro att alla motarbetar denne.

Jag tror inte att kvinnan kl 8 på morgonen, dagen då hon fyller år plötsligt får en psykos, sätter ugnen på grillen och lägger sig ner i sängen och börjar röka som en skorsten.

Hon kan absolut ha fått en psykos kl 8 på morgonen när hon insåg att nu kommer dom och slänger ut familjen.

Tror inte att psykoser är beroende av vad klockan är.

Sen så kan hon ha druckit lite också pga av situationen och då kommer psykoser lättare.

Men varför ens skulle hon haft en psykos? Hon kan ha funderat på detta länge. Hon kan ha tänkt att om vräkning kommer så fuckar hon ur på detta sätt.
Citera
2017-07-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hon kan absolut ha fått en psykos kl 8 på morgonen när hon insåg att nu kommer dom och slänger ut familjen.

Tror inte att psykoser är beroende av vad klockan är.

Sen så kan hon ha druckit lite också pga av situationen och då kommer psykoser lättare.

Men varför ens skulle hon haft en psykos? Hon kan ha funderat på detta länge. Hon kan ha tänkt att om vräkning kommer så fuckar hon ur på detta sätt.

Nog vore det jävligt lägligt att hon plötsligt fick en psykos just den här dagen då mannen var på jobbet och inte alla andra dagar. Nej jag köper inte det.

En psykos är bara en adhoc-hypotes som inte behövs för att förklara en brand och fyra döda i Gårdsten.
Citera
2017-07-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja eller så blev han kanske nedtryckt, psykiskt misshandlad? Slagen? Bara dem vet vad som hände bakom lykta dörrar.
Ja det kan mycket väl ha varit så istället
Citera
2017-07-27, 23:52
Medlem
Citat:
Vart får du ifrån att han jobbar svårt?
Källa Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in