Citat:
Ursprungligen postat av
pungspark63
Du menar att artikeln i BT är fake news?
Det kanske är upp till dig att bevisa det då.
Sen kan man undra varför Petter Löberg, S-riksdagsledamot inte går till svars och plockar fram det riktiga protokollet.
Jag har svårt att se att artikeln inte skulle stämma, men du kanske kan gräva fram protokollet och visa att sossarna var emot skiten?
Tills dess anser jag att BTs uppgifter är korrekta.
Riskanalysen gjordes nog men Ågren gjorde ju "avsteg från lagen" för att kunna fortsätta, detta skriver hon ju själv och hon fick det även påpekat för sig av kollegor...detta finns dokumenterat.
Sen kan jag tänka mig att Ågren hade press på sig uppifrån, detta ursäktar inte brott även om det kan ses som en förklaring.
Lycka till med grävandet.
....men herregud vad svårt du verkar ha för att läsa...
Artikeln pekar på två saker ;
Det första är att Elvy(glömt efternamnet) skulle ha känt till det här. Hon är tillsatt som politisk ledamot av styrelsen men har väl just idag varit bland de som hoppat av. Dock ska man veta att hon blev tillsatt så sent som i oktober 2015 och förmodligen bara fått en resume av vad som händer i styrelsen. Det finns styrelser som gör avsteg och kanske har hon då inte agerat lika kraftfullt som hon borde utan tyckt att det verkar vara OK. Till detta skall läggas att det finns ytterst få i den dagliga verksamheten som verkar ha koll på vad som låg i databaserna och var. (Källa:FUP:en)
Det andra är att det tagits ett beslut att godkänna en skrivelse från regeringen om att generellt sett kunna outsourca IT-verksamhet. Det är ju inte direkt något man kan säga emot som så. Det står ingenting i den skrivelsen att man ska hoppa över riskanalysen så någon socialdemokrat har inte godkänt att man ska hoppa över riskanalysen. Tittar du på FUP:en och förhören med IT-personalen ser du ingen där som kan påminna sig om att det gjordes någon riskanalys trots att frågan ställts till dem. Har man hoppat över den eller har det varit en väldigt liten riskanalys och framförallt vem har haft ansvaret för förstudien i detta projekt?