2017-07-27, 16:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Eller så såg han kraken när han stod på däck? Nu får ni väl för fan ge er, har han blivit bögad i röven på Gotlandsfärjan nu också? Vad fan är detta? Har ni liksom inget stop eller skam i kroppen överhuvudtaget!? Tänk nu om Patrik kommer fram? Jag tvivlar på att han gör det (levande), men Om han nu gör det, så hur fan skall han få stopp på alla dessa rykten? Hur fan är det möjligt? Hur skall han någonsin kunna komma tillbaka? Och vad fan har det med hur man hittar honom att göra... Om han inte tagit sitt liv innan lär han väl göra det när han ser vad ni sprider... ni påstår att ni vill honom väl och så sprider man massa sjuka teorier om honom som har noll substans och noll hjälp till att hitta killen. Fy fan. Inte så jävla konstigt att HP gruppen har ett nazistiskt styre. Dom har väl inget val?

Jävla flumteorier som inte betyder någonting för att hitta honom. Alltså jag har aldrig varit med om ett fall som har lockat fram så jävla många idioter som detta. Folk drömmer om honom, medium och skit... Andra pratar om honom som det vore deras egna son och fantiserar ihop bilder om hur han är fast dom aldrig ens träffat kille *host*ev...a*host host* Ingenting av detta är behjälpligt... Vill man hjälpa till? Ut och sök! Sluta hitta på massa flum/trams/skit.

Sök av hela jävla Hallsberg och sluta flumma.. Järnvägen och en bit in där det finns snår, minst två mil i alla riktningar, Gärna söder ut också, skit i fula rosa prickar på någon av Dupondtarnas jävla karta.. Låt proffsen sköta detektivarbetet. Kedja i varenda snår som är större än 200*200 meter.
Fast... Förmodligen skulle ni bli utslängda ur dom flesta seriösa sökgrupper när ni börjar ifrågasätta och spekulera kring hans försvinnandet.
"jag känner att Patrik var en fin och stillsam pojke i en händelserik period i sitt liv, jag känner att han sitter i en tall och spelar banjo för det var vad han verkligen älskade, Han satt där med handen på sitt bröst och log mot mig genom ett moln av rosa hjärtan... min fina patrik.. Det sade min drömfångare mig, att patrik är gjord av rosa skumtomtar med ett hjärta av guld, formad som en hundvalp"
För sista gången. Snubben har varit borta i två månader, hur han försvann, varför och hur han tänkte kan inte vara mer oviktigt än det är nu. Nu söker man sannolikt efter en död kropp. Även om man nu är övertygad om att han INTE ligger i Hallsberg, må så vara.. Men man kanske kan hitta kläder, mobilen eller vad fan som helst. Rätt sannolikt att den ligger i Hallsberg.

Jag missade det sista, det fetade.
Där har du fel, helt fel enligt min uppfattning.
Hur han försvann, varför, och hur han tänkte: Det är där ledtrådarna finns till vad som hänt, var man ska leta.
Jag tror också att han är död.
Om han har blivit förvirrad och dött är det kanske andra ställen att leta på än om han beslutat sig för att ta sitt liv.
Citera
2017-07-27, 16:42
Medlem
Bumblebeebees avatar
Men alltså finns det inte en endaste jävla kompis/bekant till Patrik som liksom har nåt att säga/komma med? Han var väl inte helt solo på den där Gotlandsresan? Någon där måste ju ha något att säga? Varför hör man inget från hans vänner/bekanta?! Varför?!

Det börjar kännas så jävla lönlöst allt.
Citera
2017-07-27, 16:56
Medlem
Ska bli intressant när "Ohprost ", kommer tillbaka in här med foton och privatobservation under sin eftermiddag i Hallsberg utmed två vattendrag vi såg som möjliga att Patrik vandrat till,en liten igenvuxen sjö,och en liten tjärn som Ohprost och hans hund vet om. Han tänkte ju även knacka på på den gård som ligger intill de här vattenhålen.
Så vãntar med spänning på resultatet.
Ohprost är snäll som letar efter om Patrik drunknat.
Heder åt Ohprost som vågar ge sig ut på privatsök efter sitt jobb.
Citera
2017-07-27, 16:58
Medlem
Hittade en artikel i Uppsala Nya Tidning från 20 mars 2015 om hur polisen arbetar vid förvunna personer.

"Varje vecka får polisen in flera samtal om personer som har försvunnit runt om i Uppland, men det är inte alltid som ett stort sökpådrag påbörjas. Polisinspektör Daniel Larsson, chef för utredningsjouren i Uppsala, förklarar nu varför.

– Saknade personer delas in i många olika kategorier beroende på hur försvinnandet har gått till. Vissa personer försvinner frivilligt, andra går vilse och vissa utsätts för brott. Polisen söker på olika sätt beroende på kategori.

Tillfällen då*polisen inte söker aktivt efter en person är när denne har försvunnit frivilligt. Daniel Larsson berättar att vuxna personer har rätt att gå under jorden om de vill det.

– Misstänker vi inte att personen mår dåligt, har utsatts för något brott eller liknande är det inte alltid vi påbörjar ett sökande. En person kan till exempel försvinna för att de utsatts för våld hemma, och då är det inte så bra att polisen hjälper den de vill fly ifrån.

När polisen misstänker att en försvunnen person har utsatts för fara eller när personen inte har försvunnit frivilligt påbörjas dock en desto större sökinsats. Men metoderna för ett sökande skiljer sig även här."
Citera
2017-07-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Men alltså finns det inte en endaste jävla kompis/bekant till Patrik som liksom har nåt att säga/komma med? Han var väl inte helt solo på den där Gotlandsresan? Någon där måste ju ha något att säga? Varför hör man inget från hans vänner/bekanta?! Varför?!

Det börjar kännas så jävla lönlöst allt.

Jo helt klart.
Vi kanske får sitta ovetandes hela vårt liv om vi har otur .

Men Bumblebeebee. 🐝 , ge inte tappt än , vãnta åtminstone tills skörden är harvad.
Vi får troget sitta hãrinne och fundera , om inte annat för att hedra Patriks minne.
Eller hur......? 🐝
Senast redigerad av evaveva 2017-07-27 kl. 17:06.
Citera
2017-07-27, 17:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ska bli intressant när "Ohprost ", kommer tillbaka in här med foton och privatobservation under sin eftermiddag i Hallsberg utmed två vattendrag vi såg som möjliga att Patrik vandrat till,en liten igenvuxen sjö,och en liten tjärn som Ohprost och hans hund vet om. Han tänkte ju även knacka på på den gård som ligger intill de här vattenhålen.
Så vãntar med spänning på resultatet.
Ohprost är snäll som letar efter om Patrik drunknat.
Heder åt Ohprost som vågar ge sig ut på privatsök efter sitt jobb.

Vad är intressant med en igenvuxen sjö och en liten tjärn?

Knacka på?

Ska hen fråga om de har sett ett lik i vattnet?
Citera
2017-07-27, 17:04
Medlem
Tråden är redan totalt urspårad med hundratals spekulationsinlägg, så jag tar mej också friheten att besvara något inlägg till och spekulerar därmed ännu mer om sådant som inte direkt har med försvunna personer att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Du har alltid eget ansvar för ditt liv. Om någon gör slut med dig är det inte dennes "fel" om du begår självmord. Det är ditt eget val. Skulle aldrig kunna se det på något annat sätt och då har jag exakt ovanstående situation i min familj.
Jag har haft flera självmord (inte försvinnanden dock) i min bekantskapskrets genom åren. Och jo det är så att en del personer som sagt känner skuld t.ex. om de grälat om någon skitsak med en person veckan innan denne tar sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Många som studerar har i slutperioden av en utbildning många tentor och det är en jobbig period om man kämpar för att komma in på vidareutbildning som Patrik gjorde.
Kan tänka mej många andra faktorer som är mycket mer påfrestande än just tentor dock. Stökiga studiemiljöer t.ex. har jag själv upplevt som stundtals betydligt mer påfrestande under mina studieperioder. Men alla tänker vi olika, svårt att veta vad som leder till förvinnandet i det här fallet anser jag fortfarande.

Hela den här diskussionen blir en lång terapisession där vi försöker spegla in våra egna liv i ett försvinnande. Tusentals personer försvinner dock av helt olika anledningar, blir kanske ett olöst fall även detta eller så har personen helt enkelt gjort et eget val att sticka iväg nånstans ett tag.
Citera
2017-07-27, 18:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja hellre det än att sitta här och asgarva som OY gör..........

Ja hellre det ....

Svara på min fråga istället, jag tror att många vill veta, vad är intressant med en igenvuxen sjö och en tjärn, och varför ska någon knacka på hos närboende?

Vad är spännande, vad tror du att man kan få reda på som är av intresse?
Citera
2017-07-27, 18:29
Medlem
zippzons avatar
en kvinna på HP ställer frågan
Citat:
M**.******* Det kom fram nya/andra uppgifter i veckan om samtalet med kvinnan på tåget och om fyra pojkar som steg på tåget och att Patrik ska ha sagt 'vi ses i Mjölby'.
Hela det här försvinnandet känns skumt och att inte hela sanningen är framme.
Sidan Hitta Patrik, är nåt unikt och har inte funnits i samma utsträckning tidigare.
Jag tror man får fler folk till söken om man kör med raka kort och sanningen.
Är det så att polisen är övertygad om att Patrik är borta frivilligt?

Pappans svar
Citat:
J***en Li***ldt M***...jag tror att kvinnan menade att de sa så till varandra när hon och Patrik tidigare på tåget eftersom de båda skulle byta tåg just i Mjölby.

Beträffande din fråga om vad polisen tror så är det inget de har tagit upp med oss så det får de svara på.
Det vore dock konstigt om de skulle anse det då de har varit ute och sökt.

vad vill han ha sagt ? det fetade
Senast redigerad av zippzon 2017-07-27 kl. 18:34.
Citera
2017-07-27, 18:36
Medlem
Citat:
Kan också vara så att Patrik varit öppen med sin sexuella läggning (detta är ju bara en spekulation om att han skulle kunna vara gay, det vet jag ju inget om)

Patrik har haft flickvän förut så han är inte homosexuell. Han är om möjligt bisexuell, men vad jag minns som gammal bekant så är han inte det heller.
Citera
2017-07-27, 18:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
en kvinna på HP ställer frågan

Pappans svar

vad vill han ha sagt ? det fetade

Jag tolkar det som det stod i tidningen.

Känns bara som han har missat ett ord. Han menar väl att de pratade tidigare på tåget och att de båda skulle byta tåg båda två i Mjölby och att de skulle ses då.

"J***en Li***ldt M***...jag tror att kvinnan menade att de sa så till varandra när hon och Patrik tidigare på tåget eftersom de båda skulle byta tåg just i Mjölby."
Citera
2017-07-27, 18:53
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Jag tolkar det som det stod i tidningen.

Känns bara som han har missat ett ord. Han menar väl att de pratade tidigare på tåget och att de båda skulle byta tåg båda två i Mjölby och att de skulle ses då.

"J***en Li***ldt M***...jag tror att kvinnan menade att de sa så till varandra när hon och Patrik tidigare på tåget eftersom de båda skulle byta tåg just i Mjölby."

ja så jag läste det med men ...det borde ju innebära att han vet var han är eller ......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in