2017-07-27, 18:55
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbyblowjob
Patrik har haft flickvän förut så han är inte homosexuell. Han är om möjligt bisexuell, men vad jag minns som gammal bekant så är han inte det heller.

Hej bekanten!
Hur är Patrik som person? Är han en lugn kille som sällan/aldrig hamnar i tokigheter eller är han en kille som gillar äventyr och är spontan? Det ena behöver ju såklart inte utesluta det andra, men jag undrar just för att min magkänsla säger mig att Patrik är vid liv och frivilligt håller sig undan. Fler och fler har börjat tänka att han nog inte finns bland oss mer.. många nämner självmord.

Hur länge har ni känt varann?
Citera
2017-07-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja hellre det ....

Svara på min fråga istället, jag tror att många vill veta, vad är intressant med en igenvuxen sjö och en tjärn, och varför ska någon knacka på hos närboende?

Vad är spännande, vad tror du att man kan få reda på som är av intresse?
Eftersom han möjligen gick åt det hållet enligt ryggsãckens position, så erbjöd Ohprost sig att beta av de två ställena, det är väl himla bra.
Ju fler ställen som checkas, kan vi ju till slut antingen hitta Patriks kropp, eller inse att han kanske stuckit iväg på egna ãventyr.
Citera
2017-07-27, 19:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbyblowjob
Patrik har haft flickvän förut så han är inte homosexuell. Han är om möjligt bisexuell, men vad jag minns som gammal bekant så är han inte det heller.

Tack för ditt svar.
Måste kännas jobbigt för dig som känt (känner?) Patrik! Det är en verkligt ledsam historia.

Allt som står i den här tråden är kanske inte så roligt att läsa för dig.
Om du ändå hänger kvar här, får du se till att vi "håller oss i skinnet" och rätta oss om du vet att vi har fel. Men du ska nog tänka en eller två gånger om du tycker att det är värt det.....

Det har pratats lite fram och tillbaka om Patrik möjligen var gay. Ibland kan det komplicera livet för vissa, även om det blivit alltmer accepterat som tur är.
Citera
2017-07-27, 19:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ja så jag läste det med men ...det borde ju innebära att han vet var han är eller ......

Nu är jag nog lite trög.....Hänger inte med i dina tankebanor.
Hur menar du?
Citera
2017-07-27, 19:15
Medlem
Hur mycket har polisen sökt?
Citera
2017-07-27, 19:18
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag nog lite trög.....Hänger inte med i dina tankebanor.
Hur menar du?

äh hakat upp mig på att det har ju alltid varit sagt att han vet inte att han va i H-berg,men nu sa ju pappan att han snackade om mjölby med kvinnan på tåget .vilket för mig blir motsägelsefullt ..igen ;-) hoppas du fattar mina "långa" tankar nu
Citera
2017-07-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Kidnappning låter osannolikt. Jag tror det är enklare än så.

Jag tror att något hände, troligen på Gotland, som gjorde att P inte fixade att stanna på skolan. Kanske en fyllegrej, ett övergrepp på eller av honom, eller nåt annat i samma stil.

Väl på tåget känner han att skammen är så stor att han inte orkar möta mamma och pappa heller, han orkar inte leva med det. När tåget står stilla så pass länge så hinner han bestämma sig, om än i sista sekund, tar sin packning och går av. Till en början kanske för att komma bort, men jag tror han sedan valde att ta sitt liv.

Med tanke på hur jäkla täta och snåriga våra små skogar är kan han mycket väl ha missats vid nåt sök.

Du har nog rätt i att något hände på Gotland, den resan är precis innan Patrik försvann
Citera
2017-07-27, 19:23
Medlem
Citat:
äh hakat upp mig på att det har ju alltid varit sagt att han vet inte att han va i H-berg,men nu sa ju pappan att han snackade om mjölby med kvinnan på tåget .vilket för mig blir motsägelsefullt ..igen ;-) hoppas du fattar mina "långa" tankar nu
Visst, det har varit en hel del motsägelsefulla saker. Det är därför man själv blir förvillad också. Jag blir inte riktigt klok på hans försvinnande, får inte det till att gå ihop. Hoppas att de hittar Patrik snart, så att alla kan andas ut.
Citera
2017-07-27, 19:23
Medlem
Citat:
ja så jag läste det med men ...det borde ju innebära att han vet var han är eller ......

Jag blir knas på det här.:

1.Han tror att han är i Mjölby,varför då yttra kommentaren på det sättet ? Bãttre han sagt något i stil med:-Vi ses härutanför,eller::Vi ses nere på perrongen där Malmötåget går.

2. Hade han insett att han enbart hunnit till Hallsberg ,hade han ju kunnat sagt "vi ses i mjölby" , men eftersom varken han eller kvinnan skulle gå av verkar det så idiotiskt att säga det i det lãget,när de satt så pass nära varandra.

3. Okej.att han gick ut ur tåget, gör ju att han kan säga något i stil med det han sa, men Märk att om han hade varit uppmärksam på vad han själv sa., så hade han insett att något verkligen var fel....

som tanken på vart han var,kvinnans sittandes kvar,de nya killarna som verkade vara på väg någonstans.

4.Tänk om han struntat i att "få arslet ur vagnen "som det i andra lägen så vackert heter., och istället sagt till kvinnan :-Men du.! Om vi ska ses i Mjölby,varför åker du vidare med detta tåget,eller vad fasen,är det här tåget det som GÅR vidare till Mjölby.??? Eftersom du sitter kvar......?!?

//Något jag själv lãrt mig av detta scenario är att det gãller att vara otroligt snabbtãnkt och alert vid tågbyten, hmm.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-27 kl. 19:35.
Citera
2017-07-27, 19:26
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Hur mycket har polisen sökt?

ett par dagar i början med helikopter & hundar och med hjälp av MPS & skolkamrater ca 15 st
sedan har det nog varit mest inre spaning (dörknackning osv )

hittar faktiskt inte uppgifter om det i trådstart ,kanske borde finnas
Citera
2017-07-27, 19:27
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

1.Han tror att han är i Mjölby,varför då yttra kommentaren på det sättet ? Bãttre han sagt något i stil med:-Vi ses härutanför,eller::Vi ses nere på perrongen där Malmötåget går.

2. Hade han insett att han enbart hunnit till Hallsberg ,hade han ju kunnat sagt så,men eftersom varken han eller kvinnan skulle gå av verkar det så idiotiskt att säga det i det lãget,när de satt så pass nära varandra.

3. Okej.att han gick ut ur tåget, gör ju att han kan säga något i stil med det han sa, men Märk att om han hade varit uppmärksam på vad han själv sa., så hade han insett att något verkligen var fel....

Hans tanke om vart han var,kvinnans sittandes kvar,de nya killarna som verkade vara på väg någonstans.

4.Tänk om han struntat i att "få arslet ur vagnen "som det i andra lägen så vackert heter., och istället sagt till kvinnan :-Men du.! Om vi ska ses i Mjölby,varför åker du vidare med detta tåget,eller vad fasen,är det här tåget det som GÅR visare till Mjölby.??? Eftersom du sitter kvar......?!?

klart att han visste han inte va i Mjölby ,allt pekar på det iaf för mig nu.
Citera
2017-07-27, 19:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

2. Hade han insett att han enbart hunnit till Hallsberg ,hade han ju kunnat sagt så,men eftersom varken han eller kvinnan skulle gå av verkar det så idiotiskt att säga det i det lãget,när de satt så pass nära varandra.

Hans tanke om vart han var,kvinnans sittandes kvar,de nya killarna som verkade vara på väg någonstans.

4.Tänk om han struntat i att "få arslet ur vagnen "som det i andra lägen så vackert heter., och istället sagt till kvinnan :-Men du.! Om vi ska ses i Mjölby,varför åker du vidare med detta tåget,eller vad fasen,är det här tåget det som GÅR vidare till Mjölby.??? Eftersom du sitter kvar......?!?

//Något jag själv lãrt mig av detta scenario är att det gãller att vara otroligt snabbtãnkt och alert vid tågbyten, hmm.....

* Ja, och det är nu man börjar tänka att han verkligen måste ha blivit förvirrad på något sätt. Inget stämmer ju om han hade tänkt efter....

och inte frågar han heller.....bara går ut ur tåget....kvinnan satt ju där. Han passerar 2 personer på perrongen..... inte frågar han dom heller....

* Eller så tar han ett impulsivt beslut....

Nu vet vi ju inte exakt när kvinnan och Patrik sa så till varandra. Det kan ju ha varit en god stund innan.

Och vi vet ju inte exakt hur de satt i förhållande till varandra heller. Kanske satt de så att de satt lite för sig själva upptagna med sina grejor och kände att de inte behövde prata med varandra mer. Lite som en avslutningsfras på ett samtal bara (nu är vi färdiga med det här samtalet, men vi ses sen vid Mjölby).
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-27 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in