Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-27, 17:23
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Kritik mot varför regeringens säkerhetspolitiska råd (där även Hultqvist ingår) behandlat frågan om gängkriminalitet men inte TS-haveriet framförs 8.50 in.

Löfven vägrar att uppvisa protokoll från dessa möten. Varför?

https://www.youtube.com/watch?v=LfspEKqNr-I&app=desktop
Bra spanat. Jag kan inte längre spela upp videor upplagda på Alliansens YT-konto på min PC. Andra går bra. Det är säkert något tillfälligt strul.
Citera
2017-07-27, 17:24
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Den var däremot ny för mig. Borde inte vara jättesvårt att få tag i det mötesprotokollet om det togs några beslut.
Beslutet som sådant är egentligen inte relevant för skandalen, skandalen består i att lagar inte följdes och att ansvariga ministrar inte gjort sitt jobb.
Misstroendet finns där oavsett hur beslutet set ut och även om alla i V,MP och S hade reserverat sig mot beslutet så innebär det ändå inte att det är ok att göra avsteg från lagen.
Så alliansen eller Sd och för all del V behöver inte leta fram protokollet för att stärka sin sak.
Sossarna som gärna vill låta skulden rinna över på alliansen eller som en sosse gjort anmäla alliansen till KU för beslutet vill inte leta fram det.
Varför leta fram ett protokoll som motbevisar din sak?
Sossens KU-anmälan var nog i affekt eller ett försök att skrämmas, det finns inget fog för den anmälan.
Citera
2017-07-27, 17:24
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
På vilket sätt då?

De tvingar sig själva att agera samstämmigt utåt. Finns det missnöje inom Alliansen måste den döljas. Annars kan det spricka.
Citera
2017-07-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Sen fattar jag inte varför det talas så tyst om alliansregeringen som de facto är de som gav IBM uppgifterna från första början?
Kanske tyst för att de inte gjorde det. IBM vann först upphandlingen 2015.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är kanske önsketänkande i dina ögon, många andra ser det som ett enormt svek att statsministern ljuger dem rakt i ögat. Man behöver inte ens vara insatt i IT-skandalen för att inse hur sanslöst märkligt det är att Stefan Löfvén inte vetat om saken hela tiden. Deras förklaringar kring hur de jobbar med vattentäta skott är bitvis pinsamma. Det handlar om rikets och medborgarnas säkerhet. Sådant håller man inte undan.

Det är en intressant fråga. En konsekvens av att man inte väljer direktinkallning är att skandalen liksom måste hänga kvar lite längre. Folket håller det färskare i minnet. Vill Alliansen få ut så mycket som möjligt av skandalen i sin valrörelse så är det ganska fördelaktigt.

Du kan väl återkomma när du har lite mer än vilda gissningar på bordet. Att SD vill avsätta hela regeringen det vet vi redan, så har dom börjat sprida osanningar nu igen? Åkesson twittrar -

Citat:
Vårt primära mål är att avsätta den här skadliga regeringen. Detta är ett viktigt steg på vägen.
12:24 - 26 juli 2017

Möjligt att Åkesson drömmer men med dom kriminella han har runt sig så tror jag inte på några som helst framsteg i någon allians regering.
Citera
Medlem
Brurs avatar
Kollade på aftonbladet live innan pressträffen och det hände något roligt. hoppas det finns lagrat.

Lena melin vart intervjuad och efter ett tag pratandes sa hon ungefär att "nu måste stefan löfven avgå" och innan hon hinner avsluta meningen blir det vit stillbild och inget ljud.

Hände runt 10.36 tror jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
De tvingar sig själva att agera samstämmigt utåt. Finns det missnöje inom Alliansen måste den döljas. Annars kan det spricka.

Ja, det är jätteplågsamt. Särskilt när de redan sagt att beslutet står fast att begära misstrodenförklaring.

Jätteplågsamt.
Citera
2017-07-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Å andra sidan kan de inte backa. De är "pot committed" som det heter i pokerkretsar.

Räcker med att SD backar så är det klart.
Citera
2017-07-27, 17:26
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det var under Alliansregeringen och den förra Generaldirektören som beslutet om outsourcing togs, men det var under S-regeringen och Ågren som beslutet att åsidosätta Svensk lag och säkerhetsklassning togs.
Japp.

2006 undrade över vem som var ansvarig för tillsättningen av förbryterskan (får vi väl ändå kalla henne?) Maria Ågren som jag förstod det. Det var vad jag svarade på.
Citera
2017-07-27, 17:27
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ja, det är jätteplågsamt. Särskilt när de redan sagt att beslutet står fast att begära misstrodenförklaring.

Jätteplågsamt.

Det återstår att se. Det behöver inte vara något problem för dem. I dagsläget vet vi inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Sossens KU-anmälan var nog i affekt eller ett försök att skrämmas, det finns inget fog för den anmälan.

Det är jag säker på det inte gör. Mest för att köra upp i fejset på alla kacklande sossar och kommunister i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Du har gjort så många inlägg. Posta om det igen.

Jag menade bara länken, inte att du behöver läsa just det inlägget.

Men det var som svar till en viss sosse som påstår sig vara it-tekniker och som självklart ville lägga all skuld på alliansens beslut om outsourcing.

Märkligt var hen inte mottaglig för infon, vem bryr sig av vad nån i Borås tycker löd svaret ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in