2017-07-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Finns det en länk till detta?

För det verkar ju minst sagt klantigt att ta bort extraval som ett alternativ. Nu blir det mycket lättare för alliansen att vingklippa Löfven genom att peta bort Hultquist.

Om extravalet istället spökar i bakgrunden finns det en mycket större chans att alliansen backar, och därigenom framstår som svaga och veliga.

Blir det inte en talmansrunda om Löfven avsätts, och Kindberg Batra blir statsminister eftersom Alliansen och Sd har fler röster än de rödgröna. Eller jag kanske är ute och cyklar, är ingen politisk reporter.
Citera
2017-07-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Löfvén försökte sig på en fuling. När Hultqvist får gå så kommer det inte dröja mer än en vecka innan Löfvén lämnar in sin avskedsansökan.

Nja.
Har svårt att se honom som partiledare för S inför valet 2018 dock.
Min förhoppning är att blockpolitiken upphör totalt; Alliansen spricker. MP blir för små för att kunna påverka "vänsterblocket".
Citera
2017-07-27, 15:49
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
De höll en 25 minuter lång presskonferens igår där de ägnade säkert dryga 5 minuter åt att grundligt förklara varför de inte har förtroende för Hultqvist.

De kan inte backa från det med hedern i behåll om inte något nytt kommer upp.

Kanske inte, men de kan fördröja det tills det blir meningslöst eftersom valet är väldigt nära. Dessutom kan andra kriser hinna komma emellan och överskugga detta. De har helt klart garderat sig en smula. Känslan är lite att de går på reträtt.
Citera
2017-07-27, 15:50
Medlem
Vi får höra vad vad A säger men allt tyder på att de går till reträtt efter en halvdan attack mot regeringen. Har de inte läst Sun-Tzu? har för mig att han säger att man ska inte gå till attack om man inte har på fötterna.
Citera
2017-07-27, 15:50
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Kan mycket väl vara på SÄPOs inrådan. SÄPO gillar inte outsourcing.

Jag förstår inte varför S anmäler i denna fråga eftersom de också röstade för outsourcing.
Hur många inkomna svar på Magdalena Anderssons propå till myndigheterna att meddela på "ett blankt papper" hur de ska kunna spara pengar tror du inbegriper outsourcing eftersom detta är en mycket effektiv metod att spara pengar (om man INTE bryter mot Svensk lag ska tilläggas)?

Anmälan är, för att citera Löfven, gravt oseriös!
Citera
2017-07-27, 15:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Näringslivet, börsen, utrikespolitiken, säkerhetspolitiken osv brukar inte må bra av regeringskriser. Alliansen kan inte ens bilda regering. Gissa om det skulle göra Sverige svagare om om det blev ett sånt kaos.
De får se till att det inte kan upprepas i framtiden. Det är ett systemfel som gäller IT-säkerheten.

Det svenska folket och näringslivet har fått leva med försämringar tidigare på grund av vansinniga politiker, landet har repat sig.

Säkerhetspolitiken har definitivt inte mått bra av en S-regering.

Sverige går inte under som stat bara för att man saknar regering under en kort period, inte ens en allvarlig kris sänker landet till stenåldern.

Du överdriver faran med att det blir bråk i riksdagen.
Citera
2017-07-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Man är ju rätt orolig att Fritzon ska vara en fritänkande kvinna som anser att Sverige är till för alla och pausar alla utvisningarna till Kabul direkt... Nån som har koll?

Självklart är hon det. Att man ens kan fundera på något annat är märkligt.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Skönt med folk som vågar vara självkritiska...

När ingen annan vill hylla dig så hylla dig själv.

Ja, läste det nånstans, tyvärr får jag erkänna att jag inte vet vad Ygeman talar om, jag minns inget bra han gjort någonsin, vore bra om någon kunde översätta vad det var för något han räknade upp när han hyllade sig själv...

Han nämnde inget om de där 70000 han skulle utvisa, blev det lika många som Löfvens trainee jobb?
Citera
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nu är det så att eran Whataboutism är irrelevant i sammanhanget och kommer inte ha någon inverkan på det som kommer hända.
Jo när folk påstår att det aldrig hänt förr så är "What About" väldigt relevant. Det är ju just då det är relevant, tokfrans!
Citera
2017-07-27, 15:54
Medlem
OliverCromwells avatar
Precis som många av oss misstänkte så biter sig Löfven fast vid makten.

Han offrar Anna Johansson som inte visste något, samtidigt som han räddar Hultkvist och Anders Ygeman som istället för Inrikesminister blir Gruppledare för Sossarna i Riksdagen.

Alliansen måste våga trycka på nu. Och fan ta kommunisterna som till varje pris vill hjälpa regimen behålla sina Statsråd! Alla borde egentligen ha avgått!
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Då såg du inte att Löven tappade humöret när han fick lite relevanta frågor så statsmannamässigt NEJ! Maktgalen sosse som ljuger sig blå och skyller ifrån sig.
Jag tror den ynklige Löven har vetat om detta längre än han erkänner.

Ja. Stefan Löfven verkade riktigt arg emellanåt. När K G Bergström kom med ett par frågor verkade han nästan rasande.

Inget vidare statsmannamässigt. Nej.
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vad finns det då att sitta i möte i "flera timmar" om? Ja eller nej, blir det misstroendevotum eller inte? Hur ska ni ha det?

Det tar nog sin lilla tid innan gapskratten lagt sig efter "mästerförhandlarens" blunder då han meddelade att det är fritt fram för oppositionen att avsätta Hultqvist då Löfven ändå ämnar att sitta kvar om så skulle ske!

Utfallet blev större än förväntat eftersom nu även Wikström fick silkessnöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in