2017-07-27, 14:44
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, att man twittrar något är inte detsamma som att man "undersökt" något. Du är fake news.

Jag skriver nu att jorden är rund. Det innebär ej att jag har undersökt om jorden är rund.

Nej, men du har funderat på saken, eller hur? Och kommit till en slutsats som du torgför?
Och varför tror du att Trump funderar på hur han skulle kunna benåda sig själv?
För att han felparkerat?
2017-07-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Sätt dig för i helvete i skolbänken igen, ta ansvar för din egen utbildning/bildning annars klarar du dig inte framöver. Du är vuxen nu.

Jag vill inte ha fler socialfall att försörja via skattesedeln, det är illa nog med alla dessa jävla blattar.

I den verkliga världen gör man skillnad på lögner (som du hävdar att det handlar om) och att opinionsundersökningar och prognoser slår fel, fattar du verkligen inte det?

Fake news. Opinionsundersökningar är inte objektiva utan ett påverkansverktyg för att styra opinionen. När det som nu sådan stor skillnad emellan etablissemang och anständiga människor blir fejken uppenbar.
2017-07-27, 14:51
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Jag har inte en aning om vad Trump är så rädd för att utredningen skall hitta. Men att han är i lätt panik är ju uppenbart.
Du hånade mig när jag tidigt spådde att han skulle försöka sparka Mueller.
Nu måste väl även du inse att han funderar i dom banorna?
Det är kul med er trumphatare att ni är sådana hycklare och själva är i full panik, demokraterna vet ju knappt ut eller in.
Det är något positivt med Trump.
2017-07-27, 14:55
Medlem
HelloChrists avatar
Tog en titt på Crooked Hillary's twitter.

Hon ska visst släppa en bok om valet! "what happened"
Som att hon vet haha!

https://pbs.twimg.com/media/DEdVwOkWsAAxS_a.jpg:large
2017-07-27, 15:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Råkade du svara på fel inlägg? Eller varför detta yxskaft? Var skrev jag något ens i närheten?
Att han eventuellt sysslat med olagligheter i Ryssland måste väl inte betyda att Ryssland "köpte" honom.
Jaha, så varför tar du upp just Ryssland? Varför inte Kina? Eller KSA?
Du insinuerar att Ryssland bokstavligen köpte honom. Eller vad är din poäng?
Citat:
Jag har inte en aning om vad Trump är så rädd för att utredningen skall hitta. Men att han är i lätt panik är ju uppenbart.
Jag har sagt det hur många gånger som helst.
En utredning behöver inte hitta något för att ändå vara skadligt. Vi har ett lysande exempel - Hillary. Så
1 Man måste vara dum i huvudet om man inte förstår det.
2 Man måste också vara dum i huvudet om man inte ser att utredningen skadar Trump.
3 Man måste också vara dum i huvudet om man på riktigt använder det som ett argument att Trump är skyldig eller ej. Att använda det i politiska syften som Dems/MSM gör det är dock smart.

Håller du inte med det? Du verkar förresten få 3 av 3 (om du inte tillhör MSM/Demsen)
Citat:
Du hånade mig när jag tidigt spådde att han skulle försöka sparka Mueller.
Nej, det gjorde det inte (iaf har ingen 'recollection' av det ).
Jag hånade dock ditt hopp om att Mueller skulle göra ett bättre jobb än Comey/FBI.
Citat:
Nu måste väl även du inse att han funderar i dom banorna?
Nja. Jag har aldrig tvekat att Trump vill sparka alla som emot honom
2017-07-27, 15:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Helst varken ett skämt eller krigshetsare, tycker jag. Men jag kanske ställer orimliga krav.

Att Seth Rich skulle ha läckt till WikiLeaks är något som dementeras av hans familj, myndigheterna, den av FOX anlitade PI:n och, tja, alla utom WikiLeaks. Finns det något av substans som visar att han skulle vara läckan?

Du kan inte välja det bästa i USA. Går inte.

Klart att dem inte vill erkänna. Att bli svartlistad av demokraterna är inte kul.
Wikileaks säger det och jag tror på det. Det finns inga bevis, förutom ord från Wikileaks.

Men att denna information förkastas förstår jag inte. Om Wikileaks skulle säga att Ryssland samarbetade med Trump så skulle media ta Wikileaks ord som 100% sanning. Eller hur?
2017-07-27, 15:17
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Klart att dem inte vill erkänna. Att bli svartlistad av demokraterna är inte kul.
Wikileaks säger det och jag tror på det. Det finns inga bevis, förutom ord från Wikileaks.

Men att denna information förkastas förstår jag inte. Om Wikileaks skulle säga att Ryssland samarbetade med Trump så skulle media ta Wikileaks ord som 100% sanning. Eller hur?

WikiLeaks ord har oerhört lågt bevisvärde. Närapå 0. Att ens kalla det för bevis är absurt.

Ja tror att om WikiLeaks påstod att Trump samarbetade med Ryssland, men inte hade något att backa upp det med så hade det avfärdats på samma sätt. Idén att vad som helst publiceras, bara det är till Trumps nackdel, är en ren konspirationsteori.
Det rapporteras negativt kring Trump därför att mycket negativt uppdagas som ett resultat av hans oprofessionellt skötta kampanj, hans ständiga lögner och hans inkonsekventa hållning till sina egna påståenden.
2017-07-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Inga kommentarer på Trumps senaste beslut om att förbjuda transpersoner i den amerikanska militären?

https://www.nytimes.com/2017/07/26/us/politics/trump-transgender-military.html?

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Ur ett strikt militärt perspektiv kan det vara vettigt. Trots allt är det inte meningen att transpersoner ska kunna signa upp i militären och sedan få de medicinska kostnaderna för det betalda.

Dessutom har Trump under valkampanjen påstått att han "står upp för HBTQ-personers rättigheter" och det här beslutet rimmar väl lite illa med det.
Homo-lobbyn i USA reagerar som förutsätt, de ser förmodligen det här som ett första steg att också förbjuda bögar i militären, som det var förr.

För det första är det sinnessjukt att twittra ut något sådant. Det skapar kaos naturligtvis. Flera i ledande ställning har fått gå ut och lugna oroliga på olika platser i världen med att de självklart ska jobba kvar och att allt är lika som i går för vi tar inte order via twitter.

För det andra är det en så otroligt låg kostnad. Trumps resor till Mar-A-Lago kostar per år flera gånger så mycket.

För det tredje så är ju det här ett behov just transpersoner har. De som jobbar i militären har förmodligen några egenskaper som är åtråvärda. Strateger, prickskyttar eller militärläkare och allt annat som behövs behövs.

De kostar ju alla så egentligen är det ju bäst att lägga ner hela militären då?

Att utgå från att dessa personer kostar och är tärande i militären är ju en absurd tanke. För visst måste man väl ändå tro att de tillför något också? Eller ligger de bara och solar och äter glass eller vad fan menas?
2017-07-27, 15:24
Medlem
HelloChrists avatar
Det händer så mycket att man knappast kan hinna med allt.
Men detta sätter hela Scaramucci vs. Priebus i nytt ljus, kan Priebus vara påväg bort?
Citat:
FBN hosts Neil Cavuto and Charlie Gasparino reported today(21/7) on FOX Business Network that Reince Priebus is on the way out of the White House. This comes after Sean Spicer’s exit on Friday.
http://www.thegatewaypundit.com/2017/07/fox-business-network-priebus-way-next-video/
2017-07-27, 15:24
Medlem
FlashyBears avatar
Vem fan är Scaramucci?
https://twitter.com/charliespiering/status/890554747299786753
Citat:
“I put Reince's name in a tweet, they make the assumption it's him because journalists know who the leakers are,” @Scaramucci tells @NewDay

Är hans Trump's bastard?
Han ljuger, förvränger och trollar media exakt som Trump. Dessutom är han rolig och smörjer Trump varje gång han kan

Trump's vilja att dumpa alla GOP:ers är oerhört positiv, men han måste lämna Sessions i fred.
2017-07-27, 15:29
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
För det första är det sinnessjukt att twittra ut något sådant. Det skapar kaos naturligtvis. Flera i ledande ställning har fått gå ut och lugna oroliga på olika platser i världen med att de självklart ska jobba kvar och att allt är lika som i går för vi tar inte order via twitter.

För det andra är det en så otroligt låg kostnad. Trumps resor till Mar-A-Lago kostar per år flera gånger så mycket.

För det tredje så är ju det här ett behov just transpersoner har. De som jobbar i militären har förmodligen några egenskaper som är åtråvärda. Strateger, prickskyttar eller militärläkare och allt annat som behövs behövs.

De kostar ju alla så egentligen är det ju bäst att lägga ner hela militären då?

Att utgå från att dessa personer kostar och är tärande i militären är ju en absurd tanke. För visst måste man väl ändå tro att de tillför något också? Eller ligger de bara och solar och äter glass eller vad fan menas?
Ena stunden är de livsviktiga för Amerikas försvar.. Nästa är de så fåtaliga att Trump's golfande kostar mer

Vad ska transsexuella vara bra för inom militären?
Inom militären handlar det om att upprätthålla moral och disciplin, då går det inte att ha den typen av människor springandes omkring, bland annat läckandes av information(Manning).

Dessutom var det ju generalerna själva som önskade detta, de vet garanterat bättre än hen-vänstern när det kommer till försvaret av en nation.
2017-07-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
En utredning behöver inte hitta något för att ändå vara skadligt. Vi har ett lysande exempel - Hillary. Så
1 Man måste vara dum i huvudet om man inte förstår det.
2 Man måste också vara dum i huvudet om man inte ser att utredningen skadar Trump.
3 Man måste också vara dum i huvudet om man på riktigt använder det som ett argument att Trump är skyldig eller ej. Att använda det i politiska syften som Dems/MSM gör det är dock smart.

Det är skadligt för en själv att ljuga för mycket.

1. Att ljuga i fem år om en president om att denne är född utanför USA är att vara dum i huvudet.

2. Att ljuga ännu mer sen är att vara dum i huvudet och skadar en själv.

3. Man måste också vara dum i huvudet om man använder att sparka direktören för FBI och skryter om det inför ryssar och säger att ryssutredningen har varit förfärligt jobbig och att man säger i en intervju att man sparkat FBi-killen för att det här med ryssutredningen är jobbig när man haft två andra Rosenstein och Sessions att skriva intyg om varför Comey ska sparkas så att det ser ut som man försökte dölja att det var på grund av Ryssland som man sparkade Comey.

4. Att använda det i politiska syften som Dems/MSM gör det är ju ren politik.

5. Ren politik är väl något som Trump hade haft nytta av att förstå. Nu gör han ju allting helt fel. Och det beror nog på att han är helt dum i huvudet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in