Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Trump har mycket bättre fysik än Persson. Trump var atlet när han var ung, medan Göran Persson har varit fet hela livet. Trump är dessutom nykterist. Det hade dock varit bättre om Trump varit 20 år yngre.
Sedan skiljer sig ledarstilen. Göran Persson gillar att lägga sig i allt, medan Trump struntar i detaljer. Det krävs mer intellektuell spänstighet om man arbetar mycket hands-on som Göran Persson gör. För Trump handlar det mer om att välja rätt personer i teamet och sedan ta åt sig äran.
Ja nu senaste 6 månaderna börjar faktiskt inflationsmålen nås och senaste året har Göran Persson varit mentorer åt ministrarna och det verkar ju fungera.
1. Ja han är Bufflig och det var så att jag öppnade skumpan när han åkte ut 2006. Men helt ärligt vad finns för alternativ? Landet är ju på randen till konkurs och städa ekonomin det har han bevisat på 90-talet.
2. Ja han använder "härskarteknik" men ja jag vill ha någon som kan täppa till munnen på våra känsloarguments politiker som Annie "jag-mötte-fatwa-42-städare-igår" Lööf.
3. Jag vill höra någon som går ut helt ärligt och säger vad som behöver göras efter rådande situation istället för att ha en statsminister som man aldrig ser till och som svammlar vid alla svar
Och tycker inte det finns någon annan i dags läget hos sossarna och inte bland alliansen heller bara att se presskonferensen när dom lade misstroendevotumet ihop, pratade i mun på varandra, en Annie Lööf som står och flinar när vi är i en sådan pass dålig situationen som Riket är i just nu är inte sådär bra tycker jag. Vem skall styra alliansen? Ja Jimmie hade varit bäst men där har alliansen beröringsskräck.