Citat:
Ursprungligen postat av
Lanternlight
Då för du väl tala ur påveskägget istället för att mumla.

Skulle det kunna vara så att mamman dolt detta med hyresskulden för pappan? Det låter otroligt, men jag spekulerar ändå:
Pappan jobbar "jämt", dvs han är aldrig den som hämtar in posten osv. Lägenheten står på mamman, hyresvärden och socialtjänsten skickar brev och hör av sig till henne. När de har möten angående skulden säger kvinnan alltid att mannen inte kan vara med, eftersom han jobbar... Hon gömmer breven om skulden, från socialen samt brevet om avhysningsdagen.. Han hade kanske dessutom dålig svenska och kunde ändå inte läsa breven, OM han hade hittat dem..
Har läst att pappan ska ha sagt att de inte hade några ekonomiska svårigheter..
Om det var mamman som betalade hyran (eller skulle betala, den betalades ju inte), kan hon ha dolt hyresskulden för honom helt? Frågan är i så fall varför hon inte betalade hyran? Spelmissbruk? Droger?
OM mamman dolt detta med skulderna, vräkningen osv skulle det kunna förklara varför mannen åkte till jobbet samma dag de skulle avhysas.
Skammen inför att ha ljugit för mannen och hållt honom fullständigt bakom ljuset samt att mamman tror att de riskerar att bli av med barnen och hamna på gatan- kanske var det den utlösande faktorn. Som gjorde att hon dödade barnen och sig själv.
Jag tror knappt på min teori själv, det känns för märkligt. Men spånar bara, kom gärna med era tankar gällande detta..