2017-07-26, 22:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Tror att det i förhör framkom att JM anlände till Granliden vid halv fyra - fyra.

Jag har också läst att de möttes/körde förbi varandra på vägen.

Så... föräldrarna lämnade mellan kvart över 3 och halv 4? Låter det rimligt?
Nej, inte med tanke på att de skulle till Gotland på semester.
Skämt åsido - det har diskuterats tidigare från mitt håll men det finns inget från Anki gällande detta, tyvärr ingen fråga så vitt jag kan se. Försökte kolla avgångar färja men hittade inget.
Citera
2017-07-26, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tänker mig att han blev kvävd när han satt fast i bilen, efter att de svängt av från arbogavägen in mot Granliden. Sedan dumpad i sjön. Den korta tiden mellan död och dumpning gör att inga likfläckar hinner uppstå.
En variant av Långshyttan menar du.
Citera
2017-07-26, 22:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och varför är man tyst i rätten om man är oskyldig och gör sig misstänkt genom detta tigande. Försvarar en mördare.
Om man själv är helt oskyldig och man vill sätta dit en mördare alternativt fria någon från misstankar så håller man inte käft utan berättar de fakta man känner till.
Att sitta tyst i rätten är alltså att likställa med att man har något att dölja
Citera
2017-07-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En variant av Långshyttan menar du.

Ja, det är några fler likheter: Skruvad gruppdynamik. Ett avhumaniserande av offret "han är knarkare, missbrukare, psykopat" etc. Samt ekonomisk vinning (större summa i detta fall).

Edit: kvinnan i långshyttan lurades med i bilen med förevändning om att de skulle ha en grillkväll...
Och de shoppade upp pengarna på hennes kreditkort och tog saker ur lägenheten
Senast redigerad av Ramaria 2017-07-26 kl. 22:54.
Citera
2017-07-26, 22:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är några fler likheter: Skruvad gruppdynamik. Ett avhumaniserande av offret "han är knarkare, missbrukare, psykopat" etc. Samt ekonomisk vinning (större summa i detta fall).
Jo. jag har läst fallet men undrade hur du tänkt dig mordet snarare. För övrigt ser jag oavsett inga likheter då det är en ung kompiskrets som snott pengar från sin mjölkko och det brände till.
Citera
2017-07-26, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En gång är ingen gång men två gånger är en gong-gong...

Det är lite märkligt att det förekommer flera vittnesmål om att JJ varit närvarande och att det handlar om andra- och tredjehandsuppgifter med JJ själv som källa. Så nog får man intrycket att han har något på sitt samvete som gnager och tynger eller om han alternativt försöker fila på sin image.
Ja, det är lite här och där han tycks poppa upp.
AB:
" Ja, jag har ju alltid trott att dom vet mer än dom säger.
Och varför har du trott det?
På grund av att dom var så nära mamma hela tiden och mamma berättade ju bara saker för dom, det var bara dom som gällde och Jafar fixade ju knark till mamma så hon kunde ge till Aki. Ja. "

"Ja men din uppfattning om det är att David vet mer alltså enligt Tove och han har berättat saker?
Ja han har berättat eller försagt sig till Tove."
(..) hon hade väl frågat David i alla fall om Julia och Jafar hade nåt med saken att göra.
Ja.
Ja och då hade han väl försagt sig om att dom hade det, men hon kom inte ihåg hur delaktiga dom varit eller vad exakt som hade sagts."
Citera
2017-07-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ja, det gillar hon? Kanske hon döper sig till JW som en ren kärleksförklaring?

Ja hon var inte glad på åklagaren. Var det inte något om att åklagaren var den elakaste hon kände?
Citera
2017-07-26, 22:57
Medlem
Citat:
Jo. jag har läst fallet men undrade hur du tänkt dig mordet snarare. För övrigt ser jag oavsett inga likheter då det är en ung kompiskrets som snott pengar från sin mjölkko och det brände till.

Jag la till lite fler likheter i en edit.
Jag försöker visa på att det enklaste oftast är det som görs. Och att mördare inte är så unika som de tror. De agerar oftast ganska likartat.
Citera
2017-07-26, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Ja hon var inte glad på åklagaren. Var det inte något om att åklagaren var den elakaste hon kände?
Jo.
"- Du är den elakaste människa jag någonsin har träffat!"
Citera
2017-07-26, 22:59
Medlem
Under den senaste månaden har både Johanna Möller och Mohammad Rajabi genomgått rättspsykiatriska undersökningar. Myndighetens utlåtande är att ingen av dem lider av någon allvarlig psykisk störning, samt att de inte heller gjorde det vid brottstillfället. De kan därmed dömas till fängelse.
Jähresten har läst igenom den sekretessbelagda delen om Johanna Möller, och menar att det som står där kan få betydelse längre fram.
– Mycket av det som står i undersökningen av henne kommer jag att använda i min plädering när rättegången fortsätter, säger Lars Jähresten till VLT.
Rättegången är schemalagd att återupptas den 7 augusti.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-tester-om-rajabis-alder-har-andrat-lagen/
Citera
2017-07-26, 22:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag la till lite fler likheter i en edit.
Jag försöker visa på att det enklaste oftast är det som görs. Och att mördare inte är så unika som de tror. De agerar oftast ganska likartat.
Jag tror som sagt inte Aki går med på att grilla med dessa antagonister.
Hur lurades han in i bilen? Hur dog han menar jag.
Citera
2017-07-26, 23:10
Medlem
Citat:
Jag tror som sagt inte Aki går med på att grilla med dessa antagonister.
Hur lurades han in i bilen? Hur dog han menar jag.

Jag har funderat på detta må du tro lol
Han var rädd, ville inte träffa henne själv. Men, en fest, med flera närvarande, kanske lugnade den värsta rädslan. Sedan tror jag att tvillingarnas närvaro också inverkade. Inte kunde hon vara så genomond och ta livet av deras far framför ögonen på dem... vi vet ju bättre.
Att det verkligen skulle bli fest förstod han av det stora inköpen.
Sedan till lägenheten och hämta, vad? Skilsmässopapprena? Var hon ens inne i lägenheten? Vi vet inte detta säkert.
Vidare ut mot Granliden.
På avtagsvägen träs ett tättslutande, icke rivbart, kvävningsföremål över huvudet på Aki utav någon som satt bakom honom i bilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in