Citat:
Ursprungligen postat av
Ramaria
Jag undrar lite...
Åkte Jafar med i Johannas bil? Satt Aki fram och Jafar bakom? Aki kan ju inte ha kört och druckit (om detta om groggen stämmer vilket jag tror att det gör).
Eller körde Jafar egen bil? Åkte Julia med i Jafars bil? Åkte David med i Jafars bil? Åkte Aki med i Jafars bil? Julia var gravid, hur stor mage? Körde Julia? Körde David? Satt Aki fram? Satt Jafar bak?
Jag tänker mig att han blev kvävd när han satt fast i bilen, efter att de svängt av från arbogavägen in mot Granliden. Sedan dumpad i sjön. Den korta tiden mellan död och dumpning gör att inga likfläckar hinner uppstå.
Detta innebär att Aki inte skickat facebook meddelande själv. Men det kan Julia ha gjort. Sedan kan Johanna ha virrat fram och tillbaka bäst hon vill.
Jag vet inte vilken tid övriga besökare åkte hem. Kanske när allt var iordning ställt och tvillingarna lagt sig.
Detta senario utesluter behovet av droger eller användande av vapen/våld. Ända riskfaktorn var dagsljuset. Men vägen in mot stugan är nog inte så välbesökt (en 500 m guppig väg fram till boningen)
Jag har ställt mig själv frågan, och i tråden... när lämnade föräldrarna G-liden ?
Enligt JM möttes dom på vägen i bil.....
Hur såg mastuppkopplingarna, vad gäller föräldrarnas telefoner ut - det kan ge en indikation på flera saker... Inget av detta finns, i det "urval" som åklagarna låtit maskinskrivas i FUP.
När gjordes inköpet i ICA-butiken / Arboga....