2017-07-26, 21:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Eller entrecote lol

Däremot är det nog omöjligt att kolla upp knark/jobbtelefonerna som användes då, antagligen kontantkortstelefoner och för lång tid gången.

Men som en indicie i en kedja är det ett bra faktum

Ok x flera. Tack!
Citera
2017-07-26, 21:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
För ett år sen tog Johanna ett snabblån om 278 tkr. Sannolikt för att kunna betala de två drogtöcknade klantarna MR och Ghasem för morduppdrag på hennes föräldrar. De hittade inte till Granliden så Johanna fick lov att själv hjälpa till för att något skulle hända. Av någon anledning blev det rejält bråttom. Troligen för att föräldrarna skulle sälja sommarstället.

Johanna hade inte räknat med att MR skulle lämna skoavtryck och eget DNA under Görans naglar, sätta en blodig hand på passagerardörren och skita i att bränna upp bilen. Som grädde på moset klarade inte sonen A att ljuga för hennes skull.

Hon skällde på MR att han höll på att sjabbla till det och sabba allt, men egentligen var det ju hennes egna orerande i den avlyssnade bilen och alla lappar som fällde henne.

Tankarna var att se till att MR dog i en överdos av heroin och hon skulle mysa i lyx i Brasilien eller Spanien med tvillingarna och de drogande vuxna barnen. Hon behövde ju ha med sig barnvakter, så hon kunde jaga lite unga pojkar vid behov.

Nu blev inget som hon tänkt och om ett år ser det kanske ut som följande denna tid på året:

7.00: Dörren låses upp. Kolla vem som jobbar som plit idag. Hm, det var inte den där svaga som hon lirkat runt sitt finger. Ok, fokus på duschen då och lite frukost.

8.00: Morgonmöte. Åh, hatar den där Marie som får all uppmärksamhet. Några svagheter måste hon ha. Måste se till att bli bästa vän med henne. Join the enemy!

8.30: Jobb i monteringen. Egentligen vill jag inte jobba, men kanske det kommit någon ny som jag behöver veta mer om.

9.30: Frukost. Neej, den där sabla fittan Sofie jobbar idag. Då har jag ögonen på mig. Henne går det inte alls att lura

9.45 –11.00: Jobb igen. Fn, vad jag hatar det här. Längtar till kvällen.

11.30: Lunch på avdelningen. Trist mat. Får låtsas att det är hummer och cava.

12.00: Promenad i rastgården. Grått inne och grått ute. Får låtsas att jag är på en solig strand i Brasilien. Dit ska jag. Inte långt kvar. Kommer att lyckas.

13.00: Jobb. Biter ihop. Den där Jaana ska minsann få en dag. Vänta bara!

14.00: Fika.

14.15–16.00: Jobb.

16.00: Postutdelning. Hoppas, hoppas... Jörgen måste ha skrivit brev igen. Jag skrev så lockande till honom, så snart klarar han inte av att vara försiktig längre. Han kommer vilja besöka mig - sen är han fast. Hoppas han har skickat bilder på sitt semesterhus, villa och bilar. Det som blir mitt en dag!

16.30: Träning i källarens gym. Alltså, måste komma ihåg att inte lyfta hantlar med vänsterarmen!

17.30: Middag. Jaha, bara att låtsas att det är en gourmet-middag då.

19.45: Inlåsning på rummet. Nu ska det skrivas, skrivas och skrivas. TV:n får stå på. Kan ju höra något jag får nya idéer av. Imorgon ska jag begära möte för att ansöka om att få läsa juridik och psykologi.
Klockren beskrivning av Johannas blivande vardag! Med en reservation, psykologi, tror jag inte JM anser att hon behöver läsa mer av!
Citera
2017-07-26, 21:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En gång är ingen gång men två gånger är en gong-gong...

Det är lite märkligt att det förekommer flera vittnesmål om att JJ varit närvarande och att det handlar om andra- och tredjehandsuppgifter med JJ själv som källa. Så nog får man intrycket att han har något på sitt samvete som gnager och tynger eller om han alternativt försöker fila på sin image.

Precis. Det var en gång-gång.

Ja, filar han på rövarhistoria (ett villospår och en täck-myt) eller filar han på sitt samvete? Eller bara på sin undergång?

Givet skattningen av hans och sällskapets intelligens så borde det vara det senare.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-26 kl. 21:26. Anledning: Ändring
Citera
2017-07-26, 21:36
Medlem
Jag undrar lite...
Åkte Jafar med i Johannas bil? Satt Aki fram och Jafar bakom? Aki kan ju inte ha kört och druckit (om detta om groggen stämmer vilket jag tror att det gör).

Eller körde Jafar egen bil? Åkte Julia med i Jafars bil? Åkte David med i Jafars bil? Åkte Aki med i Jafars bil? Julia var gravid, hur stor mage? Körde Julia? Körde David? Satt Aki fram? Satt Jafar bak?

Jag tänker mig att han blev kvävd när han satt fast i bilen, efter att de svängt av från arbogavägen in mot Granliden. Sedan dumpad i sjön. Den korta tiden mellan död och dumpning gör att inga likfläckar hinner uppstå.
Detta innebär att Aki inte skickat facebook meddelande själv. Men det kan Julia ha gjort. Sedan kan Johanna ha virrat fram och tillbaka bäst hon vill.

Jag vet inte vilken tid övriga besökare åkte hem. Kanske när allt var iordning ställt och tvillingarna lagt sig.

Detta senario utesluter behovet av droger eller användande av vapen/våld. Ända riskfaktorn var dagsljuset. Men vägen in mot stugan är nog inte så välbesökt (en 500 m guppig väg fram till boningen)
Senast redigerad av Ramaria 2017-07-26 kl. 21:38.
Citera
2017-07-26, 21:41
Medlem
Tror också jag minns att Jafar och Julia skrotade bilen ganska snart efter.
Detta noterades av någon annan i tråden.
Citera
2017-07-26, 21:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Jag undrar lite...
Åkte Jafar med i Johannas bil? Satt Aki fram och Jafar bakom? Aki kan ju inte ha kört och druckit (om detta om groggen stämmer vilket jag tror att det gör).

Eller körde Jafar egen bil? Åkte Julia med i Jafars bil? Åkte David med i Jafars bil? Åkte Aki med i Jafars bil? Julia var gravid, hur stor mage? Körde Julia? Körde David? Satt Aki fram? Satt Jafar bak?

Jag tänker mig att han blev kvävd när han satt fast i bilen, efter att de svängt av från arbogavägen in mot Granliden. Sedan dumpad i sjön. Den korta tiden mellan död och dumpning gör att inga likfläckar hinner uppstå.
Detta innebär att Aki inte skickat facebook meddelande själv. Men det kan Julia ha gjort. Sedan kan Johanna ha virrat fram och tillbaka bäst hon vill.

Jag vet inte vilken tid övriga besökare åkte hem. Kanske när allt var iordning ställt och tvillingarna lagt sig.

Detta senario utesluter behovet av droger eller användande av vapen/våld. Ända riskfaktorn var dagsljuset. Men vägen in mot stugan är nog inte så välbesökt (en 500 m guppig väg fram till boningen)

Jag har ställt mig själv frågan, och i tråden... när lämnade föräldrarna G-liden ?
Enligt JM möttes dom på vägen i bil.....
Hur såg mastuppkopplingarna, vad gäller föräldrarnas telefoner ut - det kan ge en indikation på flera saker... Inget av detta finns, i det "urval" som åklagarna låtit maskinskrivas i FUP.
När gjordes inköpet i ICA-butiken / Arboga....
Citera
2017-07-26, 21:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Äh.

Vi börjar med DB via AB om händelsen som TC återgett till henne:
" David han hade tydligen försagt sig när båda två var påverkade av nånting (ohörbart)."
Anledningen att DB inte vill säga nåt:" för han ville inte att mamma skulle få längre straff och han vill inte gola ner David, eller Julia och Jafar. Han tycker det är skam liksom och sätta dit familjen på det viset."
Hon träffar AB på café och hon berättar att hon försöker få DB att sluta knarka men att han håller sig ren tre, fyra dar och sen åker han till JB.
Hon beskriver för AB att JB "inte ens kunde säga hej för att hon var så neddrogad och hon satt och rullade en joint i soffan."

Hur långt fjärran ligger då JJ som är med i samma lägenhet?

Kan man mörda kan man säkert skämta. Beror väl på hur allvarligt man ser på saker - som pårökt. JM skrattar ju i var och varannan mening i förhör eller varför inte i intervju i nära anslutning till sin pappas mord.
TC är DBs nya tjej som fick åka till Thailand eller? TC var ju även Akis arbetsgivare med några hundra samtal/sms till JM.
Citera
2017-07-26, 21:57
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En gång är ingen gång men två gånger är en gong-gong...

Det är lite märkligt att det förekommer flera vittnesmål om att JJ varit närvarande och att det handlar om andra- och tredjehandsuppgifter med JJ själv som källa. Så nog får man intrycket att han har något på sitt samvete som gnager och tynger eller om han alternativt försöker fila på sin image.

Citat:
Jag undrar lite...

Jag tänker mig att han blev kvävd när han satt fast i bilen,
efter att de svängt av från arbogavägen in mot Granliden. Sedan dumpad i sjön. Den korta tiden mellan död och dumpning gör att inga likfläckar hinner uppstå.

Det fetade tror jag kan vara ett troligt scenario. JB eller JM skickade SMSen till Nadja. Sedan firade hela familjen Möller nästa kväll på Johannas balkong med delikatesserna som Aki betalat. Partylyktorna lyste fint över sällskapet.
Citera
2017-07-26, 21:59
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
TC är DBs nya tjej som fick åka till Thailand eller? TC var ju även Akis arbetsgivare med några hundra samtal/sms till JM.
Ja.
Citera
2017-07-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag har ställt mig själv frågan, och i tråden... när lämnade föräldrarna G-liden ?
Enligt JM möttes dom på vägen i bil.....
Hur såg mastuppkopplingarna, vad gäller föräldrarnas telefoner ut - det kan ge en indikation på flera saker... Inget av detta finns, i det "urval" som åklagarna låtit maskinskrivas i FUP.
När gjordes inköpet i ICA-butiken / Arboga....

Tror att det i förhör framkom att JM anlände till Granliden vid halv fyra - fyra.

Jag har också läst att de möttes/körde förbi varandra på vägen.

Så... föräldrarna lämnade mellan kvart över 3 och halv 4? Låter det rimligt?
Citera
2017-07-26, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jupp.
Citera
2017-07-26, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Lås in packet!
Hon berättar att hon går till hallen eller köket och tar vatten eller dyl då de är hos dem.
"(..) men du lär ju tro att vi har världens psyko-morsa, haha, och sen blir det helt awkward och en går jag därifrån, för det blir pinsamt så går jag."

" Ja men om dom säger nåt dumt och sen kollar på varandra på fnittrar då tycker jag det, att det är jättepinsamt och då går jag."

När saker kommer på tal i media så blir det stundom tryckt stämning. När det hade diskuterats bl.a drunkning så upplevde hon det som att JJ skämtade.
" (..) jag vet inte det är väl hans sätt och ta sig igenom och skämta om det. Skämta om jobbiga saker."

Själva samtalet mellan JJ och JB hörde hon då hon stod utanför deras sovrum. Dom hade dess innan pratat om drunkningen (och sextragedier och arbogamorden) i storrummet för att det hade kommit i tidningen:
" Dom pratade om drunkningen och Julia sa: "var du ens tvungen och ens nämna det"

It´s all about the money..

"(...) det här att Jafar hade fått pengar av Davids mamma och du vet ej varför men hur har du fått reda på det till exempel?
För han berättade, alltså jag vet inte. För att de alltid pratar om pengar hit, pengar dit och Davids mamma har alltid vart så snäll och eftersom de fått pengar av henne och de har ju fått fina kläder, fina jackor och sen har han alltid drivit med mig, ja men du hade ju skituppväxt. Du fick aldrig fina kläder. Nej jag handlade på HM och det var mitt val så jag vet inte. Och sen vet ja men Jafar fått pengar av mamma och blablabla och det var rätt mycket pengar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in