2017-07-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Som jag skrev, redan i början av maj månad - JM hade kännedom om "flamman från Fl*n" långt tidigare än vad som påståtts.

Efter att ha följt tråden, får jag möjligen vika mig.
AP, tycks mig (nu) ha varit ett viljelöst offer - en "vingelblixt". En som, "frivilligt" låter sig drogas.
Men..... nja...

Vad gäller 35-åringen från ökenistan - M Peivandi, ska det bli intressant att följa utvecklingen / upplösningen....

Du hittar då allt , vem är MP?
Citera
2017-07-26, 19:31
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Johanna har i förhör uppgivit att JJ har flera telefoner (knark/jobb telefoner)
Att som någon sa kolla upp de mobiler som plockats upp av masterna vid tillfället borde vara en bra idè, om det går.

Själv tycker jag att det är ett alltför stort sammanträffande att JJ tar ut pengar alldeles i närheten samtidigt som Aki köper korv i mojjen.

Jag är säker på att JJ var där.

Kanske en bild liknande denna vore "oss" till hjälp. Den finns i FUP...
Sidan 655 / Huvudprotokoll/Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf

Nu när regeringen Löfven och transportstyrelsen har släppt alla hakar på vad som kan sägas vara hemligt - kanske tom mastpositioner kan bli var och ens egendom. Får nog mejla Tjeckien / Serbien....

Citera
2017-07-26, 19:36
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Sidan 114 / Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_III_2017-04-12__del_1__3_.pdf
Citera
2017-07-26, 19:55
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Sidan 420 / Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_r_B__del_2__2_.pdf
Citera
2017-07-26, 19:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Det är märkligt att det inte går att bevisa att Aki mördades och att det inte var en olycka. De verkar som att polisen inte vill anstränga sig att ange rimliga alternativ till hur han mördades och/eller vad som kunde göra möjligt att han mördades. Om det handlar om mord JM kunde inte bära eller pusha honom ensam i vattnet. Det är fortfarande oklart hur Aki dog därför JM kan inte dömas för mord gällande honom. Om det gäller mordet på pappan och mordförsöket på mamman MR och någon kompis som är utfört mordet. JM försökte hjälpa MR för att hon var rädd att MR och hans kompisar, landsmän dödar även henne. Omständigheterna är väldigt komplicerade i målet. MR satt dit JM för att ha hållhake på henne för att hon förolämpat honom när hon hade sex med hans konkurrenter, andra landsmän. Dessutom MR ville inte förlora det goda livet därför bestämde sig för att mörda föräldrarna för att dem var på väg att förstöra hans planera på att gifta sig med JM och kunna bo kvar i lägenheten. Han ville ärva deras pengar genom JM. Det saknas bevisning att JM skulle ha med mordet att göra, hon inte anstiftat MR att mörda hennes föräldrar.
Din slutledningsförmåga är fantastisk!
Citera
2017-07-26, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag ville bara påpeka att "pårökt" ser ut att förklara allt i dina invändningar till övre del. Det låter lite misstänkt bekvämt....

Skulle inte länsman ha kunnat knäcka dessa pårökta lite lättare?

Skulle de inte ha pratat bredvid mun vid flera andra tillfällen när de vart pårökta?

Skulle dessa fnissiga pårökta varit behjälpliga vid ett dåd?

Speglar detta deras karaktärer överlag? Skulle de vara funktionella i vad de än tar sig för om de beter sig så som pårökta?

Är det öht aktuellt med "fnissfaktor" kring ett mord, pårökt eller ej?

Skulle JJ, borde JJ, ta lätt på att annat syskon får reda på vad han gjort?

Jag försöker komma åt om det är trovärdigt eller inte.

Du beskriver individer som i princip kunde låsas in vare sig de är skyldiga eller inte. Eller nära nog.
Äh.

Vi börjar med DB via AB om händelsen som TC återgett till henne:
" David han hade tydligen försagt sig när båda två var påverkade av nånting (ohörbart)."
Anledningen att DB inte vill säga nåt:" för han ville inte att mamma skulle få längre straff och han vill inte gola ner David, eller Julia och Jafar. Han tycker det är skam liksom och sätta dit familjen på det viset."
Hon träffar AB på café och hon berättar att hon försöker få DB att sluta knarka men att han håller sig ren tre, fyra dar och sen åker han till JB.
Hon beskriver för AB att JB "inte ens kunde säga hej för att hon var så neddrogad och hon satt och rullade en joint i soffan."

Hur långt fjärran ligger då JJ som är med i samma lägenhet?
Citat:
Kan man mörda kan man säkert skämta. Beror väl på hur allvarligt man ser på saker - som pårökt. JM skrattar ju i var och varannan mening i förhör eller varför inte i intervju i nära anslutning till sin pappas mord.
Citera
2017-07-26, 20:29
Medlem
Hunnerkungens avatar
På förekommen anledning rekommenderar jag boken "Omgiven av psykopater" av Thomas Eriksson.
Alla i JM omgivning borde haft den kunskapen som den här boken förmedlar.

Läste att MR:s advokat skulle använda information från JM:s RPU vid slutpläderingen.
Här finns säker en del att använda sig av hur MR blivit manipulerad mm av JM.
Citera
2017-07-26, 20:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Äh.

Vi börjar med DB via AB om händelsen som TC återgett till henne:
" David han hade tydligen försagt sig när båda två var påverkade av nånting (ohörbart)."
Anledningen att DB inte vill säga nåt:" för han ville inte att mamma skulle få längre straff och han vill inte gola ner David, eller Julia och Jafar. Han tycker det är skam liksom och sätta dit familjen på det viset."
Hon träffar AB på café och hon berättar att hon försöker få DB att sluta knarka men att han håller sig ren tre, fyra dar och sen åker han till JB.
Hon beskriver för AB att JB "inte ens kunde säga hej för att hon var så neddrogad och hon satt och rullade en joint i soffan."

Hur långt fjärran ligger då JJ som är med i samma lägenhet?

Kan man mörda kan man säkert skämta. Beror väl på hur allvarligt man ser på saker - som pårökt. JM skrattar ju i var och varannan mening i förhör eller varför inte i intervju i nära anslutning till sin pappas mord.

Lås in packet!
Citera
2017-07-26, 20:36
Medlem
Citat:
Var det så? Men då är ju saken biff. Stämmer tid och plats?

Lets do it i tråden gjorde en sammanställning av temsning i Aki fallet, han la till kvitton, och då stod det en punkt om JJ utag (5000+2000) i en bankomat som ligger vid/nära korvmojjen. Detta samtidigt som aki enl kvitto (möjligtvis även temsning) köpte korv. Har för mig att det skillde 2 min mellan.

Genom att göra detta fick Lets do it även fram en tidsline. Var ett utmärkt arbete av vår trådvän
Citera
2017-07-26, 20:45
Medlem
Citat:
Var det så? Men då är ju saken biff. Stämmer tid och plats?

Eller entrecote lol

Däremot är det nog omöjligt att kolla upp knark/jobbtelefonerna som användes då, antagligen kontantkortstelefoner och för lång tid gången.

Men som en indicie i en kedja är det ett bra faktum
Citera
2017-07-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kanske en bild liknande denna vore "oss" till hjälp. Den finns i FUP...
Sidan 655 / Huvudprotokoll/Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf

Nu när regeringen Löfven och transportstyrelsen har släppt alla hakar på vad som kan sägas vara hemligt - kanske tom mastpositioner kan bli var och ens egendom. Får nog mejla Tjeckien / Serbien....

Haha gör det
Citera
2017-07-26, 21:06
Medlem
Citat:
Jag ville bara påpeka att "pårökt" ser ut att förklara allt i dina invändningar till övre del. Det låter lite misstänkt bekvämt....

Skulle inte länsman ha kunnat knäcka dessa pårökta lite lättare?

Skulle de inte ha pratat bredvid mun vid flera andra tillfällen när de vart pårökta?

Skulle dessa fnissiga pårökta varit behjälpliga vid ett dåd?

Speglar detta deras karaktärer överlag? Skulle de vara funktionella i vad de än tar sig för om de beter sig så som pårökta?

Skulle JJ, borde JJ, ta lätt på att annat syskon får reda på vad han gjort?

Jag försöker komma åt om det är trovärdigt eller inte.

Du beskriver individer som i princip kunde låsas in vare sig de är skyldiga eller inte. Eller nära nog.

En gång är ingen gång men två gånger är en gong-gong...

Det är lite märkligt att det förekommer flera vittnesmål om att JJ varit närvarande och att det handlar om andra- och tredjehandsuppgifter med JJ själv som källa. Så nog får man intrycket att han har något på sitt samvete som gnager och tynger eller om han alternativt försöker fila på sin image.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in