2017-07-26, 17:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men hallå... OM hon et al inte iakttagits 2015 - vid ungefär samma datum och klockslag - så lär hon våga åka dit vid nästa mord och parkera på den privata vägen. Det har hon de facto gjort.

Är hon personlighetsstörd eller psykopat är visst risktagande nada som faktor för hennes del och föregående bilturer kan ha gett henne hybris och inbillad karmavind i seglen (narcissistic downfall).
Det skulle väl knappt ske nåt mord om hitman, mördare och annat löst pack inte tog vissa risker.

Skulle inte komma några barn till världen heller... 😆

Du behöver inte hallåa, mediet är ljudlöst och jag var i mina egna hjärnvindlingar medan du var i dina, och jag har som princip att inte läsa ifatt tråden innan jag trycker på "knappen".

Så några missfoster blir det ibland.

Du har som vanligt ganska rätt.
Citera
2017-07-26, 17:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Comfort zone.. anchor point. Granliden.

Jepp. Skådeplatsen är känd och behöver inte studeras särskilt.

Missaget består i att inte inse att blixten inte slår ned två ggr på samma ställe utan att någon konstaterar att blixten slagit ner två ggr på samma ställe.

Som med tvillingar: man förstår inte att det är tvillingar förrän man ser dem tillsammans.

Lite ironiskt.

Fast jag känner att jag borde kvalificera det där en aning, närmare din slutsats: eftersom det andra mordet som jag ser det var ett desperationsmord så kan det vara att hon brydde sig mindre om hur det skulle upplevas i det speciella hänseendet.

Hon räknade med att klara sig på en överdoserad MR som inte kunde ge sin version.

Vilket antyder att hon dels kan ha tänkt lite (extra) slafsigt och dels förlitat sig än mer på det betryggande: så här gjorde vi förra gången och så tänkte vi då.

Det kan faktiskt tala för att hon upprepade sig mer än vad man skulle ta för troligt om man ser morden som två isolerade och jämförbart förberedda dåd.

Men andra gången fick det gå ännu snabbare, och efter att ev ha tvingats ta rodret till skutan själv den natten så förlitade hon sig på hur hon och JJ (?) hade planerat gången innan.

Så tillfälle två kan definitivt ge insikter om "ettan".
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-26 kl. 17:59. Anledning: Tillägg
Citera
2017-07-26, 17:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Socialstyrelsen iscensatte ett uppdrag (BHT och Karolinska i samverkan) 1 juli 2016 för att undersöka totalt 2000 personer (14 år-22 år) som referensgrupp (för att kvalitésäkra) gällande MR (inte rajabi utan MagnetRöntgen) av tillväxtzoner hand-, knä- och fotleder.
Projektet sjösattes i våras, ska var klart nu i höst.
Vet inte om detta kan påverka nåt i sig även om MR redan har gjort en.. MR.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nu säger hans advokat att han är nyss fyllda 21, har månad/dag också ändrats? Det har jag missat totalt i så fall. Tidigare har han ju hävdat 940108 (Kroatien), 960108 (gränspolisen Malmö) och 980108 (Mig-verket).

Är han född 960108 fattas det bara 4 månader från brottet till möjlig livstid så jag hoppas på 14 år för MR. Känns väl lite tveksamt med att få till en korrekt åldersbestämning vad gäller över/under 21 år men vi får helt enkelt se.

Det stör mig som bara den när han i avlyssnade samtal pratar om 5 år i fängelse och hur hemskt det skulle vara... Ja Du Mohammmad, du har liksom nästan ett dubbelmord på ditt samvete!

Ska bli väldigt intressant att få ta del av det resultat som kommer fram, men jag tror ju inte att de kommer att våga vara så pass säkra på sin sak att de kategoriskt hävdar att han är över 21 med några år plus, det kommer nog att bli bra mycket vagare än så, mummel om att han mycket möjligen vara äldre än 21 men att det inte kan med säkerhet sägas vara så o.s.v, tror att åklagarna får lägga lite mer krut på id-handlingen, kan de påvisa att den kan vara falsk så räcker det med ett vagt uttalande om åldern från experterna.
Citera
2017-07-26, 17:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jepp. Skådeplatsen är känd och behöver inte studeras särskilt.
Missaget består i att inte inse att blixten inte slår ned två ggr på samma ställe utan att någon konstaterar att blixten slagit ner två ggr på samma ställe.
Som med tvillingar: man förstår inte att det är tvillingar förrän man ser dem tillsammans.
Lite ironiskt.
Ja, det är väl känt att mördare ofta rör sig i en sådan zon.
Falsk trygghetskänsla. Hybris. Risktagande. Ingen jättebra kombo.
- I'm untouchable. I won't get caught.
Gets careless and screw up.
Senast redigerad av develi 2017-07-26 kl. 17:57.
Citera
2017-07-26, 18:00
Medlem
Citat:
Allt kokar ner i JM oavsett MRs agenda. Han når inte en krona förutan JM.
Förstöra några planer att gifta sig med JM lär det inte handla om med tanke på att hon vidfasthåller detta giftermål i rätten ända tills ljudfilen kommer på tal och han kan sonika utvisas enligt henne.
Förutom detta har hon svamlat bort allt vad trovärdighet gäller med sina bedrövliga alibiförsök.
Breven där hon bokar falska alibin mot pengar ger en viss vägledning om hennes nivå och kapacitet.

Hon har sen bedrägeri livförsäkring som ligger henne i fatet gällande Aki och en drös med stämlingar.
Det må saknas teknisk bevisning (förutom temsning och kiselalger) men det pekar med full hand mot JM som befunnit sig på plats när Aki mördas. Sen ska alternativa gärningsmän elimineras.
Man har uppenbart svårt med ett gärningsförlopp och den punkten är riskabel. Beror det på ÅK?
Knappast. En bortkollrad förundersökning, en fet miss, är anledningen.
Jag förbannar polisen i detta ärende med tanke på allt suspekt som framträder från dag 1 och det är för djävligt om hon kommer undan vilket det finns stor risk för.

Om JM mördat Aki eller anstiftat någon att göra det hon skall inte komma undan straffet för det men just nu saknas bevisning, riktig motivation att hon skulle ligga bakom det.
Citera
2017-07-26, 18:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, det är väl känt att mördare ofta rör sig i en sådan zon.
Falsk trygghetskänsla. Hybris. Risktagande. Ingen jättebra kombo.
- I'm untouchable. I won't get caught.
Gets careless and screw up.

Se mitt nyare testamente i samma post...
Citera
2017-07-26, 18:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Om JM mördat Aki eller anstiftat någon att göra det hon skall inte komma undan straffet för det men just nu saknas bevisning, riktig motivation att hon skulle ligga bakom det.

Förnekandet av F*rintelsen började säkert lite på samma sätt.
Citera
2017-07-26, 18:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Det saknas verkligen inte motivation med tanke på hennes falskt tecknade livförsäkring.
Det saknas inte bevisning då detta inkluderar indicier likaväl. Frågan är snarare om det håller hela vägen.

Hoppas JM får nåt narcissistiskt hybrisanfall, slår sig på bröstet och skriker att hon, super woman, minsann lyckades bedra alla i flera år.
Hade det bara inte varit för mordet på pappa och den där j-vla afganen med sin ljudfil!
Citera
2017-07-26, 18:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Se mitt nyare testamente i samma post...
Jupp. Bortom utlösande faktorer kan det i sak finnas mönster. Eller som nån erkännande seriemördare med äkta förvåning sa då han blev anklagad för nåt annat mord (i en mellanliggande tidsspegel):
Varför skulle jag plötsligt byta mordsätt när jag insett att strypning var effektivt redan första gången?
Citera
2017-07-26, 18:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jupp. Bortom utlösande faktorer kan det i sak finnas mönster. Eller som nån erkännande seriemördare med äkta förvåning sa då han blev anklagad för nåt annat mord (i en mellanliggande tidsspegel):
Varför skulle jag plötsligt byta mordsätt när jag insett att strypning var effektivt redan första gången?

Nästan som JM brukar uttala sig m.a.o...
Citera
2017-07-26, 19:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
JJ verkar pladdra på rejält om han så är förbannad att JM inte betalar som hon ska. Den frågan får även TC om vad hon tror och funderar kring att vissa kör en cool stil eller hur det nu var.
Jag lägger till att har han rökt så kanske han inte är så betänksam, fnissfaktorn är väl inget nytt fenomen. JB hyssjar väl eftersom DBs tjej är där.
Att DB berättar om detta sen när de gått därifrån beror nog på flera kombinerande faktorer - tjejen kanske tjatar, DB är pårökt och han känner förtroende för henne. Dock verkar hon tycka att det går alldeles för långt med vissa saker i den familjen, hon gillar väl inte vad hon ser och får (ofrivilligt) ta del av. Det märks tydligt i förhöret att hon tycker flera delar är helt wacko.
Den tjejen tar enbart risker - risk att förlora DB men tycker det ändå är helgalet det som sker och speciellt om DB är oskyldig som sådan till mordet men har vetskap om nåt.

Uppenbart inte eftersom hon skjutsar MR dit vid samma tidpunkt ungefär och parkerar nånstans på den där enskilda vägen ner till stugan. Klarade man sig osedd ner gällande Aki kan det väl ha lett till lite hybris i tanken.

Jag ville bara påpeka att "pårökt" ser ut att förklara allt i dina invändningar till övre del. Det låter lite misstänkt bekvämt....

Skulle inte länsman ha kunnat knäcka dessa pårökta lite lättare?

Skulle de inte ha pratat bredvid mun vid flera andra tillfällen när de vart pårökta?

Skulle dessa fnissiga pårökta varit behjälpliga vid ett dåd?

Speglar detta deras karaktärer överlag? Skulle de vara funktionella i vad de än tar sig för om de beter sig så som pårökta?

Är det öht aktuellt med "fnissfaktor" kring ett mord, pårökt eller ej?

Skulle JJ, borde JJ, ta lätt på att annat syskon får reda på vad han gjort?

Jag försöker komma åt om det är trovärdigt eller inte.

Du beskriver individer som i princip kunde låsas in vare sig de är skyldiga eller inte. Eller nära nog.
Citera
2017-07-26, 19:09
Medlem
afKnollentotts avatar
Som jag skrev, redan i början av maj månad - JM hade kännedom om "flamman från Fl*n" långt tidigare än vad som påståtts.

Efter att ha följt tråden, får jag möjligen vika mig.
AP, tycks mig (nu) ha varit ett viljelöst offer - en "vingelblixt". En som, "frivilligt" låter sig drogas.
Men..... nja...

Vad gäller 35-åringen från ökenistan - M Peivandi, ska det bli intressant att följa utvecklingen / upplösningen....

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in