2017-07-26, 17:50
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Text TV

Det låter ju överdrivet. Jag tror historien blåsts upp av media. Dessutom inom deras favoritområde, säkerhetspolitik.

Varför media vill byta ut svetsarn vet jag dock inte, han har väl varit lydig?

Den största skandal i historien som jag vet är när en svensk militär övergav ett av Europas mest välutrustade fort utan strid trots order om att slåss till siste man. Detta ledde till att vi förlorade halva landet och det landet är nu Finland.

Denna skandal är kanske värre men folk förstår inte hur allvarligt detta är.
Citera
2017-07-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det finns några politiker inom sd som skulle kunna fixa att regera, men de flesta är idioter, dårar och/eller missbrukare. Sätt en Ekeroth eller en Annette som skattefifflar på sin frisersalong på Transportstyrelsen så får du se hur det går med det.

Det här handlar knappt alls om partipolitik, och om du tror att det finns tillräckligt med kompetent folk inom sd så har du skygglappar.
Allt är relativt. SD har och kan skaffa kompetent folk att fylla en regering. 7K kan ingendera, trots att de haft många år på sig.
Citera
2017-07-26, 17:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vad säger Alice?
Hon sa som det var. Valde att tona ned det politiska spelet och fokuserade på skandalen. Hon sa väl egentligen inget hon inte sa i Aktuellt. Raka rör men kanske lite hårdare än vanligt idag.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Så är det, och de visste om det, men gjorde inget.

https://ledarsidorna.se/2017/07/tran...ta-lagre-niva/

augusti 2015 !!!

Det är som jag skrev tidigare viktigare att förminska det som skett, så att ansvariga inte ska anses ha gjort fel. Bara det att Ågren endast ålades ett strafföreläggande, visar på ett försök till mörkning. Vem var åklagaren?

Det fanns en person som varnade, men som ignorerades:

Jag är genuint nyfiken på vad som är bakgrunden till detta. Det kan inte bara handla om en okunnig generaldirektör så som jag ser det.

Ännu värre : Det varnades från Säpo och FRA redan 2012
Men av någon märklig anledning har detta fallit bort i länken du gav
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hur lång tid har det gått sedan denna nyhet? 6 dagar? och alliansen vill starta misstroendeomröstning? Kanske nyttja KU först?

KU är ett jävla skämt.

Bra Alliansen visade "ballarna" idag. Var inte direkt väntat. Kan vinna väljare på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alphahona
.
– Om statsministern avgår och inte utlyser extraval får vi försöka prata över blockgränsen

ska bli mycket spännande i så fall att få se magnituden av folkets avsky mot Partiet, och vilka konsekvenser det skulle få i nästa val. Eller före valet för den delen.
Citera
2017-07-26, 17:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
https://www.svt.se/svttext/web/pages/109.html
Jaha nu rör det på sig Vad ska man tro om det här tro. Spännade i vilket fall
Kom igen nu. Det har varit på löpen i flera timmar att regeringen "kan" avgå.

Är det ingen som har något nytt?

Jag antar att Löfven fortfarande sitter i möte med sina ministrar!? Hur länge har de suttit i möte?
Citera
Medlem
Jag hoppas på ett extraval, även om jag har noll förtroende för det parlamentariska systemet. Kaos är av godo. Men naturligtvis kommer den värdelösa ynkryggen till "statsminister" göra vad som krävs för att han ska få sitta kvar. Han kommer i förlängningen ha rensat bort alla som "oppositionen" kräver ska bort. Detta är väl tredje gången tönten "hotar" med extraval?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
KU är ett jävla skämt.

Bra Alliansen visade "ballarna" idag. Var inte direkt väntat. Kan vinna väljare på det.
Hur många väljare vinner man på:

Citat:
En centralt placerad källa inom Centerpartiet säger till Svenska Dagbladet att Alliansledarna inte ser något sätt att bilda en Alliansregering.
– Om statsministern avgår och inte utlyser extraval får vi försöka prata över blockgränsen, säger uppgiftslämnaren.
Citera
2017-07-26, 17:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Jag tror media är ivriga att visa sin 'opartiskhet' efter all kritik
Så media skulle alltså ha tonat ned en fråga som rör "rikets säkerhet med de allvarliga hot som förligger mot Moder Svea" haha, hmm, jag tvivlar
Snarare ser vi nog en upptoning nu.
Senast redigerad av wwr 2017-07-26 kl. 17:56.
Citera
2017-07-26, 17:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det finns några politiker inom sd som skulle kunna fixa att regera, men de flesta är idioter, dårar och/eller missbrukare. Sätt en Ekeroth eller en Annette som skattefifflar på sin frisersalong på Transportstyrelsen så får du se hur det går med det.

Det här handlar knappt alls om partipolitik, och om du tror att det finns tillräckligt med kompetent folk inom sd så har du skygglappar.
Att öka kompetensen jämför med dagens regering kan man klara av även om man enbart rekryterar på Samhall. Så oavsett vad som händer framöver med regeringsbildningen så kan det knappas bli mindre kompetent än nu.
Citera
2017-07-26, 17:54
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför det? Den relevanta informationen är redan tillgänglig.

Enligt vem? Vi kan ju ta och utreda beslutsunderlaget att från första början outsourca denna databas. Men någon i oppositionen har nog inget intresse av att blicka längre tillbaka än 2016 i detta ärende.

Undrar varför....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in