Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Mitt intryck är att både JB och DB varit beroende av "bidrag" för att klara sig.
De bidragsgivare som jag tänker på är, i tur och ordning:
– JM
– Sociala myndigheter
– Morfar och mormor
Under den korta period som JM hade stora framgångar med Pangelius/Pangea som förmedlare av flyktingbarn och 28 miljoner rullade in så rullade också en del vidare till barnen DB och JB.
Jag undrar om DB och JB insåg hur osäkert det flödet av pengar var?
Som det ser ut nu kanske JM kommer att ha en dryg miljon kvar när skadestånden är betalade. Kommer hon att försörja barnen ett par år eller vill hon spara lite tills hon kommer ut?
–
Allvarligt talat så tror jag inte att varken JB eller DB funderat så mycket över om pengaflödet var osäkert eller inte. De har väl levt mer för dagen, försökt sno åt sig så mycket de kan av diverse "givare". Tror inte att de är vana eller har förmågan att planera för ekonomin, framtiden osv. Nu tog ju allt ett abrupt slut och så småningom måste de ju försörja sig själva.
JM tänker nog inte i de tankebanorna - att hon ska ha sin miljon när hon kommer ut om typ 20 år.
Hon är nog inte där än i tanken utan tror fortfarande att hon kan bli fri "i morgon" bara alla "idioter" fattar vad hon skriver i sina brev.
Jag tror att JM kommer att vara tvungen att fortsätta låta JB förfoga över kontot, hon har liksom inget annat val (än). Dels måste resurser finnas för diverse uppdrag som falska vittnen m.m (tror JM), men sen måste hon ju föräkra sig om att JB håller tyst om Aki-mordet.
Och JJ och DB i sin tur, pressar nog på JB för att få mer pengar, de måste ju också hålla tyst.
Och alla dessa tre knarkar och kommer att förstöra sina liv i raskare takt än hittills.
Det hela slutar nog tyvärr med att de bränner återstående pengar snabbt, där det mesta går till droger. Och sen finns inga pengar kvar när tant Johanna kommer ut, ganska arg.
För resten av pengarna gick ju till skadestånd.