2017-07-24, 12:30
Medlem
Honan6s avatar
Jag hoppas verkligen att alla närstående till märkliga Johanna får all hjälp och stöd de kan få i traumat som lär fortgå lång tid framöver. Därtill att hon får lite uns vett i huvudet och slutar med att bjuda på texter till Aftonbladet. Tyvärr tror jag inte att hon kommer sluta med det. Hon längtar nog starkt efter att få ge (eller mot en saftig summa) en personlig intervju öga mot öga.

Usch, det är hemskt hur en människa kan vara så fylld av alla de 7 synderna som de normalt funtade får känslor som skuld och skam av. Johanna är gräns, skam-, skuld- och känslolös - all synd har samlats i en person. Ändå så älskas hon sannolikt av både sina mamma och sina barn - det måste vi som är utanför förstå. Dotter/mamma är alltid dotter/mamma - även om hon är mördare och/eller idiot. Det de anhöriga måste få hjälp med är att klara av att frigöra sig från Johannas galna sidor. De har sannolikt svårt att skilja på vad som är normalt eller inte och de har en lång väg att processa sig genom. Jag hoppas verkligen att länkarna till stödorganisationerna fungerar på riktigt.
Citera
2017-07-24, 12:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"Sanning" är en sak; "rättvisa" utvinns inte alltid från sanningen. - Vad som är "hela sanningen" får man nästan aldrig veta.I den väv JM (och andra mödrar) vävt kring sina barn ingår inte bara sjuka trådar; här finns också trådar som t.ex. gör att den rättrådige AG längtar efter att springa fram och krama sin mor, att DB säger att JM har gjort så mycket för honom och att han förlåter henne, att JB hjälper sin fängslade mor att betala räkningar, att DB och JB inte har några kommentarer när åklagaren försöker snärja dem att försöka ange sin mor; att barnen förstår att alla små lappar är skrivna med syftet att den fängslade JM ska få komma ut och familjen återförenas, om än till priset av att t.ex. DB ska "erkänna" något som ger honom ett kortare fängelsestraff. - JM ser familjen: sin familj, som en enhet ingen utomstående ska få förstöra, eller väva förmenta "ärlighetstrådar" kring så att det enskilda barnet får svårt att överblicka helheten.

Jag ger inte många kronor för en "ärlighet" som samtidigt är hatisk och oförsonlig; en sådan ärlighet har inte sanningen som ledstjärna; här har sanningen ersatts av hämnd och förstörelselusta.

Lika hårt och målmedvetet som JM nu driver frågan om att hon är oskyldig, lika målmedvetet har hon strävat efter att hålla ihop sin familj (=hon och hennes barn): det är den ena sidan; den andra är att hon blivit fartblind och använt sig av fula vapen som menligt drabbat andra människor hon inte haft rätt att sätta sig till doms över.

Att barnen på det hela taget tycker sig ha haft "världens bästa mamma" är något jag tycker du borde ta till dig som ett faktum - och du kan inte ta ifrån barnen detta med mindre än att du riskerar att bli så hatisk att du avlider knall och fall.
Nej, jag behöver inte ta till mig ett dugg via din rådgivning, dvs lika lite som då du pudrade MRs arsle med Barnängens.

Ordet ambivalens handlar nämligen exakt om detta - diskuterat många ggr tidigare i tråden från mig.
Därav är hennes väv sjuk och skapar att barnen knappt vet vilket ben de ska stå på - vilket är mycket skadligt för barn på sikt.

För kännedom är jag inte det minsta hatisk. Jag tar däremot fullt avstånd från JMs hemska beteende och fullkomligt avskyr det hon gjort om det så är mot sin far, mor, fd man eller sina barn.
Citera
2017-07-24, 12:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag hoppas verkligen att alla närstående till märkliga Johanna får all hjälp och stöd de kan få i traumat som lär fortgå lång tid framöver. Därtill att hon får lite uns vett i huvudet och slutar med att bjuda på texter till Aftonbladet. Tyvärr tror jag inte att hon kommer sluta med det. Hon längtar nog starkt efter att få ge (eller mot en saftig summa) en personlig intervju öga mot öga.

Usch, det är hemskt hur en människa kan vara så fylld av alla de 7 synderna som de normalt funtade får känslor som skuld och skam av. Johanna är gräns, skam-, skuld- och känslolös - all synd har samlats i en person. Ändå så älskas hon sannolikt av både sina mamma och sina barn - det måste vi som är utanför förstå. Dotter/mamma är alltid dotter/mamma - även om hon är mördare och/eller idiot. Det de anhöriga måste få hjälp med är att klara av att frigöra sig från Johannas galna sidor. De har sannolikt svårt att skilja på vad som är normalt eller inte och de har en lång väg att processa sig genom. Jag hoppas verkligen att länkarna till stödorganisationerna fungerar på riktigt.
Håller helt med dig. När det gäller fängelse och personlighetsstörda eller psykopater - om hon nu har en sådan störning och blir dömd till fängelse - så har jag tidigare nämnt att likaväl som det finns behandlingsprogram för internerna (ROS osv) så borde det finnas ett obligatoriskt stödprogram för närstående och absolut barn till sådana.
De har genomgått ting via sin mor som är fjärran från all normalitet.
Citera
2017-07-24, 13:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Instämmer i hela inlägget.
Samtliga barn till henne behöver verkligen mycket stöd och hjälp och jag hoppas att de får det så minskar risken att de blir psykiskt trasiga människor. Att under uppväxten präglas av JM måste ha satt spår i själen som kräver lång terapi för att läka. De yngsta barnen har nog störst chans att klara sig bra av den enkla anledningen att de ej hunnit präglats lika länge av JM som övriga.
Samtidigt så påverkas ju också barn väldigt mycket i tidiga år av vilken närhet och kontakt de får av föräldern, så man vet aldrig. De av hennes barn som vågat säga sanningen i rätten, om vad de upplevt och sina känslor - de är en god bit på väg att klara sig ganska bra.
Du har helt rätt, barnen måste få hjälp att frigöra sig från hennes galna sidor och inse att dessa sidor inte hör hemma hos en normal människa i en normal familj.
Självklart har barnen präglats så pass mycket av JM under uppväxten att de har svårt att skilja på vad som är normalt och inte. Inget har ju varit speciellt normalt med henne.
Inte konstigt att några av barnen sökt sig till droger.
Saknar man det grundläggande för att en familj ska fungera bra, som trygghet, empati, ansvarskänslor, godhet, att man månar om varandra, kärleksfull närhet - utan motkrav, så "botas" tomhet, rädsla och otrygghet med droger.
Citera
2017-07-24, 13:36
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Samtliga barn till henne behöver verkligen mycket stöd och hjälp och jag hoppas att de får det så minskar risken att de blir psykiskt trasiga människor. Att under uppväxten präglas av JM måste ha satt spår i själen som kräver lång terapi för att läka. De yngsta barnen har nog störst chans att klara sig bra av den enkla anledningen att de ej hunnit präglats lika länge av JM som övriga.
Samtidigt så påverkas ju också barn väldigt mycket i tidiga år av vilken närhet och kontakt de får av föräldern, så man vet aldrig. De av hennes barn som vågat säga sanningen i rätten, om vad de upplevt och sina känslor - de är en god bit på väg att klara sig ganska bra.
Du har helt rätt, barnen måste få hjälp att frigöra sig från hennes galna sidor och inse att dessa sidor inte hör hemma hos en normal människa i en normal familj.
Självklart har barnen präglats så pass mycket av JM under uppväxten att de har svårt att skilja på vad som är normalt och inte. Inget har ju varit speciellt normalt med henne.
Saknar man det grundläggande för att en familj ska fungera bra, som trygghet, empati, ansvarskänslor, godhet, att man månar om varandra, kärleksfull närhet - utan motkrav, så "botas" tomhet, rädsla och otrygghet med droger.

"Inget har ju varit speciellt normalt med henne."..... Men bästa väverska, vart får du allt ifrån ?
Citera
2017-07-24, 14:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
"Inget har ju varit speciellt normalt med henne."..... Men bästa väverska, vart får du allt ifrån ?
Jag tycker att det framförallt framkommer vid förhören med hennes barn och anhöriga.
De verkar ganska "härdade" mot hennes beteende och reagerar inte nämnvärt över sånt vem som helst skulle reagera kraftigt emot.

JM frågade tre av sina äldsta barn om de inte kunde hjälpa till att mörda Aki, som är pappa till deras halvsyskon tvillingarna. De reagerar knappt på denna horribla fråga.
JM ber sen om hjälp med detsamma flera gånger. Fortfarande ingen normal eller stark reaktion från barnen.
Deras reaktioner på frågan från sin egen mamma om hjälp med att mörda Aki kan bäst beskrivas som en axelryckning utifrån deras svar i polisens förhör med dem. Det ter sig nästan som om detta är en helt normal konversation att ha i denna dysfunktionella familj.

Att JM ber sina barn - flera gånger - om hjälp med att döda Aki, det är en totalt verklighetsfrämmande och extremt onormal fråga från en mamma till sina barn.
Deras brist på en normal reaktion på denna fråga tyder på att inget är speciellt normalt fungerande i den familjen, med henne som mamma (och "uppdragsgivare").
Citera
2017-07-24, 16:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Märkligt nog är det DB som får mest käksmällar samtidigt som de andra presenterar honom som att vara curlad till tänderna. Han kastas ut ur lägemheten så morfar får ombesörja att han har tak över huvudet då hon ska bereda plats åt sitt harem.

Hon är rätt äcklig i sin presentation om DB, den är rent symbiotisk - som om han vore minderårig och helt beroende av henne för att överleva.
Så fort hon skriver om DB så påstår hon att han vill ha henne för sig själv som om hon vore jordens nav, att hon är helt oumbärlig. Att han mer troligt är ursinnig då hon skämmer ut honom tycks aldrig falla henne in.

"David han visste att vi skulle flytta, jag och Aki och han skulle inte få följa med och det såg han som ett jättehot."

Ja, nu när Johanna snart ska påbörja sin golgatavandring så kanske DB och JB kan påbörja sin canossavandring och berätta vad fan som egentligen hände när A*i dog, DB har nog en hel del att förtälja angående den saken.

När de är borta från Johanna,s direkt skadliga inflytande så kan de kanske påbörja sin resa till ett riktigt och normalt liv, jag tvivlar men man ska aldrig förlora hoppet om människor.
Citera
2017-07-24, 16:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, nu när Johanna snart ska påbörja sin golgatavandring så kanske DB och JB kan påbörja sin canossavandring och berätta vad fan som egentligen hände när A*i dog, DB har nog en hel del att förtälja angående den saken.

När de är borta från Johanna,s direkt skadliga inflytande så kan de kanske påbörja sin resa till ett riktigt och normalt liv, jag tvivlar men man ska aldrig förlora hoppet om människor.
Skadligt inflytande är väldigt rätt ordval för att sammanfatta det hela, ihop med få distans som nån inledde med i fm.
Ja, jag vill tro att de kommer till sans. De verkar iaf förstå att det inte står rätt till med henne (sett till förhör), sen sitter det väl hårt inne om de blivit involverade i att hålla henne bakom ryggen ihop med det dubbelbottnade gällande lojalitet för att hon är deras mor.
Citera
2017-07-24, 17:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skadligt inflytande är väldigt rätt ordval för att sammanfatta det hela, ihop med få distans som nån inledde med i fm.
Ja, jag vill tro att de kommer till sans. De verkar iaf förstå att det inte står rätt till med henne (sett till förhör), sen sitter det väl hårt inne om de blivit involverade i att hålla henne bakom ryggen ihop med det dubbelbottnade gällande lojalitet för att hon är deras mor.

Oerhört skadligt inflytande på de två som var svagast i flocken, AB och AG har ju klarat sig fan så mycket bättre undan vilket är en välgärning, AG har ju sin far att luta sig emot och vi vet ju vad han betytt för honom.

DB och JB kan räddas om de bara vill, det är upp till dem att med rätt stöd få den tillräckliga distansen från sin galna mor, först då kan de helas och börja processen till att bli fullt fungerande människor i samhället.

Kontakten med Johanna kommer ju av naturliga skäl bli begränsad och omgiven av regler så redan där kan läkningsprocessen få en bra start.
Senast redigerad av Reimer 2017-07-24 kl. 17:42.
Citera
2017-07-24, 17:08
Bannlyst
Citat:
Det enda du uppvisar med dina inlägg det är att din förmåga till läsförståelse havererar när du och din bff avslöjas för att dyrka och tro på Mördar-Johanna t.o.m MER än hon själv gör. Det är faktiskt ganska sorgligt för er skull men även skrattretande, sett ur mitt perspektiv.

Du skriver att jag "pudlar" om något jag inte ens påstått. Hur är det med dina kognitiva funktioner?
Jag har inget alls emot att barn till fängslade föräldrar får det stöd och den hjälp de behöver för att upprätthålla kontakten. Är inte rent allmänna fall jag tagit upp, det är JM:s egoistiska och ansvarslösa förhållningssätt till sina barn. Det här fallet, i denna tråd.
Det handlar om brottens karaktär och art.

Hennes barn har - med henne som mamma - fått växa upp och tro att det är helt naturligt att ljuga för att få fördelar, att begå kriminella handlingar. Där de moraliska spärrarna släpper och endast girigheten firar triumfer. Där hennes barn blivit manipulerade och styrda istället för älskade och omhändertagna.
Slutligen har hon försökt köpa sina egna barn till att ta på sig hennes skuld och hon har försökt att peka ut sin egen son som misstänkt för att rädda sitt eget skinn.
JM sig själv som världens medelpunkt och offrar t.o.m sina egna barn för att försöka komma undan.
Ert försvar av denna makabra personlighet, denna egoistiska, usla människa ter sig som väldigt obegripligt när man tänker på hur hon skadat sina barn och ett antal personer till, vars liv kan tänkas känns förstörda. Barnen behöver verkligen få distans till JM och den negativa och mycket skadliga inverkan hon haft/har på dem. Det behöver de hjälp med. Sen är det upp till dem om de vill/orkar ha någon fortsatt kontakt.
Du ägnar dig åt fup-frosseri och JM hat det kan ingen ta ifrån dig, du är körd. Men du har ingen aning om banden till samtliga barn och Letsdoit satt exakt det rätta orden i sitt inlägg #31683. Brottets art och karaktär har inget med relationen föräldrar och barn att göra. Och vem är du att skapa en egen bedömning vem som har rätt till föräldrakontakt/bearbetning. Lämna över det till de tidigare idag länkade föreningar och myndigheter som stativera länkat för detta hanterar ni inte och kommer i oändlighet att citera den ena efter den andra och bara leverera strunt. Ni alltså du och dina två bff kommer aldrig ge er. JM har ätit upp er sedan länge tillbaka.
Citera
2017-07-24, 18:12
Medlem
valleros avatar
Citat:
Tvillingarna har redan placerats i fosterfamilj, och såvida JM inte frias så lär väl dessa små inte ha någon vidare kontakt med Big Mama.
De kan klara sig bra. Åldersmässigt så har de långt ifrån "präglats" klart.
JB/JJ samt DB skyddar sig själva. De är misstänkta, men då det ännu saknas tydliga tekniska bevis för deras inblandning, dock inte åtalade. Att DB möjligen är lätt autistisk tror jag kan vara sant. Bara en känsla. Kriminell, men inte nödvändigtvis med på mord.

JB är däremot mammas dotter till 100%. Hon och JJ gjorde nåt med Aki, oklart vad, mord eller medhjälp?
Båda två stenhårt kriminella. Och de kommer aldrig tjalla.
Om jag vore Anki, så skulle jag skippa allt umgänge med JB.
Citera
2017-07-24, 18:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Du ägnar dig åt fup-frosseri och JM hat det kan ingen ta ifrån dig, du är körd. Men du har ingen aning om banden till samtliga barn och Letsdoit satt exakt det rätta orden i sitt inlägg #31683. Brottets art och karaktär har inget med relationen föräldrar och barn att göra. Och vem är du att skapa en egen bedömning vem som har rätt till föräldrakontakt/bearbetning. Lämna över det till de tidigare idag länkade föreningar och myndigheter som stativera länkat för detta hanterar ni inte och kommer i oändlighet att citera den ena efter den andra och bara leverera strunt. Ni alltså du och dina två bff kommer aldrig ge er. JM har ätit upp er sedan länge tillbaka.
Det är inte brottets art och karaktär som är det värsta här, även om det är illa nog att mörda barnens morfar och försöka mörda deras mormor.
Det som är unikt är att JM hela tiden vill involvera sina barn i sina sjuka kriminella handlingar.
Normala föräldrar uppfostrar sina bara att vara ärliga, tala sanning och inte bli kriminella.
JM gör tvärtom.
Det verkar som om hennes hem fungerade som en inskolning till kriminalitet för hennes barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in