2017-07-25, 21:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ur Mariestads-Tidningen:

"Vittnet uppgav att hon, efter att Stadt stängt, hade sett en kvinna, med liknande byxor som Helena, komma gående tillsammans med en okänd man med pilotglasögon. Kvinnan och mannen fortsatte över Marieholmsbron och vek sedan av mot den stig mot Ekudden där fynd sedan gjordes av Helenas tillhörigheter."

Detta tyder på att vittnet möter Helena med "pilot" antingen på bron eller till och med strax före bron och vänder sig om vid något tillfälle och tittar efter vart de tog vägen. Eller hur?!

Och att de vek av mot den stigen som leder mot Ekudden har ju en himmelsvid betydelse. Ingenting säger att de vek av direkt efter bron - såvida inte den informationen står att läsa på något annat ställe.

Pudelfrillan: Ett gott råd: Skriv inte så himla många inlägg som du gör nu på så kort tid. Det är lätt att man "skriver för fort", glömmer vad man själv - och andra - har skrivit samt tappar fokus. Jag vet av egen erfarenhet, så ta ett break. En uppmaning i all välmening!

Jag vet, men det blir lätt så när man blir ansatt av någon som bara matar på med nytt hela tiden och dessutom ansluter sig andra, DU om någon vet ju hur det känns eller hur!

Nu har det lugnat ner sig så nu ska jag ta mig en kopp kaffe!
Citera
2017-07-25, 21:35
Medlem
En liten fundering från mig och några vänner : varför hålla på tjöta om ringar å skor hit och dit å tagit den vägen lr den ! Det har ältats i den här tråden 1000 gånger minst .... vi måste fokusera på vem som är pilot å kanske gm ...!? Eller har jag fel ?
Citera
2017-07-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ur Mariestads-Tidningen:

"Vittnet uppgav att hon, efter att Stadt stängt, hade sett en kvinna, med liknande byxor som Helena, komma gående tillsammans med en okänd man med pilotglasögon. Kvinnan och mannen fortsatte över Marieholmsbron och vek sedan av mot den stig mot Ekudden där fynd sedan gjordes av Helenas tillhörigheter."

Detta tyder på att vittnet möter Helena med "pilot" antingen på bron eller till och med strax före bron och vänder sig om vid något tillfälle och tittar efter vart de tog vägen. Eller hur?!

Och att de vek av mot den stigen som leder mot Ekudden har ju en himmelsvid betydelse. Ingenting säger att de vek av direkt efter bron - såvida inte den informationen står att läsa på något annat ställe.

Pudelfrillan: Ett gott råd: Skriv inte så himla många inlägg som du gör nu på så kort tid. Det är lätt att man "skriver för fort", glömmer vad man själv - och andra - har skrivit samt tappar fokus. Jag vet av egen erfarenhet, så ta ett break. En uppmaning i all välmening!

Kommer inte ihåg exakt var vägen gick in förr, men har för mig att det var strax efter infarten till polisen. Där var det om jag inte minns fel även ett buskage som skull skymma något. Skulle hon mött dem skulle hon nog hunnit över bron om hon inte stannade och tittade vart de tog vägen. Tror det var drygt 100-150 m till infarten till ekudden. Då bör vittnet hunnit över bron och kan därifrån troligen inte se om någon går åt det hållet. Jag tror hon gått åt samma håll, men möjligen på andra sidan vägen vid Ahlhagen och sedan fortsatt framåt.
Citera
2017-07-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det skulle ju ha kunnat vara t ex så att det "drogs" enbart i ena armen och inte i den andra, och då "räddades" den andra handens ring.

Förstår inte det konstiga med att en "öppen" ring sitter kvar. Finessen med ringar av denna modell är att man faktiskt kan göra dem mindre/större.
GW hade ju en teori om dedär med att hon skulle lagt smycken i ryggsäcken. Min teori är helt enkelt att fingrarna svullnar varma sommardagar och på varma uteställen såsom stadt. När hon sedan går hem i ljummen sommarkväll kan fingrarna bli lite smalare igen, och därför är det inte konstigt om hon "tryckt ihop" den öppna ringen och att den således sitter hårdare än de andra. Fingrarna blir ju också mindre vid ev. adrenalinpåslag, men denna ring kan som sagt ha suttit "tightare".
Citera
2017-07-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag vet, totalt fel ord, men hinner inte med... menar givetvis: ... hitta honom, komma honom på spåret...

Polisen är redan gm på spåret, t.om vi på forumet börjar ana händelseförloppet.

Har tidigare trott på två gm, men det lutar åt Pilot som ensam gm. Även om han utförde själva dådet ensam, är jag övertygad om att någon/några sitter på information som polisen vill åt.
Citera
2017-07-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
En liten fundering från mig och några vänner : varför hålla på tjöta om ringar å skor hit och dit å tagit den vägen lr den ! Det har ältats i den här tråden 1000 gånger minst .... vi måste fokusera på vem som är pilot å kanske gm ...!? Eller har jag fel ?
Tycker oxå - vi tar KGM först - Han har iallfall krupit under radarn länge nu.
Citera
2017-07-25, 21:45
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Med tanke på hur brovittnet beskrev Helena's mycket ovanliga byxor så är det ett tillförlitligt vittne. Mannen med pilotglasögon som sågs vid hennes sida och som är identifierad av andra festdeltagare på Stadt blev i år delgiven misstanke om MORD och satt anhållen i månadsskiftet maj/juni. "Brovittnets" uppgifter har vägt tungt och förmodligen varit helt avgörande, utan "brovittnets" uppgifter tror jag inte att man hade kunna sätta dit "pilot".

Ja, då är det ju mycket märkligt att Jenvén säger att det är "ytterst osäkert" att Helena setts på bron.
Citera
2017-07-25, 21:47
Medlem
Citat:
Med tanke på hur brovittnet beskrev Helena's mycket ovanliga byxor så är det ett tillförlitligt vittne. Mannen med pilotglasögon som sågs vid hennes sida och som är identifierad av andra festdeltagare på Stadt blev i år delgiven misstanke om MORD och satt anhållen i månadsskiftet maj/juni. "Brovittnets" uppgifter har vägt tungt och förmodligen varit helt avgörande, utan "brovittnets" uppgifter tror jag inte att man hade kunna sätta dit "pilot".

Anar en del motsättningar i tråden vilket kanske är sunt iofs. Är inne på samma linje som du. Jag tror t.o.m. med viss sannolikhet att kgm är pilot och att pilot är direkt inblandad aktivt eller passivt!
Citera
2017-07-25, 21:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn

Nej du har helt rätt. Men när det gäller att tjöta om den vägen lr den så handlade det i de fallet om "brovittnets" trovärdighet och det är en viktig sak eftersom hon har pekat ut "pilot".

Man måste få replikera när någon ifrågasätter brovittnet vars vittnesmål förmodligen är en av huvudorsakerna till att "pilot" är delgiven misstanke för mord. Att älta ringar och skor in absurdom känns däremot mer onödigt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 21:54.
Citera
2017-07-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Förstår inte det konstiga med att en "öppen" ring sitter kvar. Finessen med ringar av denna modell är att man faktiskt kan göra dem mindre/större.
GW hade ju en teori om dedär med att hon skulle lagt smycken i ryggsäcken. Min teori är helt enkelt att fingrarna svullnar varma sommardagar och på varma uteställen såsom stadt. När hon sedan går hem i ljummen sommarkväll kan fingrarna bli lite smalare igen, och därför är det inte konstigt om hon "tryckt ihop" den öppna ringen och att den således sitter hårdare än de andra. Fingrarna blir ju också mindre vid ev. adrenalinpåslag, men denna ring kan som sagt ha suttit "tightare".
Kan ju kanske sätt ringarna i halskedjan den dagen pga av just värmen - GM drog av denna o märkte inte att ringarna for av ..en tanke bara
Citera
2017-07-25, 21:56
Medlem
Citat:
Jaså? där ser man, klädd i vitt också... det börjar bli lite väl många sammanträffanden för att det bara skulle råka vara en slump, eller?

Jag kan tillägga att även BW enligt uppgift i tråden var klädd i vitt.
Kommer en så kommer två !!
Citera
2017-07-25, 21:56
Medlem
Xeitums avatar
Om man kikar på kartan så ser det mycket riktigt ut som så att man skulle kunna gena från bron till den berömda stigen genom att vika av lätt höger så att man kommer in ungefär där Oxvägen går. Gick det att gena på detta sätt -92?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in