2017-07-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Detta var en nyhet även för mig. Var kommer informationen ifrån?

Bara ett info som säkert många vet,att i Motala figurerar det mycket droger....

Men har ju ingen vetskap vart de skulle resa så....
Citera
2017-07-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förklaringen kan vara att P är inställd på att de kommer att ses på nästa tåg i den meningen att när de stiger av i Mjölby så kommer de sannolikt att tappa varandra i folkvimlet på perrongen, men att de ses ombord på tåget.

Min uppfattning är att det hände något efter det att P sa så till kvinnan på tåget.

Det vi känner till är att fyra killar i P:s ålder steg ombord och satte sig vid P. Här någonstans fick P för sig att stiga av tåget. Vad kan ha hänt eller sagts som fick P att lämna tåget? Kan det ha med killarna att göra? Sa de något till honom, gav de honom en min eller gest som kvinnan inte uppfattade? Pratade han med sin mamma i samband med att killarna satte sig bredvid P?

De kanske sa:Ge oss pengarna du är skyldig oss., du lär ju inte komma av tåget förräns dess , och det stannar inte igen på 70 minuter, så...!!

De kanske satte sig där med mobilerna och skrev detta till honom....hmm...who knows.?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 20:51.
Citera
2017-07-25, 20:52
Medlem
Äsch det börjar likna en sãmre deckare, jag ber om ursäkt......
Citera
2017-07-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
https://www.pixeltopic.com/image/pafyblxrxjxart/

Varsågod :-)

Ingen aning om vart den togs men den låg på hans Google +

Kan bilden vara tagen i korridoren på ett elevhem?
Citera
2017-07-25, 20:53
Medlem
Det finns inte mer droger i Motala än någon annan stad.

Varför skulle det just vara i Hallsberg 3 killar kliver på och P är skyldig dom pengar?

Evaveva, ibland verkar din fantasi sväva iväg väldigt... och du verkar tro att P är ett gudomligt underbarn som aldrig gjort något dumt. Finns bilder på att han verkar gilla alkohol och film på när han driver med apotekspersonal. Han är/var nog inte den svärmorsdröm som mamman har försökt målat upp. Han är/var nog som vilken slyngel som helst i 22-årsåldern.
Citera
2017-07-25, 20:58
Medlem
Det bli bara mer o mer obegripligt..... antar polisen inte har rätt att kolla datorn så länge brott inte misstänks heller. Är det någon som vet om han kan ha fått sitt stipendium o tillgång till de pengarna redan nu? Med tillgång till dator har han ju kunnat styra om de pengarna till ett nytt konto. Det kan väl inte föräldrarna ha rätt att kolla när han är myndig.
Citera
2017-07-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Det finns inte mer droger i Motala än någon annan stad.

Varför skulle det just vara i Hallsberg 3 killar kliver på och P är skyldig dom pengar?

Evaveva, ibland verkar din fantasi sväva iväg väldigt... och du verkar tro att P är ett gudomligt underbarn som aldrig gjort något dumt. Finns bilder på att han verkar gilla alkohol och film på när han driver med apotekspersonal. Han är/var nog inte den svärmorsdröm som mamman har försökt målat upp. Han är/var nog som vilken slyngel som helst i 22-årsåldern.

Haha ja,jo du har rätt.alla mynt har två sidor,även ynglingar som är på väg att vãxa upp....kallas testperiod, eller.?

Men jag tror ãndå att han faktiskt ville hem.
Hem för att bara få ta det lugnt och bli lite ompysslad efter hårt elevhemsliv.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 21:07.
Citera
2017-07-25, 21:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Ja, det är konstigt. En psykos kommer inte bara sådär PANG, utan den kommer smygande och bryter inte ut på en sekund. Skumt!

Mycket individuellt.

Saxat från 1177:

"En psykos kan komma plötsligt eller utvecklas under en längre tid. Hur länge en psykos pågår varierar."
"En psykos kan visa sig på många olika sätt. Om du har en psykos kan du uppleva något eller några av symtomen nedan.":

-Vanföreställningar
"Vid en vanföreställning upplever du tillvaron på ett annorlunda sätt."
-Hallucinationer
"Hallucinationer är sinnesintryck som bara du upplever, till exempel att höra saker ingen annan hör."
-Tankestörningar
"Vid tankestörningar är det svårt att tänka färdigt en tanke. Nya tankar dyker upp, avbryter och distraherar, ..."
-Ångest och depression
"Upplevelserna under en psykos kan vara väldigt skrämmande och ge en stark ångest. Ångest är starka känslor av panik, oro och rädsla, och kroppen reagerar som om du vore utsatt för fara."
"Du kan känna stark ångest innan psykosen bryter ut. Att ha förvirrande och ångestskapande tankar kan vara ett tecken på att man håller på att utveckla en psykos."
"Du kan bli nedstämd, orkeslös och få känslor av meningslöshet både före, under och efter en psykos. Känslorna och nedstämdheten går inte heller över, även om du gör sådant som du tidigare tyckt om."
-Självmordstankar
"Det finns en ökad risk för självmordstankar och självmordsförsök vid psykos"

Symtom innan en psykos
Citat:
Ett par veckor eller månader innan en psykos bryter ut kan du känna dig annorlunda än tidigare. Symtomen påminner mycket om de symtom man kan få vid till exempel en depression eller ett ångesttillstånd.
Hur du mår och agerar skiljer sig mellan personer, men vanliga symtom är att

* ha en inre oro som inte går att förklara
* känna sig nedstämd
* fundera mycket över livet på ett depressivt eller ångestfyllt sätt
* ha svårt att koncentrera sig och att minnas saker och därför inte orka det man brukar göra på dagarna, som att arbeta eller studera
* tappa intresset för sådant som man tidigare tyckt om
* ha svårt att klara av stress, ljud eller andra sinnesintryck
* ha sömnproblem
* dra sig undan och isolera sig från andra människor
* bli arg eller ledsen för anledningar som omgivningen har tyckt varit obegripliga.

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Psykoser/
Citera
2017-07-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Åhh,jag blir tokig på det här,tycker faktiskt Patrik gör en illa till mods , att säga att man skall ses i den stad som tåget han lämnar, går till., är ju ungefãr som om en person utan flytvãst på sig i båten säger att:-jag kan inte simma ! , och dyker sen i vattnet....brrrr, mardrömshistoria detta med Patrik ju....

Ja det blir vara värre och värre, så invecklat eller välplanerat av Patrik, från början sa föräldrarna att han antagligen hamnat i en psykos i samband med Gotlandsresan, nu så har hamnat i psykos när han går av tåget i Hallsberg, man undrar ju vem som är i psykos.

Och varför skulle han säga till en främmande kvinna att vi ses i Mjölby......
Citera
2017-07-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Detta var en nyhet även för mig. Var kommer informationen ifrån?

Tycker det kommer upp märkliga saker hela tiden,märkligt är hela "storyn".
Citera
2017-07-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Haha ja,jo du har rätt.alla mynt har två sidor,även ynglingar som är på väg att vãxa upp....kallas testperiod, eller.?

Men jag tror ãndå att han faktiskt ville hem.
Hem för att bara få ta det lugnt och bli lite ompysslad efter hårt elevhemsliv.....
Mycket möjligt, eller inte. När jag var i hans ålder hade jag egen familj med barn att ta hand om. Jag var inte intresserad av min mamma o pappa...
Citera
2017-07-25, 21:17
Medlem
Det skulle vara intressant att få veta om de där killarna pratade något speciellt omkring något som har med Patrik att göra när de åkte vidare, men det går nog inte att be kvinnan på tåget berätta om vad som sades.
Nuförtiden sitter ju alla ungdomar tysta,för att mobilen tar allt deras tid i anspråk.
Men vore ju bra om kvinna bara kunde säga att allt var bara normalt resten utav resan.
Inget tal om Patrik och ingen som helst igenkänningsfaktor från deras sida om vem han var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in