2017-07-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nja jag har för mig att vittnet kom gåendes på andra sidan bron.

Vem är det förresten som har påstått att dom vek av direkt efter bron, hur vet man det? det slog mig nu att det här förmodligen är en skröna som har blivit en trådsanning.
Läs vad du själv skrev 16.24 Idag !! Brovittnet/ kvinnan noterade 3 saker. Helenas färgglada byxor , att mannen bar pilotglasögon , samt att dom svängde direkt ner till höger in på stigen vid fängelset ??
Citera
2017-07-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Anledningen till att vittnet såg dem svänga av åt höger kan ju helt enkelt vara att för att följa cykelvägen/gångbanan MÅSTE man göra en liten knix åt höger.
Inte vid fängelset där var det spikrakt, är det ingen från Mariestad med i tråden som var med vid tiden sår detta tragiska hände , det är som att jag skulle berätta för nån infödd kirunabo hur Kiruna såg ut på 90 talet när jag inte har en aning ! Har aldrig varit där
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-25 kl. 20:48. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-25, 20:46
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ja och eftersom 99,9999% av befolkningen gjorde det så måste man utgå ifrån att även Helena och "pilot" gjorde det. "Brovittnet" hade inte en aning om vilken väg dom gick eftersom hon fortsatte åt motsatt håll. Och om dom nu tillfälligt vek av efter bron så måste det ha funnits en logisk anledning till detta, en inte allt för vågad och avancerad gissning är att man behövde lätta på blåsan.

Hur vet du "att brovittnet gick åt motsatt håll"? Det har jag nog missat.

http://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/14/han-ar-fortfarande-misstankt
Citera
2017-07-25, 20:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Det som är viktigt i kråksången är att om du verkar säker på att brovittnet vet med säkerhet att det är Helena och Pilot hon ser vid marieholmsbron , samma vittne som säger sig se att dom går ner på höger sida vid fängelset , när i själva verket dom som bott i Mariestad hela sitt liv vet att man inte gick där vid den tiden på natten ! Hur tillförlitligt är då brovittnet ? Fyra Mariestadsbor har ikväll skrivet att där gick man aldrig !! Skulle vara oerhört intressant att få veta vem Vittnet på bron är ? Är det någon som vet vem det är ? En passerande bilist ? En gångare ? På väg åt vilket håll ? In mot centrum el ut från centrum .

Med tanke på hur brovittnet beskrev Helena's mycket ovanliga byxor så är det ett tillförlitligt vittne. Mannen med pilotglasögon som sågs vid hennes sida och som är identifierad av andra festdeltagare på Stadt blev i år delgiven misstanke om MORD och satt anhållen i månadsskiftet maj/juni. "Brovittnets" uppgifter har vägt tungt och förmodligen varit helt avgörande, utan "brovittnets" uppgifter tror jag inte att man hade kunna sätta dit "pilot".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 21:04.
Citera
2017-07-25, 20:57
Medlem
Citat:
Inte vid fängelset där var det spikrakt, är det ingen från Mariestad med i tråden som var med vid tiden sår detta tragiska hände , det är som att jag skulle berätta för nån infödd kirunabo hur Kiruna såg ut på 90 talet när jag inte har en aning ! Har aldrig varit där

Jag bodde i Mariestad -92 ....
Citera
2017-07-25, 20:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Läs vad du själv skrev 16.24 Idag !! Brovittnet/ kvinnan noterade 3 saker. Helenas färgglada byxor , att mannen bar pilotglasögon , samt att dom svängde direkt ner till höger in på stigen vid fängelset ??

Ja och det är förmodligen med anledning av att den uppgiften felaktigt har ältats i tråden, men nyss slog det mig att det förmodligen är en trådsanning, inget tyder på att dom har gått ner den vägen så släpp det eller ta fram en källa på det!

I Mariestads Tidningen kan man läsa följande ang. vad "brovittnet" hade sett: "Kvinnan och mannen fortsatte över Marieholmsbron och vek sedan av mot den stig mot Ekudden där fynd sedan gjordes av Helenas tillhörigheter"

Det hela har alltså INGENTING att göra med den lilla otillgängliga stigen direkt efter bron som nu ältas till leda.
Citera
2017-07-25, 21:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Hur vet du "att brovittnet gick åt motsatt håll"? Det har jag nog missat.

Ska försöka leta rätt på det om jag får tid över, kan det möjligen ha tagits upp i Efterlyst? eller Veckans Brott? minns inte på rak arm, men jag har ett hästminne.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 21:20.
Citera
2017-07-25, 21:04
Medlem
Citat:
Kvinnan och mannen fortsatte över Marieholmsbron och vek sedan av mot den stig mot Ekudden där fynd sedan gjordes av Helenas tillhörigheter.
Tolkar man det som står i artikeln i MT så är det nog stigen genom kohagen som menas, De har alltså gått till höger in på vägen mot Ekudden mot den stigen, inte stigen direkt efter bron utmed vattnet.

EDIT! Stavfel
Senast redigerad av DisappointedTuna 2017-07-25 kl. 21:15.
Citera
2017-07-25, 21:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Tolkar man det som står i artikeln i MT så är det nog stigen genom kohagen som menas, De har alltså gått till höger in på vägen mot Ekudden, inte stigen direkt efter bron utmed vattnet.

EDIT! Stavfel

Exakt, tack för det klargörandet!
Citera
2017-07-25, 21:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Med tanke på hur brovittnet beskrev Helena's mycket ovanliga byxor så är det ett tillförlitligt vittne. Mannen med pilotglasögon som sågs vid hennes sida och som är identifierad av andra festdeltagare på Stadt blev i år delgiven misstanke om MORD och satt anhållen i månadsskiftet maj/juni. "Brovittnets" uppgifter har vägt tungt och förmodligen varit helt avgörande, utan "brovittnets" uppgifter tror jag inte att man hade kunna sätta dit "pilot".

"... sätta dit ..." ???
Citera
2017-07-25, 21:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Ur Mariestads-Tidningen:

"Vittnet uppgav att hon, efter att Stadt stängt, hade sett en kvinna, med liknande byxor som Helena, komma gående tillsammans med en okänd man med pilotglasögon. Kvinnan och mannen fortsatte över Marieholmsbron och vek sedan av mot den stig mot Ekudden där fynd sedan gjordes av Helenas tillhörigheter."

Detta tyder på att vittnet möter Helena med "pilot" antingen på bron eller till och med strax före bron och vänder sig om vid något tillfälle och tittar efter vart de tog vägen. Eller hur?!

Och att de vek av mot den stigen som leder mot Ekudden har ju en himmelsvid betydelse. Ingenting säger att de vek av direkt efter bron - såvida inte den informationen står att läsa på något annat ställe.

Pudelfrillan: Ett gott råd: Skriv inte så himla många inlägg som du gör nu på så kort tid. Det är lätt att man "skriver för fort", glömmer vad man själv - och andra - har skrivit samt tappar fokus. Jag vet av egen erfarenhet, så ta ett break. En uppmaning i all välmening!
Citera
2017-07-25, 21:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
"... sätta dit ..." ???

Jag vet, totalt fel ord, men hinner inte med... menar givetvis: ... hitta honom, komma honom på spåret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in