2017-07-25, 17:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
För mig låter det så konstigt att svänga av höger vid fängelset 1992 för att komma till Helena fanns ju inget bakom , ja skattemyndigheten men det var inte ofta nån gick den vägen , och definitivt inte på natten . Det stämmer inte

Om "pilot" lurade i Helena att han var på väg ner till campingen för att t.ex. gå på "efterfest" så kan han mycket väl ha fått med henne på den vägen eftersom hon kände honom och litade på honom, hon tänkte väl att dom skulle skiljas åt i samband med att hon viker av riktning mot föräldrarnas bostad medans han skulle fortsatta mot campingen.
Citera
2017-07-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag skulle kunna ringa en av de äldre systrarna på stört. men jag tänker inte göra det. För det första röjer jag då min identitet för henne. För det andra skulle ni inte bry er ett skvatt om vad jag säger/skriver. Ni är manipulerade. Påminner om en flock vargar. Tlll 99,9 % så är inte Klas pilot. Den sista 100-delen tillkom efter att L.A:s facebook stängdes ner. Att ge sej in i svaromål här, är dessutom meningslöst. Det pågår ett drev för att piska upp och peka ut en "pilot", för att sen efter uträttat ärende, helt enkelt "slå sej till ro". För sen gör flaschback-användarna resten. Bara hakar på. TÄNK LITE!
Jo då, jag bryr mig! Tror du fortfarande på MR som pilot eller tror du det skulle kunna vara KGM? Känns ju som att mycket skulle kunna stämma med den sistnämnda.?
Citera
2017-07-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kvinnan som såg HA tillsammans med "pilot" på Marieholmsbron, noterade 3 saker: Helenas "snygga" byxor, att mannen hade pilotglasögon samt att dom svängde av till höger direkt efter bron och in på stigen som leder mot fängelset. Vittnet har däremot inte sett HA och "pilot" vända på bron och gå tillbaka för då hade givetvis även detta nämnts i radiodokumentären.

Jag har ingen aning om vart uppgiften att "pilot" skulle ha haft en bil parkerad vid Trädgårdsskolan kommer ifrån? det är väl bara ett rykte eller finns det andra vittnen som säger sig har sett detta?
I sådant fall kan man ju undra varför Pernilla W. inte tar upp en så pass viktig iakttagelse när hon berättar om "pilot" i radioföljetongen? Jag tror man kan bortse från den uppgiften.

Det är där mitt intresse för pumpstationen grundar sig av.......
Citera
2017-07-25, 17:16
Medlem
Citat:
För mig låter det så konstigt att svänga av höger vid fängelset 1992 för att komma till Helena fanns ju inget bakom , ja skattemyndigheten men det var inte ofta nån gick den vägen , och definitivt inte på natten . Det stämmer inte

Undanskymt.......
Citera
2017-07-25, 17:48
Medlem
Citat:
Om "pilot" lurade i Helena att han var på väg ner till campingen för att t.ex. gå på "efterfest" så kan han mycket väl ha fått med henne på den vägen eftersom hon kände honom och litade på honom, hon tänkte väl att dom skulle skiljas åt i samband med att hon viker av riktning mot föräldrarnas bostad medans han skulle fortsatta mot campingen.
ja men vittnet som säger sig se Helena och Pilotglasögonmannen på marieholmsbron säger att dom svänger av direkt ner till höger av bron , ner på stigen mot fängelset , känns helt fel , på den tiden gick man inte ner där , man gick förbi fängelset , polisstation, fångvaktarbostäderna och där ner till höger mot campingen . Den vägen vittnet pratar om var helt öde istort sett . Idag är det ju ett stort villaområde . Så nerfarten till mot Helena o ekudden är ju flyttad längre bort . Cykelbanan brevid Helenas skog är ju flyttad till andra sidan vägen osv . Och Det finns ett klipp med P Jenven där han visar upp en karta från den tiden . Och han pratar bara om den vägen jag nämner inget annat .
Citera
2017-07-25, 17:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag tänker så här... det viktigaste just nu måste väl vara att få reda på om KGM verkligen är pilot och i så fall ta reda på om han var på stadt, när? Hur länge? Klängde han på Helena? Hjälpte han Helena att ringa. Varför ringde han hem mitt i natten till sambon? Vilka bilar fanns i hans familj/nära? När kom han hem? Var jobbade han? Var han sjukskriven och i så fall varför etc.. om vi får klart för oss att KGM är pilot så kommer vi nog också ha lättare att få ihop händelseförloppet! Nu är det samma spekulationer som varit i flera år.. vad hjälper det?

Bra idé!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 18:06.
Citera
2017-07-25, 17:57
Medlem
Citat:
man måste ju känna till hur det såg ut där nere , bakom pumphuset och fängelset , hon skulle aldrig gå ner där och vart skulle hon svänga av ??? Mitt i skogen nästan 1km i mörker . Man gick ekudden vägen thats it
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-25 kl. 17:58. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-25, 18:00
Medlem
Citat:
Angående KGM:

Var han på stadt? Ja (bekräftat i radioföljetongen)

När? Den exakta tidpunkten är okänd, men att han var där runt stängning måste betraktas som säkerställt efter som han följde efter Helena.

Hur länge? Fram till Stadt stängde, okänt när han kom dit.

Klängde han på Helena? Ja, och det verkar finnas flera personer som har vittnat om detta (bekräftat i radioföljetongen).

Hjälpte han Helena att ringa? Ja, enligt egen utsago (bekräftat i intervjun med PW).

Varför ringde han hem mitt i natten till sambon? Okänt, kanske för att meddela att han blir sen eller för att meddela att han sover över hos någon?

Vilka bilar fanns i hans familj/nära? Det finns ett rykte som säger att det kan finnas en vit bil som kan vara aktuell, detta är dock ej bekräftat ännu (är under utredning).

När kom han hem? Okänt, frågan är om han ens kom hem den natten? han kan ha sovit över hos en familjemedlem. Om det var KGM som befann sig vid sjukhusets parkering vid ca. 04.20 och sågs springa därifrån i riktning mot Lockerudsvägen så är det troligt att han var på väg till systrarnas bostad (dom var skrivna på samma nummer/kanske delade lghet?) för att sova där ett par timmar. Ett perfekt ställe att övernatta på, det var enkelt och smidigt ta sig tillbaka till bilen på sjukhusparkeringen för att sedan dagen efter göra sig av med kroppen (endast egna spekulationer). Men visst, han kan givetvis även tagit sig hem till sambon, men frågan är om han orkade bemöda sig att ta sig ända dit efter en sådan natt.. när allt han behövde fanns på betydligt närmre håll?

Var jobbade han? 1992 jobbade väl KGM på E-lux? rätta mig någon om jag har fel.

Var han sjukskriven? Ja han berättar själv att han var sjukskriven veckan efter HA's försvinnande (i intervjun med PW).

NEJ NEJ NEJJag citerar dig:
"Angående KGM:

Var han på stadt? Ja (bekräftat i radioföljetongen)"

Du drar nu slutsatsen att KGM ÄR pilot!!! Vi vet inte det! Pilot var på statt! KGM vet vi fortfarande inte!!!
Citera
2017-07-25, 18:06
Medlem
Citat:
Angående KGM:

Var han på stadt?
Ja (bekräftat i radioföljetongen)

När?
Den exakta tidpunkten är okänd, men att han var där runt stängning måste betraktas som säkerställt efter som han följde efter Helena.

Hur länge?
Fram till Stadt stängde, okänt när han kom dit.

Klängde han på Helena?
Ja, och det verkar finnas flera personer som har vittnat om detta (bekräftat i radioföljetongen).

Hjälpte han Helena att ringa?
Ja, enligt egen utsago (bekräftat i intervjun med PW).

Varför ringde han hem mitt i natten till sambon?
Okänt, kanske för att meddela att han blir sen eller för att meddela att han sover över hos någon?

Vilka bilar fanns i hans familj/nära?
Det finns ett rykte som säger att det kan finnas en vit bil som kan vara aktuell, detta är dock ej bekräftat ännu (är under utredning).

När kom han hem?
Okänt, frågan är om han ens kom hem den natten? han kan ha sovit över hos en familjemedlem. Om det var KGM som befann sig vid sjukhusets parkering vid ca. 04.20 och sågs springa därifrån i riktning mot Lockerudsvägen så är det troligt att han var på väg till systrarnas bostad (dom var skrivna på samma nummer/kanske delade lghet?) för att sova där ett par timmar. Ett perfekt ställe att övernatta på, det var enkelt och smidigt ta sig tillbaka till bilen på sjukhusparkeringen för att sedan dagen efter göra sig av med kroppen (endast egna spekulationer). Men visst, han kan givetvis även tagit sig hem till sambon, men frågan är om han orkade bemöda sig att ta sig ända dit efter en sådan natt.. när allt han behövde fanns på betydligt närmre håll?

Var jobbade han?
1992 jobbade väl KGM på E-lux? rätta mig någon om jag har fel.

Var han sjukskriven?
Ja han berättar själv att han var sjukskriven veckan efter HA's försvinnande (i intervjun med PW).
Ja men DU vet ju INTE om det är KGM dom intervjuar ?? Du har det som ett utgångsläge ! Är det han då är det ! Framtiden kommer förhoppningsvis visa det . Och är det inte han så får man jobba vidare .
Citera
2017-07-25, 18:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja men DU vet ju INTE om det är KGM dom intervjuar ?? Du har det som ett utgångsläge ! Är det han då är det ! Framtiden kommer förhoppningsvis visa det . Och är det inte han så får man jobba vidare .

Jag blandade ihop saker och ting, rörigt nu.. lätt man blir ivrig, det här är ett stort genombrott.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 18:16.
Citera
2017-07-25, 18:08
Medlem
Citat:
Bra idé!
Om det är bekräftat att KGM är pilot så är detta klockrena svar.
Citera
2017-07-25, 18:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
NEJ NEJ NEJJag citerar dig:
"Angående KGM:

Var han på stadt? Ja (bekräftat i radioföljetongen)"

Du drar nu slutsatsen att KGM ÄR pilot!!! Vi vet inte det! Pilot var på statt! KGM vet vi fortfarande inte!!!

Ok, har korrigerat!
Avvaktar med att lägga upp den infon. nu.
Men det kommer att ske inom en snar framtid för det finns inget som talar emot att KGM är "pilot", ALLT pekar på det och det är endast en tidsfråga innan det kommer att vara bekräftat här i tråden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in