2017-07-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej, jag tycker inte att den frågan är särskilt intressant, jag tycker att man ska skilja på PU och KGM som misstänkta GM i det här fallet, jag ser dom som 2 helt olika spår i utredningen. Vad som däremot är intressant i är KGM's systrar som bodde på Lockerundsvägen vid denna tidpunkt, alldeles intill sjukhuset dessutom. Någon av systrarna kan ha lånat ut sin bil, det känns betydligt mer trovärdigt tycker jag än att KGM och PU skulle ha agerat tillsammans. Visst kan KGM kan möjligen fått hjälp av någon men i sådant fall är det inte av PU, jag tror f.ö. att han KGM mycket väl kan ha agerat helt ensam.

Tror detta scenario är fullt möjligt.
Citera
2017-07-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Man gick inte längs vattnet där på den tiden ,bara massa sly utmed åkanten idag ser det helt annorlunda ut , nu är det nära vattnet överallt . Inte då , var 26 år när detta hände och vi kunde alla gen o sen vägar i Mariestad . Jag tror inte du har en enda aning om hur det såg ut

Jag bodde i Mariestad i ca 20 år och var ofta nere på Ekudden på dagar,kvällar och nätter. Även Kohagen besöktes.
Och ärligt så har jag aldrig gått vägen längs med ån. Aldrig!
Citera
2017-07-25, 19:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Man gick inte längs vattnet där på den tiden ,bara massa sly utmed åkanten idag ser det helt annorlunda ut , nu är det nära vattnet överallt . Inte då , var 26 år när detta hände och vi kunde alla gen o sen vägar i Mariestad . Jag tror inte du har en enda aning om hur det såg ut

Vi vet ju inte med säkerhet att dom verkligen gick ner där i den bemärkelsen, "brovittnet" fortsatte ju att gå och vet inte huruvida dom kom tillbaka igen upp på vägen eller hur?, vem vet, "pilot" kanske bara skulle uträtta sina behov och sen fortsatte dom?
Citera
2017-07-25, 19:18
Medlem
Citat:
Vi vet ju inte med säkerhet att dom verkligen gick ner där i den bemärkelsen, "brovittnet" fortsatte ju att gå och vet inte huruvida dom kom tillbaka igen upp på vägen eller hur?, vem vet, "pilot" kanske bara skulle uträtta sina behov och sen fortsatte dom?
Och notera det Jenven säger i intervjuer , sista iakttagelsen av Helena är på torget det är bekräftat . Det finns ingen som sagt att brovittnets iakttagelser är korrekta . Det är ännu inte bekräftat utan ingår i spekulationerna fortfarande
Citera
2017-07-25, 19:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Och notera det Jenven säger i intervjuer , sista iakttagelsen av Helena är på torget det är bekräftat . Det finns ingen som sagt att brovittnets iakttagelser är korrekta . Det är ännu inte bekräftat utan ingår i spekulationerna fortfarande

Det är möjligt att jenvén har uttryckt sig så. MEN, faktum kvarstår att "pilot" är delgiven misstanke om MORD och anhölls nyligen i månadsskiftet maj/juni 2017. Han förhördes intensivt och satt ett dygn i arresten i Skövde, så lite mer än endast en spekulation lär han nog vara.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 19:56.
Citera
2017-07-25, 19:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Orsaken till att bägge var inne på förhör -98 var att dom var de hetast kandidaterna till att ha med HA's försvinnande att göra - oberoende av varandra. Man behandlade här två helt olika spår, det är så som jag uppfattar det hela.

PU förhördes med anledning av nya vittnesmål mot honom.
"pilot" förhördes med anledning av att man hade hittat "brovittnets" uppgifter som hade varit försvunna.

Det är så som du har uppfattat det? Utifrån vad?

Den enda anledningen för PU att bli intagen på förhör i så fall bör ju då vara att PK hade hört av sig till polisen 1997/1998 (vilket han själv har skrivit i tråden) om vad han anser hände i hans och sambons lägenhet på söndagsmorgonen. Fullt möjligt. Men märk ändå att PU från början angav "runt 2000" för förhöret (och ändrade sig till 1998). Ska man misstänka att han var inne på förhör år 2000 också?

Man jag håller med om att vi försöker få 100 klart om "pilotmannen".
Citera
2017-07-25, 19:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det är möjligt att jenvén har uttryckt sig så. MEN, faktum kvarstår att "pilot" är delgiven misstanke om MORD och anhölls nyligen i månadsskiftet maj/juni 2017. Han förhördes intensivt och satt ett dygn i arresten i Skövde, så lite mer än endast en spekulation lär han nog vara.

Detta är väl det egentligt nya i utredningen, att en man ("pilotmannen") har delgivits misstanke om mord. Det är ändå en tydlig markering.
Citera
2017-07-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Jag bodde i Mariestad i ca 20 år och var ofta nere på Ekudden på dagar,kvällar och nätter. Även Kohagen besöktes.
Och ärligt så har jag aldrig gått vägen längs med ån. Aldrig!
Nej man gick förbi polistation å sen förbi dom 3 röda villorna efter polistation å sen höger ner på ekuddenvägen ......
Citera
2017-07-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Undanskymt.......

Håller med, ingen skulle gå där 92.
Citera
2017-07-25, 19:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är så som du har uppfattat det? Utifrån vad?

Den enda anledningen för PU att bli intagen på förhör i så fall bör ju då vara att PK hade hört av sig till polisen 1997/1998 (vilket han själv har skrivit i tråden) om vad han anser hände i hans och sambons lägenhet på söndagsmorgonen. Fullt möjligt. Men märk ändå att PU från början angav "runt 2000" för förhöret (och ändrade sig till 1998). Ska man misstänka att han var inne på förhör år 2000 också?

Man jag håller med om att vi försöker få 100 klart om "pilotmannen".

Ja det är så jag har uppfattat det och det är så jag tror att ligger till. Logiskt tänkande, varför krångla till det? Man förhör dom 2 hetaste kandidaterna som man har dvs. PU och "pilot" - helt oberoende av varandra, för att se vart det lutar eftersom båda omöjligen kan ha mördat HA. Men du får givetvis tro vad du vill, "att dom hjälptes åt/var i maskopi med varandra", dock inget som vi behöver ödsla tid på och tjafsa om här och nu tycker jag.

Tror faktiskt att det var en felsägning av PU, han råkade skriva "runt 2000" och sen visade det sig vara 1998, han kanske inte var på "topp" heller när han skrev just det inlägget. Visst kan man få misstänka att han kan ha varit inne på ytterligare ett förhör år 2000 om man nu vill det, men så länge det endast förblir en misstanke kvittar det ju och någon klarhet i det lär vi aldrig få.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 20:08.
Citera
2017-07-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Nej man gick förbi polistation å sen förbi dom 3 röda villorna efter polistation å sen höger ner på ekuddenvägen ......

Ja, så gjorde jag också (bodde i stan t.om -89).
Citera
2017-07-25, 19:52
Medlem
Citat:
man måste ju känna till hur det såg ut där nere , bakom pumphuset och fängelset , hon skulle aldrig gå ner där och vart skulle hon svänga av ??? Mitt i skogen nästan 1km i mörker . Man gick ekudden vägen thats it

Riktigt, ingen skulle följa med någon den vägen och definitivt inte en tjej som Helena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in