2017-07-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Den här oförmågan att till sig enkla faktum och argument slår mig med häpnad. Det verkar som de har bestämt sig för en åsikt utan att kunna ta till sig verkligheten. När någon eller något påpekar det motsatta blir de helt låsta och avfärdar det som "rasism" eller "främlingsfientlighet". Detta verkar vara en vanlig strategi från deras sida eftersom de då kan enklare avfärda andras argument och rationalisera bort dem. En kognitiv dissonans, oförmågan att ta till sig fakta som motsäger deras egen inbillade positiva uppfattning om invandringen.
Exakt så är det ju. Ett sekt-liknande beteende. Ständigt upprepas att det är just denna organisation som i sin yrkesverksamhet möter ensamkommande. Samt att ingen annan förstår hur speciellt afghaner, oavsett ålder, identitet och asylskäl, blir 'deporterade på ett rättsosäkert sätt till en säker död'. Men man behöver inte ens 'påpeka' något, det räcker att ställa en fråga på facebooksidan så är det rasistkortet på direkten. De är hursomhelst lyckosamma i sitt lobbyarbete. Sorgligt att de inte förstår att just denna aktivitet leder till falska förhoppningar hos de asylväntande unga ...
Citera
2017-07-12, 16:01
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Han ljög om att han bott i Afghanistan och kan inte utvisas på grund av en dom i migrationsdomstolen som säger att Sverige inte kan deportera "barn" som aldrig bott i Afghanistan Varför utvisas han inte till landet han kommer ifrån? Bör han inte ställas inför rätta för bedrägeri? Batikhäxans dotter får applåder från asyladvokaten Viktor Banke Batikhäxan slipper åtminstone söka efter en ny sex toy.

http://imgur.com/a/P0mzO

https://mobile.twitter.com/ViktorBanke/status/885043486524878849
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-07-12 kl. 16:56.
Citera
2017-07-13, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Han ljög om att han bott i Afghanistan och kan inte utvisas på grund av en dom i migrationsdomstolen som säger att Sverige inte kan deportera "barn" som aldrig bott i Afghanistan Varför utvisas han inte till landet han kommer ifrån? Bör han inte ställas inför rätta för bedrägeri? http://imgur.com/a/P0mzO

Naturligtvis ljuger de om de kan ha fördel av det. Svårt att kontrollera när de inte visar någon id-handling. Inget händer om de blir påkomna. Annat än att de kan nekas PUT. Då kan man överklaga några gånger. Har man tur, är det någon barmhärtig samarit i form av "batikhäxa" eller annan rättänkande som hjälper till att kunna hänga sig fast i Sverige.

I och för sig tror jag att de som lyckats få tag i sugarparents har större möjlighet till att bli fungerande människor i framtidslandet Sverige. De är förmodligen inte lika ofta inblandade i knivslagsmål och andra hyss som deras bröder, som bara har flocken på hvb-boendet eller gatan att referera till.

Sedan får man inte glömma att EN afghan genererar okänd, men inte sällan en tvåsiffrig, summa andra afghaner i form av anknytningsfamiljen. När den är på plats, blir det ofta en kulturkrock som heter duga. "Barnet" har under sin tid i Sverige blivit bortskämt med rikligt med pengar och västerländskt levnadssätt. När familjen kommit, vill de omvända den tidigare förlorade sonen till en allahfruktig människa, som i Sverige anammat ny stil med modekläder, uteliv, droger och annat kul. För det är inte så enkelt som att vårt västerländska levnadssätt accepteras rakt av. Särskilt inte av de som kommer från en stark klankultur med allt vad det innebär.
#dettaraldrigslut, skulle jag vilja påstå. Vårt massimporterade och superdyra problem.
Du och jag betalar!
Citera
2017-07-17, 21:28
Medlem
Uppdagering från pedofilnätverket Knackig svenska från båda menar pedofilen ovan att hennes lilla pojke (hör inte ihop med honom nedan) nu ljugit för att få stanna i Sverige? Spektakulärt dumt att erkänna det i så fall på Facebook Vad menar gubbarnet som reagerar på #vistårinteuts länk till http://omni.se/fn-rekordmanga-civila-dodade-i-afghanistan/a/EVXJA

http://imgur.com/a/54UVj
Citera
2017-07-17, 21:50
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Han ljög om att han bott i Afghanistan och kan inte utvisas på grund av en dom i migrationsdomstolen som säger att Sverige inte kan deportera "barn" som aldrig bott i Afghanistan Varför utvisas han inte till landet han kommer ifrån? Bör han inte ställas inför rätta för bedrägeri? Batikhäxans dotter får applåder från asyladvokaten Viktor Banke Batikhäxan slipper åtminstone söka efter en ny sex toy.

Därför att han och de flesta andra afghaner kommer från Iran. De är födda där, vissa är till och med tredje generationens invandrare. De har dock inte iranska medborgarskap eftersom Iran inte ger medborgarskap till någon utom till kvinnor som gifter sig med iranska män. Iran tar heller inte emot utvisade, vare sig de är medborgare eller inte.

Så det finns alltså två hinder för att verkställa utvisningarna.

...och nu inväntar jag förslag om Herkulesplan och fallskärmar, det kommer alltid i sådana här trådar när man förklarar hur saker och ting fungerar....

Rent principiellt har jag inga problem med just den här invandringen, all utomeuropeisk invandring är ett problem. Jag tycker däremot att det är problematiskt att staten förväntas bekosta toyboys åt äldre svenska kvinnor. Som skattebetalare tycker jag att det är stötande. Vill de ta hit en toyboy så får de bekosta detta själva, precis som alla svenska män får göra med sina thailändska flickvänner!
Senast redigerad av Stor-Hakan 2017-07-17 kl. 22:01.
Citera
2017-07-25, 17:52
Medlem
Artikel på svt.se opinion:

Citat:
Det här är inte mitt land längre

Artikelförfattaren Terese Hansen frågar sig hur politikerna kan sova på natten, när de ”skickar ut kloka, drivna ungdomar” till ett livsfarligt land.

Sverigedemokrater skickar meddelanden till dem på Facebook och säger åt dem att ”åka hem”, att de bara är våldtäktsmän och banditer.

Det är svenskar som vaknar gråtandes och säger ”Det här är inte mitt land”.

Har vi råd att ta hand om alla svensekar som snart rasar ihop? Vad är det ni försöker uppnå?

Terese Hansen
Lärare på Språkintroduktion och med i rörelsen #Vistårinteut
Publicerad:25 juli 2017 09.59

Förstår någon vad terese menar? Är det människor som är med i #Vistårinteut det är mest synd om?

Har hon någon förståelse för att de som det faktiskt är mest synd om, kvinnor och barn, faktiskt är kvar i stor grad medan ensamkommande män som I hög grad ljuger om sin ålder kommer hit?

Har hon någon insyn i växande kriminalitet? Någon respekt för att Sverige som demokratiskt land inte har öppna gränser? Någon insyn i hur vården går på knäna I Sverige?

Vad anser ni om tereses inlägg i debatten?
Citera
2017-07-25, 22:17
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Artikel på svt.se opinion:

Det är svenskar som vaknar gråtandes och säger ”Det här är inte mitt land”.

Har vi råd att ta hand om alla svensekar som snart rasar ihop? Vad är det ni försöker uppnå?

Förstår någon vad terese menar? Är det människor som är med i #Vistårinteut det är mest synd om?

Har hon någon förståelse för att de som det faktiskt är mest synd om, kvinnor och barn, faktiskt är kvar i stor grad medan ensamkommande män som I hög grad ljuger om sin ålder kommer hit?

Har hon någon insyn i växande kriminalitet? Någon respekt för att Sverige som demokratiskt land inte har öppna gränser? Någon insyn i hur vården går på knäna I Sverige?

Vad anser ni om tereses inlägg i debatten?

Jag tycker att man kan tolka inlägget ironiskt, som att hon egentligen vill att vi ska ha förståelse för alla oss dödsknarkarnazister som länge insett att bluffen med ensamkommande "barn" och övriga invandringskatastrofer drivit många svenskar till förtvivlan. Se det kursiverade!
Citera
2017-07-27, 01:31
Medlem
Hjälp! Vad händer nu? Sjöstedt och Fridolin skriver ju under amnesti. Nu kommer nazisterna och alliansen. Vad händer med våra barn? Hur kan alliansen äventyra våra barns säkerhet? Dom har flytt från krigets helvete och vill enbart ha en liten bit av vår trygghet. Nu chockas vi av att regeringen kanske faller. Mister vi vad som är? Rör inte mitt barn.
Nu måste vi gå samman, öppna källare, kyrkor. Humaniteten måste vinna.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-07-27, 01:38
Bannlyst
Citat:

Skulle du själv vilja bo i Afghanistan eller Iran? Skulle du själv känna dig trygg där?
Citera
2017-07-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Skulle du själv vilja bo i Afghanistan eller Iran? Skulle du själv känna dig trygg där?

Ja och om jag tar mig därifrån har jag inte sökt asyl och uppehållstillstånd på falska grunder eller ljugit om åldern. Kvinnor har startat sin första tidning i Afghanistan märkligt om Afghanistan innebär död Hur överlever kvinnorna? Hur kan ett program som afghan star sändas. Afghanistan har över 32 miljoner invånare är alla döda? Iran 80 miljoner.
Citera
2017-07-27, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ja och om jag tar mig därifrån har jag inte sökt asyl och uppehållstillstånd på falska grunder eller ljugit om åldern. Kvinnor har startat sin första tidning i Afghanistan märkligt om Afghanistan innebär död Hur överlever kvinnorna? Hur kan ett program som afghan star sändas. Afghanistan har över 32 miljoner invånare är alla döda? Iran 80 miljoner.

Så du har alltså varit i Afghanistan?

De känner inga människor i Afghanistan, de är totalt ensamma och de tillhör dessutom gruppen hazarer som blir förföljda på grund av sin etnicitet.
Citera
2017-07-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Så du har alltså varit i Afghanistan?

De känner inga människor i Afghanistan, de är totalt ensamma och de tillhör dessutom gruppen hazarer som blir förföljda på grund av sin etnicitet.

Har du varit i Afghanistan? Migranterna får skylla sig själva som ljuger om hemlandet när de är hemmahörande i Iran. De saknar asylskäl och laglig anledning att uppehålla sig i Sverige, tagit sig förbi ett tiotal säkra länder för att nå Sverige.

Jag har inte varit i Afghanistan dock besökt grannländerna Iran (Tehran) och Pakistan (Islamabad).
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-07-27 kl. 16:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in