Björn Kjellman agerar företrädare för "Vi står inte ut" och överlämnade under söndagen en protestlista till Löfven, där man kräver amnesti för 18 000 ensamkommande.
Björn kommenterar:
Jag har mött unga människor i den här situationen. Det är så rättsosäkert, och så länge det är det kan vi inte skicka tillbaka människor till länder där det inte helt enkelt fungerar. Jag håller inte med Migrationsverket som säger att de bedömt det som säkert, jag menar att det är omänskligt.
[...]
– Jag förväntar mig att Löfven kommer att säga ”jag håller med dig” och göra så. Nej, kanske inte, men jag hoppas att det här är en av alla droppar som urholkar stenen, säger Björn Kjellman till SVT Nyheters reporter.
Stenen har ju definitivt urholkats, fast på annat sätt än vad Björn Kjellman menar...
I videoklippet
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv-har-lamnar-bjorn-kjellman-over-ett-protestbrev-till-lofven ser man hur Löfven förklarar att andra länder också måste ställa upp för dessa flyktingar.
Vilken värld lever Björn Kjellman & co i egentligen? Har man helt missat hur många som ljuger om sin ålder? Att det oftast inte alls handlar om barn?
Därtill Löfven som fortfarande kallar dessa lycksökare för "flyktingar"...