2017-07-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Ljus Toyota Corolla, 198X.
Var användaren "Bickan" som påstod detta. Har inte hört om det från annat håll vad jag minns.
Nagelfar gärna dessa uppgifter!
Tack! Då finns iaf en bil att jämföra uppgifter med.
Citera
2017-07-25, 14:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Det är ett sånt hymlande runt Helenas o systrarnas vänner och det har det varit sen start , man vill absolut inte hänga ut dom som var med på båten på dagen , el nämna vilka som var med på festen i Töreboda , el vilka två förutom Helena och Ulrika som åkte med i taxin till stadt ? El vilken person Helena pratade om när hon ringde sin syster Ulrika från Statt ? Varför kan inte dessa lyftas fram som alla andra ? som GW ofta säger att man lämpligast börja söka i den innersta cirkeln, men inte här . Ingen som tycker det är konstigt ? All info bör behandlas på samma sätt

Jag tycker man ska respektera uppgiftslämnares önskningar. När det gäller de personer som var med på båten den aktuella dagen, så har jag lämnat de uppgifter som jag kan. Om andra personer har namnuppgifter och vill skriva ut dem, så är det upp till dem. Jag vill i alla fall inte svika mina källor, för då kan de ju inte lita på mig med ev. andra uppgifter senare heller.

Sedan kanske det inte finns svar hos postare här på alla frågor som ställs i tråden? Man kan ju inte skriva saker man inte fått info om. Jag tycker att vi som fått uppgifter har lämnat en hel del genom åren, av det vi fått. Det är trots allt en hel del som kommit fram.
Citera
2017-07-25, 14:22
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Ljus Toyota Corolla, 198X.
Var användaren "Bickan" som påstod detta. Har inte hört om det från annat håll vad jag minns.
Nagelfar gärna dessa uppgifter!

Var det inte en Toyota Camry. PU hade ju en sådan vid den tiden och känslan var ju att det just då i tråden gjordes försök att knyta ihop säcken kring just PU s.a.s. Vore intressant om någon vet mer säkert om det finns "officiella" uppgifter på dessa Trädgårdsskolevittnen och deras uppgifter.
Citera
2017-07-25, 14:24
Medlem
En del Toyota kombi hade typ takräcken hållare och något över bakluckan med tanke på "rails" och i mörkret kan ju en ljus bil se vit ut
Citera
2017-07-25, 14:28
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Var det inte en Toyota Camry. PU hade ju en sådan vid den tiden och känslan var ju att det just då i tråden gjordes försök att knyta ihop säcken kring just PU s.a.s. Vore intressant om någon vet mer säkert om det finns "officiella" uppgifter på dessa Trädgårdsskolevittnen och deras uppgifter.
Jo så var det nog. Var ju också fint att ngt av "Bickan" påstått vittne kunde identifiera mannen som just PU.
Varit mycket tal om agendor här, och "Bickans" bör definitivt inte förbises.
Citera
2017-07-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tycker man ska respektera uppgiftslämnares önskningar. När det gäller de personer som var med på båten den aktuella dagen, så har jag lämnat de uppgifter som jag kan. Om andra personer har namnuppgifter och vill skriva ut dem, så är det upp till dem. Jag vill i alla fall inte svika mina källor, för då kan de ju inte lita på mig med ev. andra uppgifter senare heller.

Sedan kanske det inte finns svar hos postare här på alla frågor som ställs i tråden? Man kan ju inte skriva saker man inte fått info om. Jag tycker att vi som fått uppgifter har lämnat en hel del genom åren, av det vi fått. Det är trots allt en hel del som kommit fram.
Jag syftar mer på systrarna och PW Och Mats Ö samt polis , dom har så mycket mer Info som förmodligen skulle röra om rejält i tråden , det är ju dom som valt vad dom vill dela med sig av ? Tycker bara det är konstigt allt som hände den dagen / Natten kan vara av intresse , även om det rör människor som man absolut inte skulle kunna misstänka . Alla som lyfts fram är ju bara folk med brokigt förflutet , kriminella / halvkriminella , skummingar med nåt konstigt rykte på stan , ingen från de " fina " kretsarna . Det känns som man skyddar varandra lite . Bara väldigt känsliga spekulationer
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-25 kl. 14:37. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-07-25, 14:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jag syftar mer på systrarna och PW Och Mats Ö samt polis , dom har så mycket mer Info som förmodligen skulle röra om rejält i tråden , det är ju dom som valt vad dom vill dela med sig av ? Tycker bara det är konstigt allt som hände den dagen / Natten kan vara av intresse , även om det rör människor som man absolut inte skulle kunna misstänka . Alla som lyfts fram är ju bara folk med brokigt förflutet , kriminella / halvkriminella , skummingar med nåt konstigt rykte på stan , ingen från de " fina " kretsarna . Det känns som man skyddar varandra lite . Bara väldigt känsliga spekulationer

Om jag får spekulera, så kan det vara så att systrarna, PW och MÖ fått direktiv från polisen om vad de får och inte får berätta. Det kanske kan vara till men för utredningen om vissa saker kommer ut. Det är ju svårt att sia om, när man inte vet vad polisen har för uppgifter.

Något jag tycker är lite märkligt dock, är att uppgiften om mannen med pilotglasögonen inte kom ut förrän nu. Det är inte omöjligt att folk skulle kunna minnas mer, om de fått information om detta -98, när polisen hittade rätt på detta tips. Kanske hade någon kunnat erinra sig ha sett mannen och Helena tidigare (närmare torget) eller senare. Nu har det gått drygt 25 år, och folk kanske inte kommer ihåg lika mycket nu som då, när det låg närmare i tiden.
Citera
2017-07-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om jag får spekulera, så kan det vara så att systrarna, PW och MÖ fått direktiv från polisen om vad de får och inte får berätta. Det kanske kan vara till men för utredningen om vissa saker kommer ut. Det är ju svårt att sia om, när man inte vet vad polisen har för uppgifter.

Något jag tycker är lite märkligt dock, är att uppgiften om mannen med pilotglasögonen inte kom ut förrän nu. Det är inte omöjligt att folk skulle kunna minnas mer, om de fått information om detta -98, när polisen hittade rätt på detta tips. Kanske hade någon kunnat erinra sig ha sett mannen och Helena tidigare (närmare torget) eller senare. Nu har det gått drygt 25 år, och folk kanske inte kommer ihåg lika mycket nu som då, när det låg närmare i tiden.
Håller med dig 👍
Citera
2017-07-25, 14:59
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
En del Toyota kombi hade typ takräcken hållare och något över bakluckan med tanke på "rails" och i mörkret kan ju en ljus bil se vit ut

PU ska inte ha haft en en kombi utan en sedan, dock vit om inte minnet sviker.
Citera
2017-07-25, 15:13
Medlem
FedupFlorences avatar
Ser det som att polis med hjälp av media * försöker få allmänheten att röka ut gm.
När vittnen och indicier inte varit tillräckligt återstår bara erkännanden. Nu 'i samband' med medierapportering anhålls en man men släpps för att han inte medger något, och för att han inte bedöms vara någon säkerhetsrisk eller att det finns risk för att han flyr.
Nu står hoppet till att detektiven allmänheten röker ut honom. Vi får se.

*Eller media mha polis
Senast redigerad av FedupFlorence 2017-07-25 kl. 15:23. Anledning: Formulering
Citera
2017-07-25, 15:16
Medlem
Hej!

Tittade precis på Efterlyst från 96.
Och då vädjade de att de 6 personer som lämnat tips anonymt att träda fram. Det gällde allt ifrån att den då misstänkte mördaren X. Hade brytit ihop flertalet gånger och erkänt mordet för vänner. Han ska också ha sagt att han vet var Helena finns gömd.

Ni som vet!
Varför inte träda fram och berätta vad ni vet . Vänskapen med X kan väl inte vara något värd, efter det han har gjort.

Låt familjen få lugn och ro och slippa denna ovissheten.
Citera
2017-07-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Hej!

Tittade precis på Efterlyst från 96.
Och då vädjade de att de 6 personer som lämnat tips anonymt att träda fram. Det gällde allt ifrån att den då misstänkte mördaren X. Hade brytit ihop flertalet gånger och erkänt mordet för vänner. Han ska också ha sagt att han vet var Helena finns gömd.

Ni som vet!
Varför inte träda fram och berätta vad ni vet . Vänskapen med X kan väl inte vara något värd, efter det han har gjort.

Låt familjen få lugn och ro och slippa denna ovissheten.

Den då misstänkte, alltså 1996, PR är ju avskriven. Han har till och med fått en ursäkt (och en middag!) av LGWP. Men jag håller med, det skulle vara intressant att få reda på exakt vad saken gällde. Om inte annat för att definitivt avskriva den delen av den här jäkla soppan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in