Citat:
Ursprungligen postat av
Fighter83
Jag syftar mer på systrarna och PW Och Mats Ö samt polis , dom har så mycket mer Info som förmodligen skulle röra om rejält i tråden , det är ju dom som valt vad dom vill dela med sig av ? Tycker bara det är konstigt allt som hände den dagen / Natten kan vara av intresse , även om det rör människor som man absolut inte skulle kunna misstänka . Alla som lyfts fram är ju bara folk med brokigt förflutet , kriminella / halvkriminella , skummingar med nåt konstigt rykte på stan , ingen från de " fina " kretsarna . Det känns som man skyddar varandra lite . Bara väldigt känsliga spekulationer
Om jag får spekulera, så kan det vara så att systrarna, PW och MÖ fått direktiv från polisen om vad de får och inte får berätta. Det kanske kan vara till men för utredningen om vissa saker kommer ut. Det är ju svårt att sia om, när man inte vet vad polisen har för uppgifter.
Något jag tycker är lite märkligt dock, är att uppgiften om mannen med pilotglasögonen inte kom ut förrän nu. Det är inte omöjligt att folk skulle kunna minnas mer, om de fått information om detta -98, när polisen hittade rätt på detta tips. Kanske hade någon kunnat erinra sig ha sett mannen och Helena tidigare (närmare torget) eller senare. Nu har det gått drygt 25 år, och folk kanske inte kommer ihåg lika mycket nu som då, när det låg närmare i tiden.