2017-07-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det var jag som skrev vilka Helena var ute och seglade med den aktuella dagen. Jag skrev då att de inte ska ha något med detta att göra och jag därför inte tänker lägga ut deras namn. Jag kan däremot säga att det INTE var KM som hon seglade med.
Det var väl bröderna B kanske ? har ju varit med tidigare i tråden
Citera
2017-07-25, 12:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83

Nej, det ska inte ha varit bröderna B heller.
Citera
2017-07-25, 12:58
Medlem
Citat:
ok så mycket rykten
Citera
2017-07-25, 13:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Det verkar som att Helena var ute och seglade med två tjejer och en kille, varav killen var tillsammans med den ena tjejen. Killen var dessutom INTE "pilotmannen".
Citera
2017-07-25, 13:27
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Mycket intressant! Vet du vilken tid de sågs på trädgårdsskolans parkering?
Vet du vilket bilmärke och modell?
Ljusklädd stämmer fortfarande på pilot.
De kanske var i bilen bara för att hämta något, sen gick över bron.

Du får leta i tråden, tror det kan finnas uppgifter på detta där. Angående tiden så ska det ha varit tidsmässigt i linje med övriga vittnesuppgifter.

Minns faktiskt inte om jag själv läst lr hört om dessa "Trädgårdsskolevittnen" från officiellt håll s.a.s, jag har för mig att det framfördes av en trådskribent som verkade ha "forskat" i fallet. Någon annan kanske minns?
Citera
2017-07-25, 13:31
Medlem
Citat:
Var det "en "av bröderna B då ? med sin flickvän
Citera
2017-07-25, 13:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Var det "en "av bröderna B då ? med sin flickvän

Nej, det var det inte.

Jag har namnet på två av dem, men jag har lovat uppgiftslämnaren att inte föra namnen vidare.
Citera
2017-07-25, 13:47
Medlem
Det är ett sånt hymlande runt Helenas o systrarnas vänner och det har det varit sen start , man vill absolut inte hänga ut dom som var med på båten på dagen , el nämna vilka som var med på festen i Töreboda , el vilka två förutom Helena och Ulrika som åkte med i taxin till stadt ? El vilken person Helena pratade om när hon ringde sin syster Ulrika från Statt ? Och nån av systrarna el nån av dom närmaste vännerna tex PW borde väl väl veta om det fanns någon kille som var intresserad Helena den sommaren el nån som Helena var intresserad av , har det aldrig funnits någon fd pojkvän ? Varför kan inte dessa lyftas fram som alla andra ? som GW ofta säger att man lämpligast börja söka i den innersta cirkeln, men inte här . Ingen som tycker det är konstigt ? All info bör behandlas på samma sätt
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-25 kl. 14:08. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan

En vanlig "svensson" som vet vad som gäller vid en häktning med sitt namn känns också besynnerligt utan att vedebörande har satt in sig i lagar och paragrafer.

Det kan ju också vara så enkelt att detta är något som informeras om inför förhör.
Citera
2017-07-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kolla annars på reportaget i Efterlyst som handlar om detta, tror att det sändes -96.
Ja jag tror att mannen på bron och mannen på sjukhusparkeringen kan vara samma person, och att det mycket väl skulle kunna vara KGM. Mannen som sågs på sjukhus parkeringen beskrevs att vara: 1.75-1.80 cm lång, blond, vita shorts och vit tröja, vältränad och ca 20-30 år gammal, beskrivningen av utseendet stämmer bra in på KGM och han var vid denna tidpunkt 26 år.
Mannen på sjukhus parkeringen sågs sedan springa bort mot mot Lockerud/Lockerudsvägen, och där vet vi nu att två av KGM's systrar bodde -92....
Dessutom jobbade troligtvis hans flickvän på sjukhuset...
Citera
2017-07-25, 13:57
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Mycket intressant! Vet du vilken tid de sågs på trädgårdsskolans parkering?
Vet du vilket bilmärke och modell?
Ljusklädd stämmer fortfarande på pilot.
De kanske var i bilen bara för att hämta något, sen gick över bron.
Ljus Toyota Corolla, 198X.
Var användaren "Bickan" som påstod detta. Har inte hört om det från annat håll vad jag minns.
Nagelfar gärna dessa uppgifter!
Citera
2017-07-25, 14:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Dessutom jobbade troligtvis hans flickvän på sjukhuset...

KB ska, enligt uppgifter, ha arbetat vid Kärnsjukhuset i Skövde -92.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in