2017-07-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Precis. Han visste ju att han inte var framme eftersom han sa: Vi ses i Mjölby till kvinnan med mobilen.

Ja helt mystiskt detta
En sak kan man kanske förstå,att han inte ville sitta bredvid de där killarna tätt inpå sig , en hel timme och tio minuter som det tar att fãrdas till nästa station, som är Motala,men då kunde han ju gått till en annan vagn,finns inga platsbiljetter på Bergslagståget.

Men han kanske trivdes att sitta med kvinnan med hunden (han verkar gilla just hundar).
Men att gå av var ju ingen vinstlott, han kan inte ha blivit hotad av killarna,nee?????
Min egen spekulation,men det verkar för långsökt för att man skall välja att gå ifrån sin tåg-rutt .Skall ju mycket till en sådan sak ju.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 13:53.
Citera
2017-07-25, 13:43
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-försvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

Kvinnan som lånade ut sin mobil.
Man ska inte behöva klicka på en länk för att förstå vad ett inlägg handlar om.
Är det en ny artikel?
Citera
2017-07-25, 13:44
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Precis. Han visste ju att han inte var framme eftersom han sa: Vi ses i Mjölby till kvinnan med mobilen.

Han hade alltså planer på att ta sig till Mjölby på egen hand - utan att åka med det tåg han klev av i från.

Hade han bestämt träff med någon eller var tanken att han skulle gå dit?
Citera
2017-07-25, 13:46
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Man ska inte behöva klicka på en länk för att förstå vad ett inlägg handlar om.
Är det en ny artikel?

Jag har aldrig sett den förut. Däremot en annan artikel om någon som berättat på ett ungefär hur samtalet med kvinna löd, men inte hela storyn.

Jag kan ändra med citat
Citera
2017-07-25, 13:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo Livjngmyownlife,nu blir man ju undrandes över att han inte reagerade på att eftersom det kom nytt folk in i tåget,det beryder ju självklart att tåget inte nått sin slutstation än.. Hmm ...??

Jamen, verkligen. Ingen går ju ombord på ett tåg som är på slutstationen (om det var det han trodde). Det är inte så att tåget i Mjölby vänder? Ny destination?

Men kanske det i samband med att de nya killarna klev på som det "snurrade till" för honom?

Citat:
Patrik och vittnet hade suttit själva i djurvagnen hittills, men i Hallsberg ska fyra killar i samma ålder som Patrik gått på, och satt sig runt honom. Alla fyra satt och kollade ner i sina mobiltelefoner.

– Han tyckte nog inte det var något kul. Det var för rörigt för honom då. Så där kan man se att det var för jobbigt, säger kvinnan.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Citera
2017-07-25, 13:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Mycket intressant ! tex

då kan man alltså skippa hela teorin om att han inte visste var han va

Ja, om han inte fick en attack av förvirring helt plötsligt i samband med att killarna på tåget klev på. Det kan man ju inte utesluta.
Citera
2017-07-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Se om detta funkar
https://www.facebook.com/groups/309599029461663/permalink/312215839199982/?comment_id=317109022043997&comment_tracking=%7B%2 2tn%22%3A%22R%22%7D

Reagerat lite över Gotlands resan..
Video 18/5 då de var på väg mot Gotland och spelning "ljudvågor 2017". Denna spelning pågick tom 20/5 kl 18 på kvällen. Därefter borde de åkt tillbaka (20/5 kvällen eller 21/5?) med en bussresa från ankomst Nynäshamn vilket tar 3,5-4 Tim till Falun.
Detta resulterar i ett mycket kort besök i Falun för att sedan hasta vidare med tåg från Falun 22/5 på FM/ lunch..

Snabba ryck må jag säga med tanke på ev "diagnos"?
Citera
2017-07-25, 13:57
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Beskrivningen
Enligt uppgifter ska Patrik ha burit svart mössa, mörkblå jacka, ljusa byxor och skor med blommigt mönster när han försvann.
Kvinnan är dock inte helt säker på den här beskrivningen stämmer. Det hon minns mest är Patriks svarta mössa och svarta jacka.
Det första man märker är väl om en kille har blommiga skor?
Alltså bör han inte ha haft det!
Citera
2017-07-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Men då kan man undra över det lilla barnet som hade sett en kille utanför Woodys stå med blommiga skor på fötterna?

Samtidigt var det en tjej som la in ett foto på Patrik iklädd sin omtalade jacka,en rejäl scarf i halsen (snygg faktiskt ,han verkar ha stil) och MÃRK ! Ett par ljusbruna skinnskor !! Tyvärr skulle jag skrivit ner vilket nummer det inlãgget var,förstår jag först nu....
På det fotot stod han i någon slags trång gång med ett gäng garderober.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 14:10.
Citera
2017-07-25, 14:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
ja dock av samma partiska kvinna som även är medlem i HP

Att hon är med i HP (om hon är det) kanske inte är så konstigt. Hon har ju ändå varit med när en ung kille försvinner från tåget som hon satt på och hon var den sista att se honom.

Av samma anledning blir hon naturligtvis partisk. Det måste kännas hemskt för henne att hon inte lyckades ropa på honom. Självklart kunde hon ju inte veta att det skulle gå så illa.

Citat:
– Jag ville hela tiden springa efter honom, men jag vågade inte lämna hunden. Jag ville väldigt starkt springa efter och fråga "varför ska du gå av? Vi åker ju snart", säger hon.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Citera
2017-07-25, 14:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men då kan man undra över det lilla barnet som hade sett en kille utanför Woodys stå med blommiga skor på fötterna?

Samtidigt var det en tjej som la in ett foto på Patrik iklädd sin omtalade jacka,en rejäl scarf i halsen (snygg faktiskt ,han verkar ha stil) och MÃRK ! Ett par ljusbruna skinnskor !! Tyvärr skulle jag skrivit ner vilket nummer det inlãgget var,förstår jag först nu....
På det fotot stod han i någon slags trång gång med ett gäng garderober.

Det var jag som delade den bilden.
Någon klippte länken efter. Men jag tror jag han printa den
Citera
2017-07-25, 14:10
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Jag har aldrig sett den förut. Däremot en annan artikel om någon som berättat på ett ungefär hur samtalet med kvinna löd, men inte hela storyn.

Jag kan ändra med citat

Det är nog inte jag som är värst på att be folk citera.

Citat:
ja dock av samma partiska kvinna som även är medlem i HP
Det är inte så att journalisten är med i HP-gruppen för att kunna researcha där?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, om han inte fick en attack av förvirring helt plötsligt i samband med att killarna på tåget klev på. Det kan man ju inte utesluta.
Om ha sagt "Vi ses i Hallsberg" till mobilkvinnan så låter det som han ville bara byta vagn?

Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Om man ser bilden på skorna så verkar de inte så uppseendeväckande idag. Tygskor med ett mönster som inte är så vanligt, men det omedelbara intrycket är nog inte nödvändigtvis att det är blommiga skor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in