Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-22, 22:38
  #4621
Medlem
Lillstarks avatar
Jag fick problem med BitDefender och kunde varken avinstallera eller installera om det så jag startade i felsäkert läge och raderade allt som hade med BitDefender att göra samt körde en CCleaner registerrensning.

Nu kan jag inte installera några program, det står "Åtkomst nekad".

Hur återställer jag behörigheten? Jag har bara ett enda konto på datorn så jag är administratör.
Citera
2017-07-22, 23:27
  #4622
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Jag fick problem med BitDefender och kunde varken avinstallera eller installera om det så jag startade i felsäkert läge och raderade allt som hade med BitDefender att göra samt körde en CCleaner registerrensning.

Nu kan jag inte installera några program, det står "Åtkomst nekad".

Hur återställer jag behörigheten? Jag har bara ett enda konto på datorn så jag är administratör.

På vilket vis märkte du att du inte kunde avinstallera/ominstallera?

Kolla om du har någon återställnings punkt.

Kör en sfc /scannow kontroll.
Citera
2017-07-23, 09:52
  #4623
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
På vilket vis märkte du att du inte kunde avinstallera/ominstallera?

Kolla om du har någon återställnings punkt.

Kör en sfc /scannow kontroll.

Det stod "Åtkomst nekad" när jag försökte avinstallera det under lägg till/ta bort program, jag googlade och försökte med allt som det tipsades om.

Nej jag har ingen återställningspunkt och scanningen hittade inga fel.
Citera
2017-07-23, 11:12
  #4624
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Det stod "Åtkomst nekad" när jag försökte avinstallera det under lägg till/ta bort program, jag googlade och försökte med allt som det tipsades om.

Nej jag har ingen återställningspunkt och scanningen hittade inga fel.


I vilket läge får du meddelandet - åtkomst nekad?

Gäller det installation av många olika sorters program?

Vilken ändring gjordes på datorn en tid innan du upptäckte problemet?
Du kanske har något program som stoppar agerandet, ett säk.program?
Citera
2017-07-23, 12:25
  #4625
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
I vilket läge får du meddelandet - åtkomst nekad?

Gäller det installation av många olika sorters program?

Vilken ändring gjordes på datorn en tid innan du upptäckte problemet?
Du kanske har något program som stoppar agerandet, ett säk.program?

Rutan dök upp direkt när jag klickade på avinstallera.
Jag är inte hundra på att problemen började när jag raderade BitDefender, fick ju samma meddelande när jag försökte avinstallera det.
Jag har inga andra säkerhetsprogram förutom Windows Defender såklart, försökte installera Avast men det går inte heller. Det blir antingen ett felmeddelande eller Åtkomst nekad när jag ska installera nånting.

Det kan stå "Error! Can't initialize plug-ins directory. Please try again later."

Jag kan köra alla program som redan är installerade men inte uppdatera eller lägga in några nya, t ex. kan jag inte uppdatera drivrutinen till grafikkortet.
Citera
2017-07-23, 13:52
  #4626
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Rutan dök upp direkt när jag klickade på avinstallera.
Jag är inte hundra på att problemen började när jag raderade BitDefender, fick ju samma meddelande när jag försökte avinstallera det.
Jag har inga andra säkerhetsprogram förutom Windows Defender såklart, försökte installera Avast men det går inte heller. Det blir antingen ett felmeddelande eller Åtkomst nekad när jag ska installera nånting.

Det kan stå "Error! Can't initialize plug-ins directory. Please try again later."

Jag kan köra alla program som redan är installerade men inte uppdatera eller lägga in några nya, t ex. kan jag inte uppdatera drivrutinen till grafikkortet.


Om du inte hade det så där förut så är det något som har ändrat inställningarna på datorn till det som det är nu. Något program som du har provat tidigare?! Ompartitionerat?

Prova med det här - http://www.thewindowsclub.com/access...lation-windows
__________________
Senast redigerad av 1FF 2017-07-23 kl. 13:57.
Citera
2017-07-23, 22:26
  #4627
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Om du inte hade det så där förut så är det något som har ändrat inställningarna på datorn till det som det är nu. Något program som du har provat tidigare?! Ompartitionerat?

Prova med det här - http://www.thewindowsclub.com/access...lation-windows

Jag tror att det sket sig när jag försökte installera en nyare version av BitDefender utan att först avinstallera den gamla, installationsprogrammet skulle antingen ta bort det själv eller bad mig att göra det, minns inte vilket.

Vad jag kan se ska jag ha full behörighet till alla mappar men ändå står det åtkomst nekad när installationsprogrammen försöker lägga filer i AppData\Local\Temp-mappen.

Jag har inte gjort något annat med datorn nyligen och har testat tipsen i din länk.

Försvinner alla inställningar och måste programmen installeras om ifall jag kör en reparation av Win7 från installationsskivan?
__________________
Senast redigerad av Lillstark 2017-07-23 kl. 22:29.
Citera
2017-07-24, 08:56
  #4628
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Jag tror att det sket sig när jag försökte installera en nyare version av BitDefender utan att först avinstallera den gamla, installationsprogrammet skulle antingen ta bort det själv eller bad mig att göra det, minns inte vilket.

Vad jag kan se ska jag ha full behörighet till alla mappar men ändå står det åtkomst nekad när installationsprogrammen försöker lägga filer i AppData\Local\Temp-mappen.

Jag har inte gjort något annat med datorn nyligen och har testat tipsen i din länk.

Försvinner alla inställningar och måste programmen installeras om ifall jag kör en reparation av Win7 från installationsskivan?

Det fanns en del poster på Google där det talades om just AppData mappen när det gällde din typ av problem.Läs och tillämpa dem. Konstigt att det inte går om du har full behörighet,hmm.

Vad säger BD forums poster?

Prova att installera detta - http://www.tweaking.com/content/page...ll_in_one.html. Det finns en del saker du kan köra hos det som kan lösa det. Portabel version ska gå att använda trots din situation. Byt nedladdningsplats om nödvändigt till en annan partition.

Har du aldrig haft några återställningspunkter alls? Det går att återställa gamla raderade, ibland.

Om du gör en "reset" från skivan så gör det det.
Citera
2017-07-24, 09:48
  #4629
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det fanns en del poster på Google där det talades om just AppData mappen när det gällde din typ av problem.Läs och tillämpa dem. Konstigt att det inte går om du har full behörighet,hmm.

Vad säger BD forums poster?

Prova att installera detta - http://www.tweaking.com/content/page...ll_in_one.html. Det finns en del saker du kan köra hos det som kan lösa det. Portabel version ska gå att använda trots din situation. Byt nedladdningsplats om nödvändigt till en annan partition.

Har du aldrig haft några återställningspunkter alls? Det går att återställa gamla raderade, ibland.

Om du gör en "reset" från skivan så gör det det.

Nu har jag gjort ett litet framsteg, fick igång det "riktiga" administratörskontot i scenario 5 i din första länk, var visst tvungen att starta om datorn för att det skulle funka.

När jag loggade in på det kontot kunde jag installera Avast så det funkar i mitt andra konto.

Kan jag på något sätt använda det kontot för att ge mitt primära konto samma obegränsade åtkomst?

Nej jag brukar inaktivera återställningspunkter för att spara systemresurser och utrymme.

Ska testa det där programmet också och se om det hjälper.

Edit: Det hjälpte inte att köra programmet (inloggad med superadministratörkontot i felsäkert läge).
__________________
Senast redigerad av Lillstark 2017-07-24 kl. 10:33.
Citera
2017-07-24, 15:35
  #4630
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Nu har jag gjort ett litet framsteg, fick igång det "riktiga" administratörskontot i scenario 5 i din första länk, var visst tvungen att starta om datorn för att det skulle funka.

När jag loggade in på det kontot kunde jag installera Avast så det funkar i mitt andra konto.

Kan jag på något sätt använda det kontot för att ge mitt primära konto samma obegränsade åtkomst?

Nej jag brukar inaktivera återställningspunkter för att spara systemresurser och utrymme.

Ska testa det där programmet också och se om det hjälper.

Edit: Det hjälpte inte att köra programmet (inloggad med superadministratörkontot i felsäkert läge).

Om du har fått igång Admin kontot så ska det ju ha behörighet att ändra på användarkontot.

Du behöver köra programmet på det kontot som du har problemet.

Installera samma BD version igen på problemkontot om det går, det kan lösa det.

Om adminkontot funkar så gör ett nytt användar d.o och radera det gamla!?
Citera
2017-07-25, 11:30
  #4631
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Om du har fått igång Admin kontot så ska det ju ha behörighet att ändra på användarkontot.

Du behöver köra programmet på det kontot som du har problemet.

Installera samma BD version igen på problemkontot om det går, det kan lösa det.

Om adminkontot funkar så gör ett nytt användar d.o och radera det gamla!?

Ursäkta de sena svaren, jag har semester och datorn är bara en av alla saker jag måste hinna fixa här hemma.

Jag körde det först på krångelkontot men det hjälpte inte så jag körde det igen på Administratörskontot ifall problemen inte kunde åtgärdas pga. åtkomstproblemen.

Försökte installera BD på adminkontot men det händer ingenting när jag kör programmet, inga felmeddelanden eller nånting.

Jo det är ju ett alternativ att börja använda adminkontot istället, jag hade hoppats på att slippa göra om alla personliga inställningar.
Citera
2017-07-25, 14:04
  #4632
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Ursäkta de sena svaren, jag har semester och datorn är bara en av alla saker jag måste hinna fixa här hemma.

Jag körde det först på krångelkontot men det hjälpte inte så jag körde det igen på Administratörskontot ifall problemen inte kunde åtgärdas pga. åtkomstproblemen.

Försökte installera BD på adminkontot men det händer ingenting när jag kör programmet, inga felmeddelanden eller nånting.

Jo det är ju ett alternativ att börja använda adminkontot istället, jag hade hoppats på att slippa göra om alla personliga inställningar.

Jaa du, om det inte går att installera eller avinstallera något så blir det ju svårt att fixa det hela. Jag har därför inga fler egenliga ideèr.

Det går fortfarande att få W10 gratis om det är så att du väljer att ominstallera.

Gör backups i framtiden, det hade räddat nuvarande situation. Det är viktigare att göra dem än att använda ett användarkonto istället för admin d.o.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback