2017-07-25, 12:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Kan någon uppdatera mig om vad som var sagt om personen som sågs springa från sjukhusets parkering? Kan detta vara samma person som sågs på bron? Vad var klockan när mannen syntes på sjukhusparkeringen? Det jag funderar över är om dessa två händelserna hör ihop och att det skulle kunna vara KGM?

Observationen av mannen på sjukhusparkeringen ska ha varit kring 04.20.
Citera
2017-07-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vi måste få bekräftat hur det ligger till, vi vill verkligen inte ödelägga familjens liv om han är oskyldig, inte minst sonen tänker jag på, det är tufft nog att vara 13 år, utan allt för många vänner vad det verkar och ev. diagnos. Att dessutom pappan pekas ut som mördare.. Nej vi måste få klarhet. De som vet måste berätta, polisen måste släppa på mer, deras förundersökning är ju ändå inget värt vad det verkar.

Jag skulle förresten också göra min FB privat för att skydda familjen, det säger ingenting om skyldig eller ej.
Citera
2017-07-25, 12:14
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Fick ett PM om att det eventuellt kunde vara bravada i Vårgårda, men vet inte. Bravida!

Idag så har bravida tagit bort sina medarbetares namn och foto på sina sidor och har bara med avd.ansvariga.

Dessa fanns med igår när jag kollade
Citera
2017-07-25, 12:15
Medlem
Citat:
Lägg av nu!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Idag så har bravida tagit bort sina medarbetares namn och foto på sina sidor och har bara med avd.ansvariga.

Dessa fanns med igår när jag kollade

Var KGMs namn med där igår?

Edit: läste för snabbt. Såg nu igen vad det stod.
Citera
2017-07-25, 12:20
Medlem
Xeitums avatar
Det har ju diskuterats en hel del om trovärdigheten i Hannas vittnesmål, kanske med rätta. Det här sk. brovittnet har klarat sig bättre. Dock så säger väl Jenvén att iakttagelsen är ytterst osäker. Sedan har vi påståendena att flera oberoende vittnen sett möjlig GM-bil på Trädgårdsskolans p, och ett vittne säger sig vara säker på att hen sett HA o en ljusklädd man kliva in i en bil på Trädgårdsskolan parkering, hon kunde t.om beskriva märke o modell.

Man bör iaf kunna vara säker på att brovittnets uppgifter blir knepiga att länka samman med vittnena från Trädgårdsskolan, iaf så länge man inte ändrar i persongalleriet.
Citera
2017-07-25, 12:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Kan någon uppdatera mig om vad som var sagt om personen som sågs springa från sjukhusets parkering? Kan detta vara samma person som sågs på bron? Vad var klockan när mannen syntes på sjukhusparkeringen? Det jag funderar över är om dessa två händelserna hör ihop och att det skulle kunna vara KGM?

Kolla annars på reportaget i Efterlyst som handlar om detta, tror att det sändes -96.
Ja jag tror att mannen på bron och mannen på sjukhusparkeringen kan vara samma person, och att det mycket väl skulle kunna vara KGM. Mannen som sågs på sjukhus parkeringen beskrevs att vara: 1.75-1.80 cm lång, blond, vita shorts och vit tröja, vältränad och ca 20-30 år gammal, beskrivningen av utseendet stämmer bra in på KGM och han var vid denna tidpunkt 26 år.
Mannen på sjukhus parkeringen sågs sedan springa bort mot mot Lockerud/Lockerudsvägen, och där vet vi nu att två av KGM's systrar bodde -92....
Citera
2017-07-25, 12:26
Medlem
minns att jag läst att Pilot skulle ha varit hemma vid 02.30 eller 03.30. Är det dåvarande sambo som sa det eller är det pilot själv? Vid vilken tid skur han ha ringt sambom från en telefonkiosk?

Så jävla knepigt att man har minnesluckot och inte vet vad man gjorde men man kan ändå säga att man INTE gjorde Helena illa.

Jag är stensäker på att Pilot är GM. Skummare än så här blir det ju inte.
Citera
2017-07-25, 12:27
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Var KGMs namn med där igår?

Edit: läste för snabbt. Såg nu igen vad det stod.

Vet ej då jag kollade Mariestads avdelningen och en jag känner till var med på bild och namn men ej idag
Citera
2017-07-25, 12:36
Medlem
Kan någon sammanställa vilka uppgifter som gör KGM till misstänkt idag?

Är det någon från statt som sett honom med H?
Kompisarna som var med H ut, kände de KGM?
I vilket sällskap kom KGM med till statt?
De som kände och såg honom kan kanske bekräfta hans klädsel för kvällen?
Var han med och sökte efter H på söndagen?
Citera
2017-07-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det har ju diskuterats en hel del om trovärdigheten i Hannas vittnesmål, kanske med rätta. Det här sk. brovittnet har klarat sig bättre. Dock så säger väl Jenvén att iakttagelsen är ytterst osäker. Sedan har vi påståendena att flera oberoende vittnen sett möjlig GM-bil på Trädgårdsskolans p, och ett vittne säger sig vara säker på att hen sett HA o en ljusklädd man kliva in i en bil på Trädgårdsskolan parkering, hon kunde t.om beskriva märke o modell.

Man bör iaf kunna vara säker på att brovittnets uppgifter blir knepiga att länka samman med vittnena från Trädgårdsskolan, iaf så länge man inte ändrar i persongalleriet.

Mycket intressant! Vet du vilken tid de sågs på trädgårdsskolans parkering?
Vet du vilket bilmärke och modell?
Ljusklädd stämmer fortfarande på pilot.
De kanske var i bilen bara för att hämta något, sen gick över bron.
Citera
2017-07-25, 12:37
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
minns att jag läst att Pilot skulle ha varit hemma vid 02.30 eller 03.30. Är det dåvarande sambo som sa det eller är det pilot själv? Vid vilken tid skur han ha ringt sambom från en telefonkiosk?

Så jävla knepigt att man har minnesluckot och inte vet vad man gjorde men man kan ändå säga att man INTE gjorde Helena illa.

Jag är stensäker på att Pilot är GM. Skummare än så här blir det ju inte.

Detta är ej trovärdigt att ha minnesluckor om en sådan specifik händelse medans man minns andra partier i händelsen.
Och detta vet polis och psykologer men har inget att binda honom vid.

En vanlig "svensson" som vet vad som gäller vid en häktning med sitt namn känns också besynnerligt utan att vedebörande har satt in sig i lagar och paragrafer.
Citera
2017-07-25, 12:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Tidigare i tråden fanns ett inlägg (kan inte hitta det via sök på båt,segla,sjön,kompis etc) för nån vecka sen där det nämndes att HA var ute på sjön med en kompis, dennes pojkvän och en vän/eller släkting till pojkvännen.
Vem var denna vän och dennes pojkvän?
Kan det varit den som nu nämns som pilot hon var ute med?

Kan "pilot" ha missuppfattat något under dagen och gått till stadt för att limma på HA?
Kan detta lett till att limmandet blivit något för påstridigt och HA hotat med att berätta det för flickvännen och han då snedtänt pga. rädsla eller skam för att detta ska komma fram?

Det var jag som skrev vilka Helena var ute och seglade med den aktuella dagen. Jag skrev då att de inte ska ha något med detta att göra och jag därför inte tänker lägga ut deras namn. Jag kan däremot säga att det INTE var KM som hon seglade med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in