2017-07-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Slutklämmen var bäst: "never stay at Elisabeth hotel"!!!
p.s: han kanske blir smal på kuppen? Om han ska ränna runt så med väskorna menar jag,hahaha, han är för rolig alltså..!

Sju väskor på en veckas semester. Gäller att se proper ut i varje ögonblick,
Citera
2017-07-24, 20:00
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan ju ha berott på att banken krävde en kod via mobilt-ID någon säkerhetslösning bara. Att han skulle vara fattig är mindre troligt med en bostad som är värd nära 7 miljoner och eget företag som verkar snurra på bra.

Edward Blom har varit tydlig med att berätta om att det är en missuppfattning att han är rik. Som sagt har man en bostad värd 7 miljoner så är man rik oavsett om man letar reapriser på ica eller inte.

Blom har gott om pengar, men väljer att bo på ett lopphotell för 460kr/natten och så har han mage gråta ut i sociala medier när hans betalkort inte fungerade. Bloms anseende har sjunkit som en sten, nu ligger han i nivå med mannen som stämde Skånetrafiken för att han hade aktiverat sin mobilbiljett fel, eller andra kändisar som känner sig berättigade till specialbemötande och sen tigger om medlidande när de inte får som de vill, det är alltid andras fel så klart. Bu för Blom !!
Citera
2017-07-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Finns det någon direktlänk till Edwards recension? Jag hittar den inte.

Som jag fattat det så var det en recension han skickat till hotels.com, inte offentlig. Tydligen har hotellägaren missförstått och trott att den var publicerad.
Jag tycker att han gjort bort sig totalt, han har misslyckats med att göra en bokning och han har valt ett billigt hotell med väldigt varierande rykte.
Vad gör en sådan snobb på ett sådant hotell?
Citera
2017-07-24, 21:36
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Vad gör en sådan snobb på ett sådant hotell?

För att matvraket ska pengar över till restaurangbesöken.
Citera
2017-07-24, 22:09
Medlem
Halva Sverige har hållit andan till följd av hotelldebaclet, men nu kan vi andas ut. Att döma av de senaste timmarnas Instagramflöde så stånkar Edward inte längre omkring på Rigas gator med sju kollin, två barn och en hustru. Nu smörjer man istället kråset med bl.a. björnstek, hjort och syrade grönsaker på vad som påstås vara Rigas trevligaste restaurang. Detta efter att man ordnat tak över huvudet, på vad som ser ut att vara ett pittoreskt litet rum under takåsarna.
Barnen slipper tillbringa natten i någon suspekt Lettisk park, och Edward slipper jagas av en ursinnig hotelltant.
Slutet gott, allting gott.
Citera
2017-07-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Handlar nog mer om att han reser med småbarn. Det tar mycket plats med blöjor, babyskydd till taxin, klädombyten, filtar, mjölkpulver, bebisnästen och allt vad man behöver till barn (vet jag av egen erfarenhet)... Ett av hans kollin, det svarta, ser dessutom ut att vara något slags skyddsfodral till barnvagnen.
Citera
2017-07-24, 23:30
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace2Sobriety
Här är det:
https://sv.hotels.com/hotel/details.html?pa=1&tab=description&hotel-id=406437&q-room-0-adults=2&ZSX=0&SYE=3&q-room-0-children=0

Jämförande bild från Edwards insta, springande

https://www.instagram.com/p/BW7QAq9g6xN/?taken-by=edward_blom&hl=sv
Detta måste vara det märkligaste med hotelldebaklet. Varför var de tvungna att bege sig till just en pub för att boka nytt hotell? Hade varit bra mycket smidigare att boka ett rum via telefonen och tagit en taxi dit istället för att stånka runt med allt bagage till en...pub.
Citera
2017-07-24, 23:46
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Aftonbladet skriver mer utförligt vad som utlöst krisen: ett ej fungerande betalkort.

Om vi koncentrerar oss på betalkortet och inte själva den dåliga recensionen så är det väl märkligt att kortet inte fungerat?
Har de dålig ekonomi numera? Bokningen gjordes ju hemifrån så antingen fanns det inga pengar på kontot eller också måste det ha strulat i banköverföringen eller kan det ha hänt något annat?
Om det har strulat i banköverföringarna mellan deras bank och till hotellet, är det då banken som kan stämmas och bli återbetalningsskyldig till kunden eller hur fungerar det?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/01lP6/edward-blom-vi-har-hamnat-i-semesterhelvetet

Kul att kvinnan på hotellet snabbt förstod att han är ett labilt psykfall. Hur jävla fånigt överkänslig får man vara?
Citera
2017-07-24, 23:58
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Detta måste vara det märkligaste med hotelldebaklet. Varför var de tvungna att bege sig till just en pub för att boka nytt hotell? Hade varit bra mycket smidigare att boka ett rum via telefonen och tagit en taxi dit istället för att stånka runt med allt bagage till en...pub.

Troligtvis är han av det "törstiga" släktet, halvfull för jämnan precis som Bengt Frithiofsson på tv4
Citera
2017-07-25, 07:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Spännande hotell. När jag går in får jag erbjudanden från 460 kr/rum. Är det ett vandrarhem ?
Hotell är rätt billiga i Baltikum, så du kan få ett hyggligt hotell för 500 kr/ natten.
Sen finns det två varianter, antingen lägga in reservation med kort och betalning sker vid ankomst/utcheckningen. Då kan man avboka gratis normalt. Alternativt bokar man lite billigare utan möjlighet till avbokning.
I båda fallen krävs en fungerande kort, gissar att Blom fått bekräftelse att rummet var bokat och klart.
Sen undrar jag varför hotellägarinan spårar, verkar varit ett missförstånd snarare än något annat.
Citera
2017-07-25, 07:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Kul att kvinnan på hotellet snabbt förstod att han är ett labilt psykfall. Hur jävla fånigt överkänslig får man vara?
Gamla Sovjetmadamer är inte att leka med de heller, oftast är det yngre serviceinriktade människor som jobbar. Men är det ett litet hotell så kan det vara den gamla stammen. Då kan det bli rätt fyrkantigt.
Citera
2017-07-25, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Jag undrar varför media finner nyhetsvärde i att en gubbstrutt misslyckas med en hotellbokning.

Edward Blom framstår som en idiot på resa med småbarn och en massa övrigt bagage, till en plats som just Riga mitt i sommaren. Maten som visas upp på Instagram ser fet och ohälsosam ut.

Det finns hotel med god mat på platser som inte är storstäder. Stackars småbarn att tvingas flänga runt med dessa matvrak till föräldrar i en storstad när de borde varit vid en badstrand och lekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in