2017-07-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Varför skulle hon inte? Hon får inte yttra sig om vem det är, dementera antar jag går bra däremot. Har känslan av att det är någon yngre, MEN tycker att det är väligt udda att han som granne får skador samma natt.

Änna mer intressant att ingen på allvar dementerat/försvarat kgm här.
Citera
2017-07-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Är det någon som vet vart uppgiften om att mannen som sågs tillsammans med HA på Marieholmsbron var ca. "1.75-1.80 cm lång och hade blont hår" kommer ifrån? är det fakta eller en trådsanning? det är av högsta intresse att reda ut detta eftersom även detta verkar stämma mycket bra in på KGM. Att KGM var bärare av pilotglasögon vet vi ju redan.
Den beskrivningen gäller mannen vid sjukhuset!
Någon har tagit för givet att mannen vid sjukhuset = mannen på bron...
Citera
2017-07-24, 20:03
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Är det någon som vet vart uppgiften om att mannen som sågs tillsammans med HA på Marieholmsbron var ca. "1.75-1.80 cm lång och hade blont hår" kommer ifrån? är det fakta eller en trådsanning? det är av högsta intresse att reda ut detta eftersom även detta verkar stämma mycket bra in på KGM. Att KGM var bärare av pilotglasögon vet vi ju redan.

Var det inte mannen i shorts på sjukhusparkeringen som begåvades med det lite udda epitet "lätt blond"?
Citera
2017-07-24, 20:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ugglan! i samband med att du fick PM ang. vem som är "pilot" så nämde du att det fanns något i KGM's historia som kan ha varit en möjlig anledning till att åklagaren backade. Kan du berätta vad orsaken till detta skulle ha varit?

Det är mycket information nu och svårt att hålla allt i huvudet. Jag skrev aldrig att det fanns något i KGM:s historia - däremot att det kunde finnas något i "pilotmannens" historia oavsett vem denne exakt skulle vara till namnet men väl till yrket.
Citera
2017-07-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
På varje polisstation? Även 1992? Och i just Mariestad? Med en utbildad hundförare, dessutom?

Kanske var det så ändå att när den första skon hittades avbröts sökandet och återupptogs på måndagsmorgonen.

En sko hittas nära hemmet efter en saknad.
Är väl för alla en indikation att något allvarligt skett?
Polis avbryter direkt, fortsätter inte att försöka hitta mer.
Anhöriga, vänner och bekanta som tidigare letat, beger sej inte till fyndplatsen.
Alla inväntar måndagen.

Sko nr 2 låg i närheten. Man hade en plats att utgå ifrån. Tror fortfarande att enbart en sko fanns på plats.
Citera
2017-07-24, 20:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Den beskrivningen gäller mannen vid sjukhuset!
Någon har tagit för givet att mannen vid sjukhuset = mannen på bron...

Ok, men det kanske ändå är intressant om man kan koppla ihop "pilot" med den killen...
Pilotmannen på bron var ju enligt vittnet klädd i vitt, samma gällde för mannen vid sjukhuset.
Kan det vara så att "pilot" = Mannen vid sjukhuset? Signalementen verkar ju vara i stort sett detsamma.
Citera
2017-07-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ok, men det kanske ändå är intressant om man kan koppla ihop "pilot" med den killen...
Pilotmannen på bron var ju enligt vittnet klädd i vitt, samma gällde för mannen vid sjukhuset.
Kan det vara så att "pilot" = Mannen vid sjukhuset? Signalementen verkar ju vara i stort sett detsamma.
Man kan gissa men inte konstatera...
Citera
2017-07-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Var det inte mannen i shorts på sjukhusparkeringen som begåvades med det lite udda epitet "lätt blond"?
Är det bara jag... börjar det inte hetta till nu? KB var sjuksköterska, jobbade hon på sjukhuset i Mariestad? Vilken tid skulle vittnet sett mannen på sjukhusparkeringen?? Var det sjukhusets bil som användes?
Citera
2017-07-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvaten
Om man tänker sig ett scenario där pilot tar sig till teleautomaten efter dådet och ringer flickvännen; Du måste komma och hämta mig, det har hänt nåt fruktansvärt! Han blir upplockad av flickvännen i hennes vita bil. Skärrad, uppjagad på väg mot kohagen berättar han snabbt en "tillputsad" historia om hur han och HA skulle på efterfest men HA blev hysterisk av någon anledning och tumult uppstod mellan dem, hon föll illa och nu tror han att hon är död. De åker dit, via cykelvägen som flickvännen känner till. Båda kliver ur, pilot och flickvännen konstaterar (som han redan visste) att hon är död. Han öppnar skuffen och börjar släpa HA i en arm mot bilen. Flickvän: Vi kan inte göra så här! (Hysteriskt)
Pilot: Håll käften för fan, det kan komma nån närsomhelst!! Fattar du inte vad som händer mig om nån får se detta! Hjälp till här för helvete! Han/de lastar i Helena. Dunk, dunk, dunk - skufflucka, bildörr 1 och 2 slår igen. Det blir tyst.

I detta scenario får man till "Hannas" vittnesuppgifter, med att byta ut ni mot vi, och att det inte är HA:s röst. Flickvännen kan ju troligtvis gett ifrån sig något gråtliknande läte under hela tiden i kohagen. Vidare får man det också till två inblandade som så många med insyn i utredningen vill hävda.

Att pilot får sin flickvän att ställa upp på detta, kan ju förklaras av att hon egentligen inte "hinner" hänga med tankemässigt ur en moralisk synvinkel, allt går fort och "stegvis" med pojkvännen vid rodren.
Tystnaden efter från hennes sida kan möjligtvis förklaras med skam och en oerhörd rädsla för att ödelägga hela sin tillvaro. Sätter hon dit honom så sätter han dit henne, det har han gjort klart för henne många ggr. Tystnaden från hans sida handlar bara om att inte åka fast. En samhällsenligt fullt fungerande man med psykopatgener i dna:t.

Vill också tillägga att det jag tror hände i kohagen, var en våldtäkt i typ Hagamannen- stil med strypning som dödsorsak.

Tycker detta låter logiskt, möjligt, tänkbart scenario.

(Dålig på namnen ännu) men KB är det KGMs sambo vid den tiden?

Hur får man reda på vad denne och KGM haft för bilar? Att KGM skrotat en bil - det är ju inte så himla vanligt ändå. Hellre/lättare lägger man ut den till försäljning... meeeen då finns ju teknisk bevisning kvar förstås....
Citera
2017-07-24, 20:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är mycket information nu och svårt att hålla allt i huvudet. Jag skrev aldrig att det fanns något i KGM:s historia - däremot att det kunde finnas något i "pilotmannens" historia oavsett vem denne exakt skulle vara till namnet men väl till yrket.

Ok, själv minns jag det som att det var något som ytterligare stärkte mistankarna mot just KGM som "pilot"... Jag ska försöka leta rätt på det inlägget senare ikväll.
Citera
2017-07-24, 20:14
Medlem
Midsommarafton, kan KGM suttit anhållen. Den dagen mådde inte varken KGM eller LA så bra. Så då var sonen hos KGM syster...
Citera
2017-07-24, 20:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ok, själv minns jag det som att det var något som ytterligare stärkte mistankarna mot just KGM som "pilot"... Jag ska försöka leta rätt på det inlägget senare ikväll.

Jo, det var det och du har delvis rätt. Men då gällde det en annan person med initialerna "CGM" och "-berg" på slutet och inte "-gren". En jäkla skillnad, visade det sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in