Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Jag har inte sett klippet. Jag vet inte om jag relativiserar, allt jag skrev var att jag tycker det är fel och förkastligt att kasta urin på folk samt att jag tyckte att hon provocerade fram denna aktion.
Samma relativisering som Ohly använde sig av emot Vilks, på så sätt kan man relativisera över när en provokation är tillräcklig för att någon får skylla sig själv, därför ser det ut som Ohly skulle ha samma hållning till författaren till "Vita kränkta män" när han i själva verket där skulle relativisera åt andra hållet att den boken ej kan rättfärdiga samma typ av attacker som Vilks utsatts för.
Jag kan sätta den på att om förhållandena var omvända så hade du låtit så här istället:
"Visst, hon är korkad feminist, men hon förtjänar verkligen inte urin i ansiktet".
Du vet mycket väl vad du sysslar med, den relativism du sysslar med är ett mycket fult men effektivt knep, åtminstone har det varit effektivt tidigare men börjar nu tack och lov dö ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Nej, det gjorde jag inte. Jag skrev att hon provocerade fram denna aktion. Det innebär inte att jag tycker att hon får skylla sig själv. Han eller hon som kastade urin bär det yttersta ansvaret för denna handling.
Du skrev ordagrant att hon får skylla sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Och jag tycker precis tvärtom att hon är ung och dum. Har personligen aldrig hört henne yttra en originell tanke eller idé. Allt hon gör är att rabbla upp samma snömos som hon har lärt sig från andra nationalister och politiskt aktiva högerpersonligheter.
Hör nog mer med att göra att du inte håller med hennes åsikter, helt enkelt.
Du tycker nationalism är "dåligt" och nekro-liberalism är "bra".
Snömos är du i övrigt expert på, du är i det närmaste en identisk klon med andra nekro-liberaler här på forumet, som Herr Lindholm t ex.
Samma översittar-attityd och subjektiva moralisering att vi svenskar ej ha rätt till gränskontroller eller självbestämmande utan minsta tillstymmelse till argument varför detta skulle vara en universell lag.