2017-07-24, 10:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
För JB att betala räkningar upp mot 100k är ingenting, fahlander har noga redogort för både sms-lån och annat JM har som utgifter.
35k ut ur bankomaten anser du väl är rättmätig lön för att betala räkningar. Det var väldigt vad det hettade till emotionellt för er del gällande att det presenteras transaktioner som JB gjort - som om det vore värre än mord rent av.
Rätt skev reaktion.
Citat:
Dottern skall precis som du skriver inte fördömas eller bli hatad för varken det ena eller det andra
Finns ingen som hatar nån av barnen. Fördömande handlar om vederbörande medvetet skyddar sin mördar-mor - det är nämligen brottsligt.

Citat:
Så fort en förälder begått ett brott och hamnar i fängelset så skal alla band brytas enligt dig.
En så bristande läsförståelse har sällan skådats.

Vi pratar om den uppenbart störda och manipulativa JM som missbrukar sina egna barn för att själv komma ur fängelset. Inte föräldrar i fängelse generellt.

Diskussionen handlar om att behöva ta ett kliv bakåt, komma till insikt, sluta skydda fanstyget och klippa skadliga band - om det så är tillfälligt och när hennes slemmiga tentakler släppt kan de förhoppningsvis se henne mer klarsynt.

Det finns inget krav på barnen att hata sin mor. Det handlar om att inse att inse att det är en högst osund relation. Har de sen lust att umgås med henne framöver är det upp till dem - men så länge hon påverkar dem negativt så kan det till och med vara nödvändigt att klippa banden.

Är det emotioner som förblindar din rationella och kognitiva förmåga? Läsförståelsen är under all kritik.
Senast redigerad av develi 2017-07-24 kl. 10:46.
Citera
2017-07-24, 10:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Johanna lär ju inte bli nominerad till "årets mamma" den här gången heller, helvete vad människan är beredd att göra för att fria sig själv, inget är heligt och okränkbart när det gäller att rädda sitt eget skinn.

Det finns kanske en strimma hopp för DB och JB nu när Johanna kommer att bli inlåst i minst tjugo år, jag hoppas de tar den möjlighet som öppnas nu och bryter sig loss från Johanna,s inflytande över deras liv, det kan gå om bara viljan finns hos dem.
Märkligt nog är det DB som får mest käksmällar samtidigt som de andra presenterar honom som att vara curlad till tänderna. Han kastas ut ur lägemheten så morfar får ombesörja att han har tak över huvudet då hon ska bereda plats åt sitt harem.

Hon är rätt äcklig i sin presentation om DB, den är rent symbiotisk - som om han vore minderårig och helt beroende av henne för att överleva.
Så fort hon skriver om DB så påstår hon att han vill ha henne för sig själv som om hon vore jordens nav, att hon är helt oumbärlig. Att han mer troligt är ursinnig då hon skämmer ut honom tycks aldrig falla henne in.

"David han visste att vi skulle flytta, jag och Aki och han skulle inte få följa med och det såg han som ett jättehot."
Citera
2017-07-24, 11:01
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Märkligt nog är det DB som får mest käksmällar samtidigt som de andra presenterar honom som att vara curlad till tänderna. Han kastas ut ur lägemheten så morfar får ombesörja att han har tak över huvudet då hon ska bereda plats åt sitt harem.

Hon är rätt äcklig i sin presentation om DB, den är rent symbiotisk - som om han vore minderårig och helt beroende av henne för att överleva.
Så fort hon skriver om DB så påstår hon att han vill ha henne för sig själv som om hon vore jordens nav, att hon är helt oumbärlig. Att han mer troligt är ursinnig då hon skämmer ut honom tycks aldrig falla henne in.

"David han visste att vi skulle flytta, jag och Aki och han skulle inte få följa med och det såg han som ett jättehot."

Som LGWP sagt, är kvinnan märklig. För henne är det naturligt att göda barnen med lögner, svika löften och gottgöra med pengar eller saker. Kan tänka mig hur hon ena minuten talar om att "vad som än händer, så ska de hålla ihop - tillsammans mot hela världen" för att sekunderna efter ange sin dotter och son som skyldiga till hennes gärningar - allt för att rädda det egna skinnet. Barnen får ju betalt för att vara tysta om saker - det är så hon visar sin moderskärlek. Barnen vet inget annat, så för dem är det helt normalt. Stackars, stackars barn...

När barnen JB och DB har tömt sin mammas konto, har hon fått det högsta straff hon kan få - för utan pengar vill hon inte vara - det kan behövas innanför skranket...
Citera
2017-07-24, 11:19
Bannlyst
Citat:

Jävla lögn han har inför hela svenska folket suttit gråtande och sagt att han förlåter sin mamma. Gråtservetterna var han tom artig och ville plocka undan sig från vittnesbåset men hans advokat sade att han kunde lämna dessa så brist på vett och etikett saknas inte hos DB. Du skall sluta ljuga och skapa trådsanningar för din egna smutsiga agenda vilken är att du som du säger fullständigt avskyr fittan JM!

Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du har uppenbarligen ingen koll på hur ett band mellan (vuxna)"barn" och föräldrar fungerar öht. Det finns mängder med fall där detta band inte ifrågasätts eftersom just den genetiska rollen och bandet med enkelhet kan hålla isär person och situation. Du har ingen erfarenhet eller möjligtvis besitter en störd empatiförmåga som tror att du kan fostra eller tro dig stå över myndigheter och lagar för "vuxna" barn.

Som exempel har vi midsommarmamman Jeanette som körde en filetkniv i pappan eller omvänt Kristoffer i Boden som styckdräpte, samma som Johanna i Kumla som styckmördade, eller alla pedofiler som dömts för avskyvärda brott etcetra etcetra. De flesta, för att inte säga alla kan se personen skilt från situationen och fortsätta sin föräldra/barn-relation och även stötta personen.

Vuxna människor gör som de vill och du föreslår myndighetsingripande som inte finner lagrum eller ens stöd i de mänskliga rättigheterna. Skärp dig för fan. Många av barnen/föräldrarna behöver bearbeta situationen för att inte själva ta på sig ansvar för det inträffade som person.

Ta och läs här:
https://www.kriminalvarden.se/for-familj-och-vanner/ekonomi-och-stod/

Det är till och med så att samhället stöttar sådan verksamhet, du och magicia är missanpassade som inte förstår självklarheter.

Och hur fan tänker du egentligen?
JM är inte dömd ännu och HR har inte sagt sitt i skuldfrågan. Innan dess menar du att vuxna barn skall fråntas sina mänskliga rättigheter?? Aldrig läst något dummare än ditt skitinlägg.
Jättebra inlägg och då speciellt länken du infogat i ditt inlägg. Den visar verkligen att allt stöd finns att få oavsett åldrar och tillika "mördar!" din länk idiotin som just nu pågår i tråden av ett fåtal bittra och okunniga skribenter där man ger sig på oskyldiga barn. Tack stativera.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-24 kl. 11:45.
Citera
2017-07-24, 11:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Som LGWP sagt, är kvinnan märklig. För henne är det naturligt att göda barnen med lögner, svika löften och gottgöra med pengar eller saker. Kan tänka mig hur hon ena minuten talar om att "vad som än händer, så ska de hålla ihop - tillsammans mot hela världen" för att sekunderna efter ange sin dotter och son som skyldiga till hennes gärningar - allt för att rädda det egna skinnet. Barnen får ju betalt för att vara tysta om saker - det är så hon visar sin moderskärlek. Barnen vet inget annat, så för dem är det helt normalt. Stackars, stackars barn...

När barnen JB och DB har tömt sin mammas konto, har hon fått det högsta straff hon kan få - för utan pengar vill hon inte vara - det kan behövas innanför skranket...
Ja, det är synd om dem så sett att hon har gett dem referensramar som är katastrofala samt skapat ambivalens för egen vinnings skull: Binder dem hårt ("vi mot världen") för att sen anse att de ska ställa upp - att de står i skuld till henne; krav"kärlek" - samt mot betalning som du säger när det gäller så sjuka saker som att misshandla andra, mörda, begära falskt alibi osv.

Såg nåt liknande komma till uttryck mot Akis arbetsgivare i sms gällande att ljuga om livförsäkringen: "ska jag samarbeta med dig så räknar med din hjälp".

En RPU är nog av godo inte bara för påföljd, det kan hjälpa dem att förstå och påbörja frigörelseprocessen. De lär behöva sluta ägna sig åt utpressning via hållhakar vilket väl är ett tragiskt arv från henne beteendemässigt där skyddande i sig framträder. En roll som ett barn aldrig ska behöva ha gentemot sin mor. De är vuxna, inte tappade bakom en vagn och kan börja ta ansvar likaväl som storasyrran och lillebrorsan och kliva ur hennes kjol.

DB: " Ska vi fortsätta berätta om varandras snedsteg?", "Herregud mamma jag har väl ändå ställt upp på ganska sjuka grejer åt dig och sen gör du detta mot mig"

JB: "Våga bara hitta på att det är jag! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är."
"Nej nu är du körd."
"Nu kommer allt komma fram."
"Det ska jag se till"
"Du ska få se"
Citera
2017-07-24, 12:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Jävla lögn han har inför hela svenska folket suttit gråtande och sagt att han förlåter sin mamma. Gråtservetterna var han tom artig och ville plocka undan sig från vittnesbåset men hans advokat sade att han kunde lämna dessa så brist på vett och etikett saknas inte hos DB. Du skall sluta ljuga och skapa trådsanningar för din egna smutsiga agenda vilken är att du som du säger fullständigt avskyr fittan JM
Hahahahaha - sånt känslosvall. Måtte var en het potatis för dig, dina emotioner är som en tsunami i tråden.
Jag skrev:
"Att han mer troligt är ursinnig då hon skämmer ut honom tycks aldrig falla henne in."

DB i sms då han snott stora pengar från hennes konto:
" Ja, jag vet, det är sjukt men jag har varit så arg så det känns rätt"
"du fattar inte skammen jag får ha bland mina vänner"
"var du tvungen att dra in mormor och morfar? Du gav bort flera hundratusen till massa svartskallar som lurar dig men de anmälde du inte"

Han skäms uppenbart för hennes beteende gällande tonåriga flyktingar. Han vet att det är fel att sno pengar men tycker samtidigt att det är rätt åt henne då han är förbannad. Han åtar sig sen att göra en avbetalningsplan.
Ja, han säger att han förlåter henne - trots att hon gett honom flertal psykiatriska diagnoser, anser att han är otäck, påstår att han inte kan leva utan henne (självklart kan han det), att han varit ett problem sen han var två år, att han suger ur all energi ur henne, kastat ut honom för att bereda plats för flyktingar hon pippar, påstått han mördat sin morfar eller kräver att han ska ta på sig mordet:
"David, Om dem inte släpper mig måste du säga att det är du."

Är det äkta förlåtande är det enastående, men jag tror tyvärr det snarare bottnar i en hård bindning som hon skapat, en farlig ambivalens för allt det hon säger om sin son är fullständigt vansinne.
Hon är fruktansvärd som mor.
Senast redigerad av develi 2017-07-24 kl. 12:12.
Citera
2017-07-24, 12:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är helt "sjukt" att du fortsätter nedvärdera barnen med din empatistörda insikt. Inte bara du sitter här itråden utan även Reimer och magiciadehex har i inlägg efter inlägg malt och förstör för de som har sin rätt att ha ett eget liv och egen framtid utan att för den delen fortsätta ha en relation till JM.
Oj, oj, oj så galet man kan tolka det hela. Ställer det i stolpar istället så du inte bajsar ner dig i din emotionella reaktion.

# Rötägget är JM - inte barnen.
# Det är hon som är skadlig som mor via sin gränslösa fostran.
# De får hur gärna som helst ha en relation med henne - det är upp till dem.
# Det finns absolut hopp om barnen om de kommer ur hennes grepp.
Citera
2017-07-24, 12:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Det som är mod är att ta steget mot sanning och rättvisa även om det är smärtsamt - och det är exakt vad AG och AB gjort.
"Sanning" är en sak; "rättvisa" utvinns inte alltid från sanningen. - Vad som är "hela sanningen" får man nästan aldrig veta.
Citat:
Att det sen inte är enkelt är givet då det handlar om lojalitet och bindningar till en störd mor som vävt en sjuk tråd kring barnen.
I den väv JM (och andra mödrar) vävt kring sina barn ingår inte bara sjuka trådar; här finns också trådar som t.ex. gör att den rättrådige AG längtar efter att springa fram och krama sin mor, att DB säger att JM har gjort så mycket för honom och att han förlåter henne, att JB hjälper sin fängslade mor att betala räkningar, att DB och JB inte har några kommentarer när åklagaren försöker snärja dem att försöka ange sin mor; att barnen förstår att alla små lappar är skrivna med syftet att den fängslade JM ska få komma ut och familjen återförenas, om än till priset av att t.ex. DB ska "erkänna" något som ger honom ett kortare fängelsestraff. - JM ser familjen: sin familj, som en enhet ingen utomstående ska få förstöra, eller väva förmenta "ärlighetstrådar" kring så att det enskilda barnet får svårt att överblicka helheten.

Jag ger inte många kronor för en "ärlighet" som samtidigt är hatisk och oförsonlig; en sådan ärlighet har inte sanningen som ledstjärna; här har sanningen ersatts av hämnd och förstörelselusta.

Lika hårt och målmedvetet som JM nu driver frågan om att hon är oskyldig, lika målmedvetet har hon strävat efter att hålla ihop sin familj (=hon och hennes barn): det är den ena sidan; den andra är att hon blivit fartblind och använt sig av fula vapen som menligt drabbat andra människor hon inte haft rätt att sätta sig till doms över.

Att barnen på det hela taget tycker sig ha haft "världens bästa mamma" är något jag tycker du borde ta till dig som ett faktum - och du kan inte ta ifrån barnen detta med mindre än att du riskerar att bli så hatisk att du avlider knall och fall.
Citera
2017-07-24, 12:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Det som berör mig är att du tidigare sagt att du själv är socionom om än "sjukskriven", personligen hade jag gett dig "sparken" för din äckliga syn på "banden" mellan JM/DB/JB. Sitta här och spy galla över barn/föräldrar som behöver all hjälp de kan få. Och också kommer få vad du än tror.
Intressant.
Detta kom snarare som påståenden från en viss skribent med annat nick i Lisa-tråden för nåt år sen.
Jag har aldrig varit socionom och ämnar aldrig bli. Däremot varit sjukskriven men mår fint nu (förstår att du bryr dig om mig och oroas för min fysiska hälsa, tack för det).

Självklart behöver barnen allt stöd de kan få - de genomgår både sorg, svek och skam på samma gång parallellt med kärlek till sin mor som de väl trodde bättre om än det visat sig då hon nu mördat deras morfar och skadat mormor svårt.
Ingen tror de har det lätt, snarare tvärtom.
Citera
2017-07-24, 12:20
Bannlyst
Citat:
Hahahahaha - sånt känslosvall. Måtte var en het potatis för dig, dina emotioner är som en tsunami i tråden.
Jag skrev:
"Att han mer troligt är ursinnig då hon skämmer ut honom tycks aldrig falla henne in."

DB i sms då han snott stora pengar från hennes konto:
" Ja, jag vet, det är sjukt men jag har varit så arg så det känns rätt"
"du fattar inte skammen jag får ha bland mina vänner"
"var du tvungen att dra in mormor och morfar? Du gav bort flera hundratusen till svartskallar som lurar dig men de anmälde du inte"

Han skäms uppenbart för hennes beteende gällande tonåriga flyktingar. Han vet att det är fel att sno pengar men tycker samtidigt att det är rätt åt henne då han är förbannad. Han åtar sig sen att göra en avbetalningsplan.
Ja, han säger att han förlåter henne - trots att hon gett honom flertal psykiatriska diagnoser, anser att han är otäck, påstår att han inte kan leva utan henne (självklart kan han det), att han varit ett problem sen han var två år, att han suger ur all energi ur henne, kastat ut honom för att bereda plats för flyktingar hon pippar, påstått han mördat sin morfar eller kräver att han ska ta på sig mordet:
"David, Om dem inte släpper mig måste du säga att det är du."

Är det äkta förlåtande är det enastående, men jag tror tyvärr det snarare bottnar i en hård bindning som hon skapat, en farlig ambivalens för allt det hon säger om sin son är fullständigt vansinne.
Hon är fruktansvärd som mor.
Det är du som står för allt svallande och bara skriver trams. Vad du inte inser är att du inte bara bjäbbar emot 6nysningar och stativera utan du går emot hela uppbyggnaden av samhället och oändligt med seriösa föreningar som säger att du har FEL. Du kan inte kapa band för att du hatar en för dig okänd "fitta" på ett forum.
Du skall inte tro något om DB för han dementerar det du fantiserar om. Vad du mera gör just nu är att referera till GAMLA dialogförhör med DB och använder dig av dessa för att få kasta dig över honom och förstöra. DB har sagt att han förlåter sin mamma, respektera det.
Citera
2017-07-24, 12:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är du som står för allt svallande och bara skriver trams. Vad du inte inser är att du inte bara bjäbbar emot 6nysningar och stativera utan du går emot hela uppbyggnaden av samhället och oändligt med seriösa föreningar som säger att du har FEL. Du kan inte kapa band för att du hatar en för dig okänd "fitta" på ett forum.
Du skall inte tro något om DB för han dementerar det du fantiserar om. Vad du mera gör just nu är att referera till GAMLA dialogförhör med DB och använder dig av dessa för att få kasta dig över honom och förstöra. DB har sagt att han förlåter sin mamma, respektera det.
Pratar du om dig själv i tredje person?
Jag hatar inte JM, jag avskyr däremot hela hennes person via hennes beteende och all skada hon gjort.
Skulle aldrig fresta mig att bli emotionellt engagerad likt dig, det är slöseri på energi.
Citera
2017-07-24, 12:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
/.../ Menar du att JB skall ha heder för att hon är så söndertrasad mentalt, hjärntvättad/fostrad av JM så att hon är den som mest påminner om henne?
Säger förhörsledaren, ja. - JM är en person; JB en annan. - Och JB är väl den som verkar ha utkämpat det hårdaste kriget mot JM; ett krig där dock parterna kunnat lägga ned stridsyxorna.
/.../
Citat:
Är det fin grundläggande lojalitetskänsla mot sin lilla son att likt sin mor empatistört ljuga om allt och inte visa att man kan stå för sanningen? Att visa att man väljer fel trots att man vet vad som är rätt? Att skydda någon som dödat sina nära för pengars skull, att skydda någon som bara tänker på SIG SJÄLV?
Mig veterligt har JB inte kunnat beslås med en enda lögn. - Och har hon det så torde det ha varit en vit lögn, eller en s.k. nödlögn.
Citat:
Det är inte modigt, det är fegt och helt stört. Det är också hänsynslöst mot offren.
Det modiga hon kan göra, för sig och sin son - det är att sluta mörka och berätta allt hon vet.
Frigöra sig från JM:s vedervärdiga styrning, utnyttjande, respektlöshet och känslomässiga utpressning.
Endast det kan få henne och sonen att ha en möjlighet till en positiv framtid.
Eller, vill du att vi får en ny "Arbogakvinna" i JB om några år?
Det låter som att du vet vad hon vet; låt höra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in