2017-07-24, 03:11
Medlem
Xer0s avatar
Kineserna kommer dominera mänskilgheten i framtiden.
Då kommer medellängden bli 165 för män.
Citera
2017-07-24, 03:23
Medlem
yiys avatar
Medellängden för män i hela världen är lägre än medellängden för européer/svenskar generellt?
svenskar utgör också en så pass liten del av världsbefolkningen så det blir ganska ointressant att veta medellängden i framtiden om man menar ur ett personligt perspektiv, det viktiga är väl medellängden i Sverige(svar till ovan)
Citera
2017-07-24, 04:04
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Det märks på äldre hus hur kortare folk var förr, till och med i Sverige! Jag är knappast en basketbollspelare på 1.86 men jag får huka mig vid diskning och jag slagit huvudet i taket i tvättstugan en gång. Helt sanslöst. Känns som att det var byggt för folk på 1.60

Kök är ju byggda för kvinnor. För min del får gärna jämnställsheten öka takten på alla plan.

Sedan undrar jag egentligen vad du baserar din fakta på. Medellängden har ju varit 181 ett tag nu och då räknas ju inte t ex de senaste invandrade personerna från Syrienkriget in där.
Citera
2017-07-24, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen

Sedan undrar jag egentligen vad du baserar din fakta på. Medellängden har ju varit 181 ett tag nu och då räknas ju inte t ex de senaste invandrade personerna från Syrienkriget in där.

Det bedrevs en ganska omfattande invandring under 90-talet också. Visst, kroater är långa men massvis med andra länder med avsevärt kortare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in