2017-07-24, 01:46
Medlem
ENKELT SVAR från en som bor o lever i Riga o har gjort i 4 månader.
Om du ens nämner feminism här så kommer du att bli utskrattad.
Attityden är helt annorlunda.
Uppväxten är helt annorlunda.
Det de får lära sig i skolan är helt annorlunda.
Här är de inte ens lite bekväma med sin situation.
I sverige härjar judefeminism och som tidigare kommentar sa "du duger som du är" mantra vilket enbart är en illusion och inte en verklighet.
Här så krävs det att du är snygg helt enkelt. Det finns knappt en ful tjej här helt seriöst. Knga weeabos t.ex.
Männen ställer högre krav här så det är bara de snygga kvinnorna som får barn och därav säkrar man ett genetiskt arv

Om någon nekar detta så är det enbart på grund av okunskap.

Sex tourism är en stor grej i östtaterna.
Rika män kommer hit på grund av uppenbarliga anledningar såsom att man lever som en kung här på i princip ingenting. Brudarna är feeeett mycket gold diggers. Det finns såklart av alla slag även här men det har varit en stor del av deras kultur under en längre tidsperiod.
Allt detta spelar in i utseende. Och som tidigare kommentar sa så spelar även attityd och livssynerstort in på utseende. Är du en dum bitch så kommer det visas på utseendet.

Man vårdar sig håller sig fräsch rör på sig och det är konkurrans.
I sverige har vi tappat det fullständigt får jag en känsla av.

Här ser också kvinnorna det som deras plikt att behaga män. Vilket det är också. Det är en del av det samhälle och den kultur som finns här. Den som nekar detta är också enbart okunnig.

I sverige så äter vi väldigt mycket. Man äter helt enkelt inte lika mycket här och det finns inget som heter lördagsgodis i soffan precis. Alla går ut om kvällarna o raggar o festar o har sig. Det är helt enkelt en kulturfråga när det kommer till utseendet. Och östtaterna är inte ens nära så bekväma som svenskar har blivit med farbror stat som ska lösa allt. Här löser vi det tillsammans. Förstår du?
Citera
2017-07-24, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Varför är östeuropeiska tjejer snyggare än svenska tjejer?

Borde vi svenskar inte föredra tjejer nära våra egna gener? Hur kommer det sig att jag tycker östeuropeiska tjejer är snyggare då? Jag är svensk så hur kommer det sig?

Var har du fått det ifrån? Min erfarenhet är att östeuropeiska tjejer ser ut som billiga luder. De saknar stil och har oftast fula näsor. Jag håller mig till svenska tjejer, de har klass och är jävligt snygga.
Citera
2017-07-24, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Var har du fått det ifrån? Min erfarenhet är att östeuropeiska tjejer ser ut som billiga luder. De saknar stil och har oftast fula näsor. Jag håller mig till svenska tjejer, de har klass och är jävligt snygga.
Hahha har du varit i öststaterna? Baltikum?
Fula näsor vad fan din kommentar lyyyser av okunskap och ignorans. Vad fan är en ful näsa ens och att du tror att dom har speciella näsor här så tror du fel.
Okunskap är farligt.
Citera
2017-07-24, 03:42
Medlem
Europes avatar
Nja, jag vet inte om jag håller med om det så pass generaliserat. Visst finns det en hel del ruggigt snygga kvinnor där, men även en hel del mindre snygga. För övrigt är jag nästan mer het för vissa drag som är typiska för just finska kvinnor, men det kan ju vara mina finska gener som talar. Samtidigt finns det vissa andra typiska finska drag bland finska kvinnor som jag definitivt inte är så het för.

Jag vill dock poängtera att jag tycker det finns många heta östeuropeiska kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av MissAtomicBomb
Har märkt att östeuropeiska kvinnor brukar ha höga, markerade kindben och fylliga läppar (en indikation på höga östrogennivåer), vilket är fysiska egenskaper som de flesta nordeuropéer saknar. Detta i kombination med att det finns en hel del östeuropéer med ljusa anlag (blont hår och blå/grå/ gröna ögon), är väl antagligen anledningen till att du tycker östeuropeiska kvinnor generellt sett är snyggare än nordeuropeiska/germanska kvinnor.

Ja, din beskrivning stämmer rätt bra in på det utseende jag tänker på när jag tänker på de snygga kvinnorna bland östeuropéerna. Just det där utseendet hos de blonda vilket jag kan bli attraherad av, trots att jag annars brukar vara svagare för mörkhåriga kvinnor. Sedan tycker jag det verkar finnas en lite högre andel av dem som har lite kattliknande ögon vars yttre spetsar är lite grann riktade snett uppåt. Kan det ligga något i det, eller är det något jag bara har fått för mig? I vilket fall gillar jag det.

Edit: Det är lite grann sådana här ögon jag tänker på:

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-3adc3b611af1d515f17743f645198f5d-c

Jag tycker de är lite åt det östasiatiska hållet. I förbigående är jag i minst lika hög grad svag för den gula rasens kvinnor som för den vita. Dock tycker jag att de nordiska länderna har en oväntad hög procentuell andel snygga kvinnor jämfört med det intryck jag har fått av kvinnor på många andra håll i världen. När det gäller Östeuropa, så har jag bara varit på ställen som Prag, där en väldigt stor andel ju är turister, så det är svårt att få ett allmänt intryck. Dessutom är det kanske inte riktigt renodlat "Östeuropa"...
Senast redigerad av Europe 2017-07-24 kl. 03:54.
Citera
2017-07-24, 15:25
Medlem
MissAtomicBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ja, din beskrivning stämmer rätt bra in på det utseende jag tänker på när jag tänker på de snygga kvinnorna bland östeuropéerna. Just det där utseendet hos de blonda vilket jag kan bli attraherad av, trots att jag annars brukar vara svagare för mörkhåriga kvinnor. Sedan tycker jag det verkar finnas en lite högre andel av dem som har lite kattliknande ögon vars yttre spetsar är lite grann riktade snett uppåt. Kan det ligga något i det, eller är det något jag bara har fått för mig? I vilket fall gillar jag det.

Edit: Det är lite grann sådana här ögon jag tänker på:

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-3adc3b611af1d515f17743f645198f5d-c

Det är mandelformade ögon som du beskriver, vilket faktiskt är den mest eftertraktade ögonformen enligt en studie.
Det finns en väldigt populär sminkteknik nuförtiden, som kallas för, ”winged eyeliner” som är till för att både få ögonen att se större ut och mer uppåtböjda (så som du beskrev). Vilket bekräftar att mandelformade ögon är eftersträvansvärt. http://www.tinytouchups.com/wp-content/uploads/2014/03/eyeliner-style.jpg
Senast redigerad av MissAtomicBomb 2017-07-24 kl. 15:30.
Citera
2017-07-24, 17:50
Medlem
2mass avatar
Hade du sagt SYDösteuropa hade jag hållit med helt och hållet. Men visst, merparten länder i östeuropa har även de snyggare kvinnor, med undantag av Baltikum där kvinnorna inte alls är snygga överlag.
Jag är ganska säker på att det till stor del beror på mer homogena gener, dvs folk som matchar varandra genetiskt har idkat samlag och på så sätt behållt en starkare genpool. Det är fakta att om man blandar olika raser så försvagas generna på sikt - detta pga att raserna inte är 100% kompatibla sexuellt. Blandar du t.ex en tiger med ett lejon så får avkomman ofta defekter av olika slag. Nu är det såklart inte lika stor skillnad mellan olika sub-kaukasoida raser som mellan tigrar och lejon men på sikt försvagas generna om man blandar för mycket

Jag har noterat att svenskar förr i tiden såg bättre ut än dagens svenskar. Starkare benstruktur, bredare ansikten osv. Kan bero på att sverige fortfarande var ett bondesamhälle på den tiden och därmed mer homogent - folk flyttade inte runt och låg med folk från andra delar av landet där andra subkaukasoida raser dominerade.
Senast redigerad av 2mas 2017-07-24 kl. 17:55.
Citera
2017-07-26, 16:04
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Senaste gången jag handlade kläder i Ryssland kunde du inte hitta rysk 40 (svensk 32) i de flesta affärer. Det finns typ 2 kedjor som har det och de flesta kvinnor kan inte ha det ändå. I Sverige finns det inte överhuvudtaget typ.

2) Ni kan räkna med att kvinnor i östeuropa är fetare än det.

3) De storlekar som är legit är 32 och 34. Efter det är du fet och det spelar ingen roll hur fet du är same-same.

4) Antalet skinny chicks är ungefär samma i alla länder.

När var du senast där?
Jag var där i business för 2 år sedan (Moskva) och såg mängder med snygga kvinnor som var ytterst välklädda och drog dessa storlekar.

Var du där senast på 1990-talet?
Citera
2017-07-26, 16:05
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
De är inte fittiga men integritet kan ni glömma. Alla unga kvinnor idag vill gifta sig med en rik man.

Det kan du omöjligt veta, du bor inte där.
Citera
2017-07-26, 16:07
Medlem
PappaPundares avatar
Snygghet är ju smaksak men jag håller med dig jag gillar deras utseende mycket mer. Nu är jag inte etniskt svensk iofs så det kanske också har med saken att göra.
Men till mycket stor del beror det också på feminazism.
Citera
2017-07-26, 16:24
Medlem
De kvinnor från öst jag träffat är alla otroligt snygga, välutbildade, talar minst 3 främmande språk och framförallt de vet hur man för sig...något svenskar generellt tappat fullständigt
Citera
2017-07-26, 21:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
När var du senast där?
Jag var där i business för 2 år sedan (Moskva) och såg mängder med snygga kvinnor som var ytterst välklädda och drog dessa storlekar.

Var du där senast på 1990-talet?

1) Förra året.

2) Det är ovanligt att ha rysk 40 de flesta kvinnor är större än det.

3) Det finns fler smala kvinnor på grund av en större befolkning men de flesta kvinnor är ganska fläskiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Det kan du omöjligt veta, du bor inte där.

Jag åker och shoppar då och då.
Citera
2017-07-26, 22:06
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
1) Förra året.

Jag åker och shoppar då och då.

Det är idiotiskt att åka till ett land som avskyr kvinnor med huvudduk som dessutom är muslim, vilket du är.
Sedan är det lika idiotiskt att shoppa i ett land som ligger månader och ibland år efter i mode/livsstil samt utveckling, speciellt när du inte ens talar språket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in