2017-07-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Frågan är om dom gick tillbaka till platsen skon hittades på efter dom tagit med den hem till HAs föräldrar för identifiering?

Jag tror inte att GM lagt dit skon i efterhand. Polisen missade den andra och gjorde helt enkelt inte jobbet bra.

Som tidigare skrivet.
Platsen för första sko fyndet blir en central viktig plats, där man utgår ifrån och börjar finkamma närområdet kring fyndet. Så varför bryta?
Platsen blir även oerhört viktig för anhöriga och vänner. Första spåret efter en saknad, väcker riktade frågor till just platsen. Det var nära hemmet, var nog svårt att låta bli att inte bege sej dit. Juni var sommarkvällen ljus och det mörknade aldrig helt innan gryning.
Citera
Medlem
Ugglan.s avatar
Den här pumpstationen bakom fängelset måste väl ha genomsökts minutiöst redan 1992?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Den ligger intill tidan. 50m kanske
Det har talats om en person som fiskade upp en väska ifrån tidan i närheten av marieholmsbron. Det står någonstans i tråden. Därav min fråga. Kan det ha varit så att hon överfölls där su säger? Dumpades där och väskan i tidan. Då behövdes ingen bil. MEN varför skor och ringar i dungen då? Och vittnet hanna, ljuger hon? Hur man än vänder och vrider så går inte ekvationen ihop... Någon variabel måste vara fel.
Citera
2017-07-23, 23:18
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Kan inte se någon logik alls att GM skulle riskera att återvända för att kasta ut en sko.

Förklara gärna hur ni tänker.

Tror mer på att när man hittat första skon så avbryter man för att visa upp skon för de anhöriga

HÅLLER MED.
Citera
2017-07-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Ja och alla andra som sökte där innan polis och även de som fortsatte ända till måndagen, missade att den låg nära.....?!!
.
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-23 kl. 23:23. Anledning: Skrev i fel i lägg
Citera
2017-07-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Jag har i sommar gått vägen från Stadshotellet i Mariestad, över bron och samma väg de skulle setts gå. Gått förbi den öde lekplatsen mellan Ekudden och Kolarestigen. Försökt föreställa mig hennes öde. Det är svårt och varför detta blivit så intresssant för mig att få en lösning på är när jag började gråta av Ulrikas ord i radiodokumentären. När hon bröt ihop det sista..
Alla ni i tråden som har syskon kan nog föreställa sig smärtan.

Många här har aldrig ens varit i Mariestad. Tänk om vi kunde filma hennes väg från Statt..filma vägen hon gick över bron och vem av (enligt ett vittne) fram till lekplatsen där hjulspår setts.
De säger att "en bild säger mer än tusen ord"
Kanske kan någon få en ny tanke eller teori om de skulle se bilderna, husen där "Hanna" bor, och alla de övriga.
Skulle det vara till nytta tror ni?
Absolut! 👍
Citera
2017-07-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ja och alla andra som sökte där innan polis och även de som fortsatte ända till måndagen, missade att den låg nära.....?!!

Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
15 till 20 meter ca

Sökhund missar, andra sökare missar med. Låter ju jättekonstigt.

en ny teori bubblar upp i mitt huvud, eftersom vi enbart diskuterat skor det sista..byter inriktning.

Mgm och familjemedlem hämtar upp Helena, vittnesmålen stämmer någorlunda. Vit bil fraktar bort Helenas kropp.

Vart åker de? Bor de tillsammans så kanske de kör in bilen i garaget. Stänger dörren och uteifrån det kanske man bilar upp betong och gjuter in hennes kropp i golvet?

Alternativt står bilen kvar i garaget under några dagar..mgm sjukskriver sig och planerar noga i detalj ut hur hon ska gömmas bäst. Bilen står skyddat med kroppen i. Ingen obehörig kommer in i garaget.
Citera
2017-07-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Den här pumpstationen bakom fängelset måste väl ha genomsökts minutiöst redan 1992?

Vet inte alls om den är tömd och genomsökt. Det var en tanke som dök upp, nu när fallet har tagits upp igen
Citera
2017-07-23, 23:31
Medlem
Citat:
Som tidigare skrivet.
Platsen för första sko fyndet blir en central viktig plats, där man utgår ifrån och börjar finkamma närområdet kring fyndet. Så varför bryta?
Platsen blir även oerhört viktig för anhöriga och vänner. Första spåret efter en saknad, väcker riktade frågor till just platsen. Det var nära hemmet, var nog svårt att låta bli att inte bege sej dit. Juni var sommarkvällen ljus och det mörknade aldrig helt innan gryning.

Polis visar upp skon, och bryter söket? (polis säger olika)
Anhöriga och vänner uppsöker inte den närbelägna fyndplatsen?
Citera
2017-07-23, 23:32
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Absolut! 👍

Hej.

Härlig inställning, kudos.

Ja det kommer ju bevisligen tidsbestämma promenadstid mellan vissa punkter och då få en tidslinje för ett ev händelseförlopp.

//lugnås.
Citera
2017-07-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det har talats om en person som fiskade upp en väska ifrån tidan i närheten av marieholmsbron. Det står någonstans i tråden. Därav min fråga. Kan det ha varit så att hon överfölls där su säger? Dumpades där och väskan i tidan. Då behövdes ingen bil. MEN varför skor och ringar i dungen då? Och vittnet hanna, ljuger hon? Hur man än vänder och vrider så går inte ekvationen ihop... Någon variabel måste vara fel.

Det kan ju vara så att de handlar i panik. Och åker och dumpar grejerna i närheten av hennes bostad.
Då de förmodligen är bekanta.
Och det kanske är med en tjej i bilen som inte alls vill detta. Och blir tystad.
En ren spekulation
Citera
2017-07-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har ingen uppfattning om det men vi kan inte utesluta att det kan finnas någon kvinna inblandad.

Tycker spåret kvinna är fullt möjligt, kvinna bakom ratten? Generellt har jag alltid tyckt tidsramen varit snäv. Gå ut från stadt, kramas, se folk i korvkön. Kl borde hinna bli typ 02.15. Plockas upp i bil är i så fall rimligt. Och varför vika av vid fängelset, makes no sense.
Senast redigerad av lubbe75 2017-07-23 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in