2017-07-23, 22:07
Medlem
Apropå skorna; Vet någon vilken sko det fanns blod på? Mao den som hittades först el den som fanns dagen därpå?!
Citera
2017-07-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Jag tänker såhär;
Nej, låter inte logiskt att en GM går dit för att placera ut den andra skon.
Men om du BOR i området. Kanske med trädgård ut mot lekplatsen tex.
Kanske följde Helena med någon granne in på en kopp te.
Genomsöktes husen? Grannarnas hus? Troligtvis inte.

Tänk om hon tog av sig skorna och la ringarna i hallen hos nån granne. Hon dör.. en bil kommer på baksidan av husen för att bäras ut från huset till bilen på cykelbanan.
Skorna och ringarna ligger kvar i hallen...

Helena fraktas bort..övriga saker sprids ut.

Ingen vet ju bestämt att den vita bilen kört bort hennes kropp.
Men då den skulle gm varit ute i två omgångar och spritt saker. Först en sko och sen resten. Så nej det kan inte stämma.
Citera
2017-07-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Nu är det en väldigt trevlig ton och samtidigt ett resonemang i inläggen, bockar och bugar.
Samarbete pågår,,,,,

Teorin iom tidsaspekterna så är det något fel i mitt tycke, det är för kort tid från sista iakttagelsen på bron tills "Hanna" och pojkarna såg "bilar" passera aktuell plats.
Personligen tror jag att något hänt mellan bron och lekplatsen/fyndplats och således har något hänt däremellan.
Vad/vem/vilka är jag mer reserverad mot MEN tror även jag att pilot är omnämnd i tråden vid denna tidpunkt.
Jag har också fått svar från PW, samma svar, "vi säger inget mer," så ja, jag tror han är nämnd.

Fynden på/vid lekplatsen är placerade i efterhand.
Jag tror hon redan fanns i ett fordon med oförmåga att prata/röra sig när fynden placerades ut.

Var KGM på stadt den kvällen?

//lugnås.

Om man har kidnappat en kvinna och lyckats få in henne i en bil, varför då ta hennes ringar och skor och sprida ut så nära ett villa område och riskera att bli sedd?
Citera
2017-07-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Men då den skulle gm varit ute i två omgångar och spritt saker. Först en sko och sen resten. Så nej det kan inte stämma.

Så gjordes det ju i Lisa Holmfallet. Spreds ut i omgångar
Citera
2017-07-23, 22:21
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Om man har kidnappat en kvinna och lyckats få in henne i en bil, varför då ta hennes ringar och skor och sprida ut så nära ett villa område och riskera att bli sedd?

Hej.

Kidnappad eller inte, är hon känd av mgm så handlar det om att "köpa" tid,det lär ju gå några dagar för Kling & Klang innan poletten ramlar ner, tydligen!
Således placeras ut personliga föremål som presenteras för närstående och därefter startar sökanden efter HA på lekplatsen.

Min teori.

//lugnås.
Citera
2017-07-23, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Köpa" sig tid.

Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Kidnappad eller inte, är hon känd av mgm så handlar det om att "köpa" tid,det lär ju gå några dagar för Kling & Klang innan poletten ramlar ner, tydligen!
Således placeras ut personliga föremål som presenteras för närstående och därefter startar sökanden efter HA på lekplatsen.

Min teori.

//lugnås.

Exakt. "Köpa" sig tid. Mycket viktigt för en eller flera GM. Så gjordes t. ex. i mordet på Blomberg.
Citera
2017-07-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Så gjordes det ju i Lisa Holmfallet. Spreds ut i omgångar
Om Helena gått in till en granne och satt skorna och tagit av sig ringarna, varför i hela friden skulle gm först gå ut och kasta dit en sko som polisen hittar och senare den andra skon och ringarna på samma område? Nej det finns inte att det skulle gått till så.
Citera
2017-07-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt. "Köpa" sig tid. Mycket viktigt för en eller flera GM. Så gjordes t. ex. i mordet på Blomberg.

Åter intressanta teorier som läggs till alla övriga I denna tråd i ca 10års tid, men vore det inte läge att försöka bekräfta eller dementera misstänkt pilot nu för att komma vidare med ev samband och detaljer?
Citera
2017-07-23, 22:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Nu hör inte detta till ämnet, men jag förstår inte hur ni resonerar om Lisa Holm. Lisa Holm placerades intryckt med våld i klädskåpet på Martorp redan på söndagskvällen. Alla de sju föremålen som hittades återfanns ju redan på söndagskvällen eller om det var tidigt på måndagen utmed en grusväg några hundra meter ifrån litauernas bostad. Det bästa sättet att "köpa sig tid" måste väl ändå vara att inte lämna några spår alls?
Citera
2017-07-23, 22:38
Medlem
Jag har i sommar gått vägen från Stadshotellet i Mariestad, över bron och samma väg de skulle setts gå. Gått förbi den öde lekplatsen mellan Ekudden och Kolarestigen. Försökt föreställa mig hennes öde. Det är svårt och varför detta blivit så intresssant för mig att få en lösning på är när jag började gråta av Ulrikas ord i radiodokumentären. När hon bröt ihop det sista..
Alla ni i tråden som har syskon kan nog föreställa sig smärtan.

Många här har aldrig ens varit i Mariestad. Tänk om vi kunde filma hennes väg från Statt..filma vägen hon gick över bron och vem av (enligt ett vittne) fram till lekplatsen där hjulspår setts.
De säger att "en bild säger mer än tusen ord"
Kanske kan någon få en ny tanke eller teori om de skulle se bilderna, husen där "Hanna" bor, och alla de övriga.
Skulle det vara till nytta tror ni?
Citera
2017-07-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu hör inte detta till ämnet, men jag förstår inte hur ni resonerar om Lisa Holm. Lisa Holm placerades intryckt med våld i klädskåpet på Martorp redan på söndagskvällen. Alla de sju föremålen som hittades återfanns ju redan på söndagskvällen eller om det var tidigt på måndagen utmed en grusväg några hundra meter ifrån litauernas bostad. Det bästa sättet att "köpa sig tid" måste väl ändå vara att inte lämna några spår alls?

Ja, hade inte hennes sko hittats hade möjligheten att hon ramlat i vattnet själv funnits. Och pådraget hade kanske varit mindre.
Citera
2017-07-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Så var det inte alls ju. Jag följde det fallet noga pga att jag var bekant med Lisa.
Mördaren gjorde dock bort sig när han försökte mota dem att söka för det "redan var avsökt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in