2017-07-23, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är inavel även orsaken till att svenska män mördar sina fruar? Och för din kännedom så handlar detta inte om andra generationens invandrare.

Svenska män mördar som regel inte sina fruar. Eller menar du att är vanligt? Mordfrekvensen bland etniska svenskar är väldigt låg. Inavelsfrekvensen i Sverige har dessutom alltid varit väldigt låg.

Andra generationens invandrare nämnde jag som ett exempel på att folkgruppen är helt hopplös.
Citera
2017-07-23, 14:43
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senicen
Jag kan inte förstå hur man kan ha fått så mycket hyresskulder som upp mot 2 års hyra, vilken hyresvärd godtar det.
Har en bekant som hamnade i en ekonomisk kris och " kunde " ej betala hyran på tre månader soc va inkopplad inkopplad efter 2 mån eftersom det fanns barn med i bilden, pappan blev informerad vad som var på G, eftersom det gällde hans barn.
Tydligen så är han far till barnen och skriven i samma lägenhet som kontraktet gäller, så jag tror absolut att han visste vad som var i görningen.
Man får inte vräka barn. Alltså är det ofta riskfritt att låta bli att betala hyra om du har små barn och dessutom är invandrarhandikappad.
Citera
2017-07-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Detta är verkligen ett mysterium i sig! Hur man kan strunta i att betala HYRAN på 2 år??

Det är sådana motstridiga uppgifter i det här fallet så det är inte klokt...hur full var han egentligen på jobbet kan man undra!

När något är 4 av 100 så räknas det vara i minoritet...jo,jovisst..MEN..det är ändå tillräckligt mycket för att träffa på det då och då..man kan minsann kalla det "inte sååå ovanligt"...i alla fall tycker jag det!

Men nu var du ju så att hon fick äldsta barnet när hon var 25!, alltså fullvuxen, inte 15! ...vad i hela friden är det att ha några synpunkter på???? Det är en jävla skillnad på 15 och 33 och på 25 och 43 när det kommer till åldersskillnader.
"En gissning" är att advokaten menade att de "kände" varandra i 18 år? Det kan vara så att han bodde hos en polsk familj och hans blivande fru var en del av den familjen? Hans advokat ville helst inte prata om sin huvudmannens bakgrund och tidigare relationer! Jag blir inte förvånad om han har andra barn i Polen.

Och min gissning angående deras stora skulder är att de/en av dem, är spelberoende eller heroinmissbrukare. Då kan man få stora skulder på så kort tid.
Citera
2017-07-23, 15:06
Medlem
slashignor3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av code19
Kommunen eller socialtjänsten borde ha ingripit. Låta det pågå i flera år visar allvarliga brister.

Vad händer om de tackar nej till hjälp då? Pga någon slags stolthet.
Citera
2017-07-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Man får inte vräka barn. Alltså är det ofta riskfritt att låta bli att betala hyra om du har små barn och dessutom är invandrarhandikappad.

Konstigt att dom verkligen skulle vräkas på morddagen... Låssmed och allt. Så du säger bara nåt utan att veta...
Citera
2017-07-23, 15:22
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Konstigt att dom verkligen skulle vräkas på morddagen... Låssmed och allt. Så du säger bara nåt utan att veta...
Efter två år.
Citera
2017-07-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
"En gissning" är att advokaten menade att de "kände" varandra i 18 år? Det kan vara så att han bodde hos en polsk familj och hans blivande fru var en del av den familjen? Hans advokat ville helst inte prata om sin huvudmannens bakgrund och tidigare relationer! Jag blir inte förvånad om han har andra barn i Polen.

Och min gissning angående deras stora skulder är att de/en av dem, är spelberoende eller heroinmissbrukare. Då kan man få stora skulder på så kort tid.

...och ligger det till så..att han, säger vi, har skulder till lokala heroinlangare, då kan man verkligen fundera på ifall det är några andra som ligger bakom morden än någon av föräldrarna...dom kriminella gängen i förorterna skulle säkert inte dra sig för att mörda hela hans familj som en "varning" för utebliven betalning, dom drog sig inte för att spränga några småbarn i luften för något år sedan...dom dödar inte honom eftersom någon måste vara kvar och betala skulden..undrar hur det går med det...
Citera
2017-07-23, 15:31
Medlem
Citat:
Efter två år.

Då så.

https://www.kronofogden.se/Ingetbarnskabehovadrabbasavvrakning.html . Det finns mycket när googlar. Verkar som det är lag att ingen barnfamilj ska vräkas eller vision. Men det händer ändå. Och då ska soc fixa nytt boende. Om jag fattat korrekt.

Men det har väl inte stått i tidningarna att soc var med eller?
Senast redigerad av werdo 2017-07-23 kl. 15:36.
Citera
2017-07-23, 15:35
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Då så.

https://www.kronofogden.se/Ingetbarnskabehovadrabbasavvrakning.html . Det finns mycket när googlar. Verkar som det är lag att ingen barnfamilj ska vräkas eller vision. Men det händer ändå. Och då ska soc fixa nytt boende. Om jag fattat korrekt.

Det är en vision, inte en lag. Du har i grund och botten fattat rätt dock.
Citera
2017-07-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Det är en vision, inte en lag. Du har i grund och botten fattat rätt dock.

Det är alla dessa möten som dom försökt få dom att betala. Men dom trodde kanske också att man kunde spara pengar för man kan inte vräka barnfamilj. Kanske dom känner andra som har gjort det.
Citera
2017-07-23, 15:49
Medlem
Här är en ganska ny artikel https://www.hemhyra.se/nyheter/farre-barnfamiljer-vraktes-men-fler-blir-hemlosa/
Citera
2017-07-23, 16:20
Medlem
Citat:

Var pappan skriven på samma adress? Hade de gemensam vårdnad om barnen?

Om de hade gemensam vårdnad och han var skriven på annan adress så får man vräka barn även om den andre föräldern aldrig har träffat sina och bor på andra sidan landet. Det anses då som att barnen har bostad hos den andre föräldern och blir således inte bostadslösa.
Vårt sk skydd ser inte bättre ut än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in