2017-07-23, 16:28
Medlem
Valtieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...och ligger det till så..att han, säger vi, har skulder till lokala heroinlangare, då kan man verkligen fundera på ifall det är några andra som ligger bakom morden än någon av föräldrarna...dom kriminella gängen i förorterna skulle säkert inte dra sig för att mörda hela hans familj som en "varning" för utebliven betalning, dom drog sig inte för att spränga några småbarn i luften för något år sedan...dom dödar inte honom eftersom någon måste vara kvar och betala skulden..undrar hur det går med det...

Men väx upp, blattegängen i Göteborgs förorter är ju inte direkt någon mexikansk kartell, de barn som skadats visar snarare på hur jävla korkade de gängen är.
Citera
2017-07-23, 16:56
Medlem
Citat:
...och ligger det till så..att han, säger vi, har skulder till lokala heroinlangare, då kan man verkligen fundera på ifall det är några andra som ligger bakom morden än någon av föräldrarna...dom kriminella gängen i förorterna skulle säkert inte dra sig för att mörda hela hans familj som en "varning" för utebliven betalning, dom drog sig inte för att spränga några småbarn i luften för något år sedan...dom dödar inte honom eftersom någon måste vara kvar och betala skulden..undrar hur det går med det...
Han kanske betalat sina knark skuld och därför kunde han inte betala hyran och andra bank/kredit skulder. Men nej, jag tror inte att knarkmaffian i Gårdsten dödat tre barn på det sättet. Jag tror starkt att han själv dödade sin familj och det är inte bara skulder som ligger bakom tragedin. Jag är säker att psykopati och kontrollbehov av andra är bland de orsakerna att han dödat sin familj.
Citera
2017-07-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtieri
Men väx upp, blattegängen i Göteborgs förorter är ju inte direkt någon mexikansk kartell, de barn som skadats visar snarare på hur jävla korkade de gängen är.

Kan du alltså garantera att "dom kriminella ungdomsgängen i Göteborgs förorter, som säljer knark och inte får dom pengar dom kräver av köparna" har den moralen allihop att dom aldrig skulle komma sig för att mörda familjen för personer som så att säga är skyldiga dom pengar???? Kan du det????...tacka faaan att du inte kan det!!!!
Citera
2017-07-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Han kanske betalat sina knark skuld och därför kunde han inte betala hyran och andra bank/kredit skulder. Men nej, jag tror inte att knarkmaffian i Gårdsten dödat tre barn på det sättet. Jag tror starkt att han själv dödade sin familj och det är inte bara skulder som ligger bakom tragedin. Jag är säker att psykopati och kontrollbehov av andra är bland de orsakerna att han dödat sin familj.

Detta är ju en av möjligheterna...men ALLA möjliga scenarier i det här fallet är helt stolliga..hur man än vrider och vänder på det. Hela familjen visade upp en fasad av en idyll, där dom älskade sina barn och brydde sig om dom...och barnen var trevliga och harmoniska...föräldrarna sociala och utåtriktade och visade att dom älskade sina barn....att då pappan skulle ta livet av hela sin familj, men lämna två halvdöda som möjligen skulle kunna vittna, och bara lämna familjen där, sticka till jobbet och se till att överleva själv efter att ha förintat sin familj...det är INTE det vanligaste alls...och att en mamma helt plötsligt, utan förvarning, skär halsen av alla sina 3 barn och sig själv och tuttar på lägenheten (varför då egentligen??, varför skulle hon göra det??) är mycket märkligt det också. ALLA SCENARIER ÄR ALLTSÅ HELKONSTIGA I DET HÄR FALLET!!!! Det kommer att gå till kriminalhistorien i samma fack som Knutbyfallet!!
Senast redigerad av Trapizo 2017-07-23 kl. 17:18.
Citera
2017-07-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Svenska män mördar som regel inte sina fruar. Eller menar du att är vanligt? Mordfrekvensen bland etniska svenskar är väldigt låg. Inavelsfrekvensen i Sverige har dessutom alltid varit väldigt låg.

Andra generationens invandrare nämnde jag som ett exempel på att folkgruppen är helt hopplös.
Inga män, vare sig svenska eller utländska, mördar "i regel " sina fruar. Det finns dock män, även svenska, som gör det av olika anledningar. I den här tråden borde vi kanske mer fokusera på MGMs motiv än det faktum att han inte är svensk . Om det är han som är GM så tror jag att han tappade besinningen när han förstod att han inte skulle få permanent uppehållstillstånd på grund av anknytning till sin fru. Han är ju en tredjelandsmedborgare och hans tillstånd är Sverige är kopplat till hans frus uppehållsrätt som EU medborgare. Det tar fem år för en sådan partner till en EU medborgare att få permanent uppehållsrätt och då måste paret visa att EU medborgaren kunnat försörja sin partner under denna tid. Om uppgifterna i tråden stämmer är kvinnan medborgare i Polen och mannen är medborgare i Bosnien. Om de flyttade hit 2012 har det nu gått fem år. Paret har stora skulder trots att mannen uppges ha jobbat 15 timmar per dag. Det ser inte ut som att EU medborgaren, dvs kvinnan har lyckats med att försörja sin make.
Citera
2017-07-23, 17:56
Medlem
Mannen är från Bosnien och har förmodligen upplevt Balkankriget. Det som pågick där kan vi som aldrig upplevt krig inte föreställa oss. Om han upplevt den etniska rensningen i Bosnien, som var ohygglig, kan en psykos eller ngt annat psykiskt och i samband med alkohol ha utlösts av hotet om vräkning.

Det är en "sanning" i Sverige att bosnierna har klarat sig bra eftersom de är relativt lika oss, och med hyfsad utbildning. Så är det säkert för de flesta, men alltför många har det gått åt helvete för p g a krigsskador.
Att det skulle ligga religiösa skäl bakom, som vissa spekulerat i, håller jag för osannolikt.

Min teori om den dåliga ekonomin är att någon i familjen var shopaholic. En teori lika god som knark- eller spelteorin.
Citera
2017-07-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Mannen är från Bosnien och har förmodligen upplevt Balkankriget. Det som pågick där kan vi som aldrig upplevt krig inte föreställa oss. Om han upplevt den etniska rensningen i Bosnien, som var ohygglig, kan en psykos eller ngt annat psykiskt och i samband med alkohol ha utlösts av hotet om vräkning.

Det är en "sanning" i Sverige att bosnierna har klarat sig bra eftersom de är relativt lika oss, och med hyfsad utbildning. Så är det säkert för de flesta, men alltför många har det gått åt helvete för p g a krigsskador.
Att det skulle ligga religiösa skäl bakom, som vissa spekulerat i, håller jag för osannolikt.

Min teori om den dåliga ekonomin är att någon i familjen var shopaholic. En teori lika god som knark- eller spelteorin.

Dom ägde inget med värde när kronofogden skulle ta det. http://www.expressen.se/gt/pappan-begard-haktad-for-mord-pa-frun-och-deras-tre-barn/ I februari i år slog Kronofogden fast att den misstänkta mannen saknade utmätningsbara tillgångar och fastställde ett beslut om införsel på hans lön
Senast redigerad av werdo 2017-07-23 kl. 18:11.
Citera
2017-07-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Dom ägde inget med värde när kronofogden skulle ta det.

Shopaholics köper sällan något av värde
värde, det handlar om tillfredsställelse för stunden.
Citera
2017-07-23, 18:13
Medlem
Valtieris avatar
Citat:
Kan du alltså garantera att "dom kriminella ungdomsgängen i Göteborgs förorter, som säljer knark och inte får dom pengar dom kräver av köparna" har den moralen allihop att dom aldrig skulle komma sig för att mörda familjen för personer som så att säga är skyldiga dom pengar???? Kan du det????...tacka faaan att du inte kan det!!!!

Ta det lugnt gubben, det finns inga garantier för något, men om du träffat blattekidsen i Gårdssten hade du kanske hållt med om att de är för jävla mesiga för att knivmörda en hel familj, de vågar ju för fan inte ens snatta på Ica utan att vara minst 7 pers.
Citera
2017-07-23, 18:33
Medlem
Citat:
Svenska män mördar som regel inte sina fruar. Eller menar du att är vanligt? Mordfrekvensen bland etniska svenskar är väldigt låg. Inavelsfrekvensen i Sverige har dessutom alltid varit väldigt låg.

Andra generationens invandrare nämnde jag som ett exempel på att folkgruppen är helt hopplös.
Där va en i Dalby stenbrott som mördade fru och barn, häromåret.....ett av fallen. Du får nog informera dig lite mer
Citera
2017-07-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtieri
Ta det lugnt gubben, det finns inga garantier för något, men om du träffat blattekidsen i Gårdssten hade du kanske hållt med om att de är för jävla mesiga för att knivmörda en hel familj, de vågar ju för fan inte ens snatta på Ica utan att vara minst 7 pers.

Din förklaring om beskedliga "blattekids" i Gårdsten övertygar inte!! Dessa "blattekids" har säkert en "farsa" och en del andra (inte tillhörande dom s.k. kidsen) som håller i "affärsverksamheten". Och att dom är minst 7 pers på ICA när dom snattar behöver inte vara för att dom inte vågar...utan det är ett bra sätt att komma undan. Dom har säkert inga hämningar vad det än gäller...säger farsan maffioso att dom ska ta sig för något vidrigt, så gör dom nog det, utan att blinka!!!!
Citera
2017-07-23, 18:38
Medlem
Citat:

Där va en i Dalby stenbrott som mördade fru och barn, häromåret.....ett av fallen. Du får nog informera dig lite mer
Bland juggar lär där nog inte finnas allt för mycket inavel. Där är det en stor skam.
Här känner bara jag flera som skaffat barn med sina kusiner, svenskar då alltså. De tycker jag är skrämmande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in