2017-07-23, 14:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal om mörkrädd - fortsättning följer. Hon lär väl även försöka lösa den delen gällande sitt intyg om mörkerkörningsförbud då hennes alibi lär spricka via henne själv. Fortsättningsvis sitter hon vid ratten då de kör via Sveavägen till Arlandastad på kvällen den 20 augusti då de har span på dem.¨
Bra att du uppmärksammade detta. Tråkigt för JM att hon inte är lika uppmärksam för om hon varit det så hade hon sluppit göra bort sig även med "mörkerkörningsförbudet".
Men, nu är det som det är och JM svamlar vidare för att öka takten i grävandet av sin egen grav.
Citera
2017-07-23, 14:30
Medlem
Honan6s avatar
Tänk en mamma som:
Ständigt ljuger.

Vill ha sex med dina kompisar och påstår att det är du på en sexfilm.

Köper hellre silikontuttar istället för att betala skatteskulder.

Startar företag av olika slag på löpande band och som inte sköts korrekt.

Har en eskortsida på nätet.

Kastar ut dig för att få stålar för ensamkommande och fosterbarn.

Begår mängder av olika bedrägerier som t ex urkundsförfalskningar och fixar livförsäkring åt maken i lönndom.

Ber dig hjälpa till att ta kål på maken.

Ber dig ljuga för hennes skull.

Ber dig ta på dig ansvar för hennes dåd mot pengar.

Uttalar sig i media och säger skrattande att hon är attraktiv för tillika när hon precis släppts misstänkt för mord och mordförsök på morfar och mormor.

Försöker få en stor tidning att låta henne skriva dagbok för publicering.

En mamma som anser att pengar är kvitto på moderskärlek och som grädde på moset anger hon dig som möjlig gärningsmän till flera mord och mordförsök.

Hm, stackars barn som inte vet något om riktig moderskärlek. Johanna saknar helt barnperspektiv, förutom när det gäller henne själv. Hon har ju sagt att hon ser sig som den lilla 3-åringen.

Ps Hoppas dessa barn får chansen till att vägledas av andra människor som vet vad riktig kärlek är och som inte drivs av girighet och avundsjuka. De som vet hur man lyckas genom att vara sann mot såväl sig som andra. Ds
Senast redigerad av Honan6 2017-07-23 kl. 14:35.
Citera
2017-07-23, 14:34
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Live expressen 19 juni:
"Mamman berättar om det svåra förhållandet hon har med några av sina barnbarn efter att detta har hänt. Hon har försökt att vara i kontakt med de två vuxna barnen som är medmisstänkta (men inte åtalade).

Mamman har blivit tillfrågad om hon kan ge dem pengar, men har avstått från det.
– Allt det här eländet har varit på grund av våra pengar, säger hon."

Förhör med JM 24 november 2016:
"(..) efter det att hon blev gripen 1 september och sedemera häktad har en hel del pengar gått in på Julias konto, samt att det även skett uttag av kontanter på kortet som är kopplat till Johannas personkonto. Johanna uppger att Julia har hennes tillåtelse att använda kontot för att betala löpande räkningar åt Johanna. Johanna blir förvånad när hon får reda på att det gått ut över 100.000:- från hennes konto till Julias konto och i form av kontantuttag."
Strax över 100.000 är vad en förtidspensionär får ut p e r å r dvs denna summa kan även för vissa vara en årsinkomst !
Jag ställer mej frågande till att JM uppges bli förvånad då hon själv tidigare gått till sin far och SAMTIDIGT lånat pengar till sina ordinära utgifter : egentligen blev det ju så att JB lånade de stora summorna pengar av sin morfar : undrar om morfadern sagt n e j till lån om JB frågat h o n o m direkt istället ?
Citera
2017-07-23, 14:42
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tänk en mamma som:
Ständigt ljuger.

Begår mängder av olika bedrägerier som t ex urkundsförfalskningar och fixar livförsäkring åt maken i lönndom.

Uttalar sig i media och säger skrattande att hon är attraktiv för tillika när hon precis släppts misstänkt för mord och mordförsök på morfar och mormor.

En mamma som anser att pengar är kvitto på moderskärlek och som grädde på moset anger hon dig som möjlig gärningsmän till flera mord och mordförsök.

Hm, stackars barn som inte vet något om riktig moderskärlek. Johanna saknar helt barnperspektiv, förutom när det gäller henne själv. Hon har ju sagt att hon ser sig som den lilla 3-åringen.

Ps Hoppas dessa barn får chansen till att vägledas av andra människor som vet vad riktig kärlek är och som inte drivs av girighet och avundsjuka. De som vet hur man lyckas genom att vara sann mot såväl sig som andra. Ds

Jasså. Finns det en länk eller skärmdump på den sidan?
Citera
2017-07-23, 14:54
Bannlyst
Citat:
Du skrev om andra häktade, likställde dem med JM och jag besvarade den delen. Du fortsätter i samman anda.
Sen ältar du samtidigt om brev till TR och förfasas:
Därav kommentar att du blandar äpplen och päron.
Du påminner om JM i ditt sätt att slingra dig. Usch. Taskigt nog är det lika illa ställt med trovärdigheten även för din del.

Jag har full koll på innebörden av medgärningsmannaskap och skiter blankt i det sidospåret från ditt håll. Jag skriver att JM är en patetisk fitta med sitt lapp- och brevskrivande.
Eller som hon skulle ha sagt: Förstår du? Fattar du? Har du förstått?
Jag står stadigt fast vid mitt svar och ger dig lagen och vad jag nu ser är att du sökt på medgärningsmannaskap och inser att lagtexten bekräftar det jag säger/sagt konstant. mgm skyller ifrån sig för att slippa straff, fäktar och slår mot alla håll och kanter oftare än sällan. JM är inte unik och gällande att bryta mot restriktioner är hon heller inte unik. Plitar mutas dagligen mgm försöker leverera budskap/hota vittnen/skaffa vittnen dagligen och det vet du numera. Nu lägger jag ner så du kan replikera en gång till och fokusera på mig och mina intensioner för hundrade gången.
Citera
2017-07-23, 15:00
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ja, det är en annons som är svart till färgen med ljus text
Media, har för mej TV4 eller expressenTV, har även visat nämnda annons i sina klipp i ämnet
Citera
2017-07-23, 15:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jag står stadigt fast vid mitt svar och ger dig lagen och vad jag nu ser är att du sökt på medgärningsmannaskap och inser att lagtexten bekräftar det jag säger/sagt konstant. mgm skyller ifrån sig för att slippa straff, fäktar och slår mot alla håll och kanter oftare än sällan. JM är inte unik och gällande att bryta mot restriktioner är hon heller inte unik. Plitar mutas dagligen mgm försöker leverera budskap/hota vittnen/skaffa vittnen dagligen och det vet du numera. Nu lägger jag ner så du kan replikera en gång till och fokusera på mig och mina intensioner för hundrade gången.
Snyt dig. Medgärningsmannaskap diskuterades på längden och tvären i trippelmordet, ämnet behöver inte "googlas" eller presenteras av dig.

JM är unik via att försöka rädda sitt arsle via sina barn om de så ska köpas upp eller säljas av. Så hennes barnperspektiv tycks vara att barn är praktiska som slagträ eller vapen - ja, rent av en handelsvara lika älskad som en hårddisk.
Citera
2017-07-23, 15:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Strax över 100.000 är vad en förtidspensionär får ut p e r å r dvs denna summa kan även för vissa vara en årsinkomst !
Jag ställer mej frågande till att JM uppges bli förvånad då hon själv tidigare gått till sin far och SAMTIDIGT lånat pengar till sina ordinära utgifter : egentligen blev det ju så att JB lånade de stora summorna pengar av sin morfar : undrar om morfadern sagt n e j till lån om JB frågat h o n o m direkt istället ?
Vad ska de med alla dissa pengar till, 100k på ett par månader? Ut och shoppa ett litet coca-cola alibi?

Det är oavsett extrema summor och har de annars bränt dessa för eget "välmående" är det ju sanslöst.
DB erhöll och snodde ju 150k på ett år. Lite arga sms och sen är det väl inte värst med repressalier. Men på sikt kanske det inte är av godo att irritera JM - man kan ju bli anklagad för mord uppenbart..
Att sen ha mage att fråga sin mormor om mer pengar visar väl hur illa ställt det är...
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
JB har väl fått "fria händer". - F.ö. låter det som att mamman lever farligt.
Senast redigerad av develi 2017-07-23 kl. 15:25.
Citera
2017-07-23, 15:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Finns bilder via exrpressen om hennes callgirlverksamhet.
A high class Lady for exclusive gentlemen:
https://x.cdn-expressen.se/images/20/31/2031a44bfa934f1db854e57a8ac22d78/16x9/680.jpg
https://w.cdn-expressen.se/images/3a/92/3a92082883bc40c2872b3e9e1e1dddb9/16x9/680.jpg
Citera
2017-07-23, 15:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tänk en mamma som:
Ständigt ljuger.

Helst inte.

Det enda försonliga jag kan tänka på är att hon från tidigaste år mötts av ständigt otillbörligt ovett och allmänt distanserad hållning från sina föräldrar och andra.

Men jag är inte ett dugg intresserad av att diskutera om det varit så eller inte.
Citera
2017-07-23, 15:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Bra att du uppmärksammade detta. Tråkigt för JM att hon inte är lika uppmärksam för om hon varit det så hade hon sluppit göra bort sig även med "mörkerkörningsförbudet".
Men, nu är det som det är och JM svamlar vidare för att öka takten i grävandet av sin egen grav.
Mörkläggningsförbudet läste jag. Det borde hon ha.
Ja, fortsättning lär följa, sicken människa...
Citera
2017-07-23, 15:42
Medlem
Honan6s avatar
Optikerintyg och en kompis till en av de medmisstänkta står sig inte mot den meritlista av aktiviteter Johanna bevisligen ägnat sig åt.
Medmisstänkta har nog anledning att vara oroliga när Johanna rycker i nästa tråd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in