2017-07-23, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
OM vittnena ,kvinnan med hunden och killarna i bilen, ger rätt tider så sker dråpet innan bilen dyker upp
Det knepiga blir isf att det måste varit en bil där vid två tillfällen. Eftersom vittnet Hanna hör en bildörr smälla igen direkt efter hon hört Helenas röst och lite senare så ser de två "bilvittnena" en vit bil.
Om tidsangivelsen är korrekt?
Senast redigerad av Brada2 2017-07-23 kl. 01:03. Anledning: Stavfel
Citera
2017-07-23, 00:51
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
JODÅ, bilden på LM's facebook-sida föreställer visst KGM, jag har just fått det bekräftat från flera olika håll.

Hur kommer det sig att just DU ljuger om en sån här sak?
Vad tjänar DU på det?

Stort missförstånd av mej. Den på bilden är nog Klas. Den jag for efter hette Kjell.... Tyckte väl han hade förändrats på bara några år. Så då ber jag så hemskt mycket om ursäkt att jag varit påstridig. Den mannen känner jag inte alls igen. Jag ska hålla käft i fortsättningen. Jag skäms som fan.
Citera
2017-07-23, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Stort missförstånd av mej. Den på bilden är nog Klas. Den jag for efter hette Kjell.... Tyckte väl han hade förändrats på bara några år. Så då ber jag så hemskt mycket om ursäkt att jag varit påstridig. Den mannen känner jag inte alls igen. Jag ska hålla käft i fortsättningen. Jag skäms som fan.

Så då vet du inget om den äldre brodern? Du verkade känna till hela släkten i tidigare inlägg. Instämmer att den du refererar till nu och även yngre broder 2 är närmast feminina och mycket snälla och försynta närmast.
Citera
2017-07-23, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Okej, jag börjar mitt inlägg med att säga att för första gången (om jag inte tar fel) så har vi namn på en ev. Pilot (KGM) som personer i tråden totalförsvarar som MGM.

"Han var en ensamvarg, han var knappast på Stadt den kvällen", "han är världens snällaste, kan knappast ha gjort det" etc etc.

Tidigare har vi knappast skådat liknande försvar när MGM har nämnts. Denna "ensamvarg" verkar ialf några känna till. När vi snackade TS, visste ingen någonting. Tänk att denna "ensamvarg", lungna människa som höll sig för sig själv ändå är så pass känd att att på en gång namnet skrivs ut har personer som känner/känt honom och genast kan ta honom i försvar. HAN SOM HÖLL SIG FÖR SIG SJÄLV?

En udda typ, som höll sig för sig själv, inte gjorde nå väsen av sig är kanske PRECIS den vi letar efter. Jag litar på att en efterforskning skall ge oss lite mer kött
på benen angående denna person. Men att säga att han var snäll, höll sig undan betyder INTE att man är oskyldig för det.

Så ni som har försvarat denna persom behöver MINST lika mycket bevis på hans oskyldighet så som dom som misstänker denna man.

Tycker att detta är mycket bra skrivet!! Alla måste komma ihåg att gärningsmannen kan vara vem som helst i Mariestad... Världens trevligaste granne OSV !!!
Citera
2017-07-23, 05:31
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Åtminstone törs du ju stå för din sak!
Inga garderingar hela tiden,dvs säga/icke säga a la :sen är det ju upp till var och en/sen ska man inte glömma att osv osv osv.
Citera
2017-07-23, 09:08
Medlem
Jag upplever det som lite uppseendeväckande att HA ringer till systern och väcker denna för att boka in en kopp te med tjejsnack då hon kommit hem. Mitt i natten, då syrran ligger och sover.

Tror därför att snacket skulle handla om att den kille som systern varit tillsammans med var den som A) HA var intresserad av eller B) en som hängt efter HA på kvällen som HA inte var intresserad av.

DET skulle kunna föranleda ett snack, för skvaller om ett EX, eller för tillåtelse att försöka inleda romans.
Citera
2017-07-23, 09:12
Medlem
Var hittar gärningsmannen bilen att forsla iväg HA med? Det behövs nämligen en bil för att få en kropp/person att försvinna från platsen.

Om det är pilot - varifrån tar han bilen? Vad hade denne KGM för bil.

Den som gick med HA på bron är inblandad. Annars hade denne sjäv informerat polis.
Citera
2017-07-23, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Var hittar gärningsmannen bilen att forsla iväg HA med? Det behövs nämligen en bil för att få en kropp/person att försvinna från platsen.

Den som gick med HA på bron är inblandad. Annars hade denne sjäv informerat polis.

Håller med! Bro-mannen/Pilot borde ha kontaktat polis och sagt att han gick med HA vid bron. Han är enligt mina egna åsikter inblandad i HAs försvinnande. Något annat finns inte på kartan.

Det blir knepigt gällande bilen, enligt kommentarer i tråden hade KGM inte en vit bil. Men i svaren på P4s dokumentär så uppfattade jag det som att han VISST hade en intressant bil, dock blev den skrotad 1998.

Någon sade att han jobbade på Elux 1992? Är det bekräftat? Vore intressant att komma i kontakt med gamla arbetskamrater/chefer för att se om dom minns någon sjukskrivning.

Dessutom vore det intressant att veta om KGM deltog i skallgångarna. Eller veta vad han själv sade/kommenterade angående denna hemska kväll/natt.
Citera
2017-07-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla

Precis!
Det är just det här tillsammans med vad vittnen säger som gör att händelseförloppet blir svårt att få ihop.
Gärningsmannen/männen måste
A: Bott i närheten
B: Känt någon som bott i närheten
C: Parkerat en bil i närheten
D: Har som jag beskrev innan, tagit sig tillbaka till stan och träffat på någon med bil. Man kan här tänka sig att pilot vänt och tagit sig tillbaka redan en bit efter bron .
Senast redigerad av Brada2 2017-07-23 kl. 09:43. Anledning: Rättelse
Citera
2017-07-23, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Håller med! Bro-mannen/Pilot borde ha kontaktat polis och sagt att han gick med HA vid bron. Han är enligt mina egna åsikter inblandad i HAs försvinnande. Något annat finns inte på kartan.

Det blir knepigt gällande bilen, enligt kommentarer i tråden hade KGM inte en vit bil. Men i svaren på P4s dokumentär så uppfattade jag det som att han VISST hade en intressant bil, dock blev den skrotad 1998.

Någon sade att han jobbade på Elux 1992? Är det bekräftat? Vore intressant att komma i kontakt med gamla arbetskamrater/chefer för att se om dom minns någon sjukskrivning.

Dessutom vore det intressant att veta om KGM deltog i skallgångarna. Eller veta vad han själv sade/kommenterade angående denna hemska kväll/natt.

Nog inte bekräftat med elux eftersom det var fel broder i åtanke.
Citera
2017-07-23, 10:11
Medlem
Jag tror hundvittnet återgett vad hon hört: "Ni får inte göra såhär". "Ni..." måste innebära två (ev. tre).

Något händer efter bron, planerat övergrepp som går överstyr? MGM som dyker upp med bil alt. som väntar in Helena o pilot.
Citera
2017-07-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jag tror hundvittnet återgett vad hon hört: "Ni får inte göra såhär". "Ni..." måste innebära två (ev. tre).

Något händer efter bron, planerat övergrepp som går överstyr? MGM som dyker upp med bil alt. som väntar in Helena o pilot.
Nånting åt detta hållet tror jag med.
Sen är jag inte övertygad om hundvittnet eller bilvittnets tidsangivelser är korrekta
Skulle de vara de så innebär det att det varit en bil alt. Bilar där två gånger med ett antal minuters mellanrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in