2017-07-22, 21:41
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Hej jag har haft ett problem sedan midsommar ungefär men vettefan vad det beror på .

Fryser hela tiden satt i solen i bar överkropp 25grader o frös inte fan e det normalt inte ett ändå moln syndes.

Går i skor o långbyxor inte normalt o inte likt mig nu i semester tider. Har oftast alltid bara haft shorts o Flipflop/badtofflor.

Men problemet är värst när ja ska sova

En natt låg jag med långkalsonger morgonrock o 2 täcken o en filt

Jag frös fortfarande vad i helvete lider jag av

Och temperaturen inne är som den alltid varit.

Någon som känner igen sig börjar bli riktigt jobbigt svensk sommar slutet på juli o jag e kall som ett isblock
Citera
2017-07-22, 21:44
Medlem
4yoonlys avatar
Feber?

Den enda gången jag träffat på folk som frusit så in i bängen i varmt väder är dom som fått "solsting" (vet inte den medicinska termen :-). Men detta går ju över efter en dag typ...

Känns som du fått feber (men det borde du ju iofs känna i kroppen kanske, men vissa kanske inte gör det?)

Har du mätt din temp?
Citera
2017-07-22, 22:18
Medlem
tv-geeks avatar
Krångel med sköldkörteln/ämnesomsättningen?

Jag frös alldeles galet mycket en period innan jag fick veta att jag har hypotyreos (för låg produktion av hormon från just sköldkörteln) och fick börja äta medicin. (Diagnosen ställs av läkare på din hälsocentral genom blodprov.)

Slutade frysa nästan omgående samt att jag slapp fleratalet andra besvär/symtom som jag inte ens visste att jag kunde få slippa 👍
Citera
2017-07-22, 23:14
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Du förstör TS tråd med din senseless rappakalja..

Skriv något medicinskt istället när du är i forumet "Medicin och hälsa". Det blir ju lite konstigt när du tror han har solsting och feber utan ens ha frågat TS om andra symptom.

Fan är du dum på riktigt eller? pröva att läsa det jag skrev igen och återkom... en ursäkt så skulle också vara på sin plats tack... annars får jag förklara för dig med ord som du kanske förstår.

Du läser mitt inlägg som jag tror han har värmeslag? va fan hur är läsförståelsen?

Bara för att lägga in det så du inte kan blunda, bortförklara osv...

"Den enda gången jag träffat på folk som frusit så in i bängen i varmt väder är dom som fått "solsting" (vet inte den medicinska termen :-). Men detta går ju över efter en dag typ..."

Vart säger jag att jag tror han fått solsting/värmeslag... berätta gärna! Du som beklagade över min intelligens och inte kommit med 1 enda vettigt inlägg förutom att tracka ner på mig...

Feber är tydligen inte något medicinsk term enligt dig (som var mitt första förslag på varför han kan frysa i varmt väder)...

Du och dina oneliners med dina emoticons... wow inte ens min son använder dessa... du är sjukt patetiskt faktiskt... men inte i meningen att jag tar illa upp utan jag skrattar faktiskt (helt utan emoticons tro det eller ej!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in