2017-07-22, 22:43
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Det är mycket som är konstigt i detta......rätt märkligt att ingen av hans kompisar från skolan finns med här. Även verkar det lite märkligt att han ( om han nu bestämt att avsluta sitt liv) inte på något sätt lämnar en förklaring, ett brev el nåt, till sina föräldrar el kompis el nån. Han verkar från filmen vara en omtänksam o mjuk kille så stämmer illa med att bara liksom strunta i hur det blir för dem sen 🤔

Jag vet inte om ingen av hans vänner eller bekanta är "Flashbackare!"
De KAN läsa här i skift för, att delge varandra information!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-22 kl. 22:50.
Citera
2017-07-22, 22:54
Medlem
Citat:
Det är mycket som är konstigt i detta......rätt märkligt att ingen av hans kompisar från skolan finns med här. Även verkar det lite märkligt att han ( om han nu bestämt att avsluta sitt liv) inte på något sätt lämnar en förklaring, ett brev el nåt, till sina föräldrar el kompis el nån. Han verkar från filmen vara en omtänksam o mjuk kille så stämmer illa med att bara liksom strunta i hur det blir för dem sen 🤔

Tycker också det är konstigt att hans bästa kompis slutar att skriva på sin FB 8/6.. samma med dennes flickvän den 6/6. Vid den tidpunkten efterlyser de P. men efter det dött förutom att tjejen fortsätter dela recept från sin matblogg. Man undrar saknar de inte sin bästis längre? Vet de något? Tycker iallafall att det är konstigt!?
Citera
2017-07-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Snillet spekulerar:
Jag har vridit och vänt på detta i nästan 2 månader och hela tiden kommer jag tillbaka till samma saker - varför åkte P hem så akut och varför klev grabben av i Hallsberg?

Det enda jag kan komma på är (och nu är det rena spekulationerna):
Något hände, troligen på Gotland, som gjorde att P inte fixade att vara kvar de sista 2-3 veckorna av terminen. En fest som spårade ur, kanske. Ett övergrepp, antingen som P blev utsatt för, eller utsatte nån annan för. En riktig snedfylla där han gjorde nåt grymt pinsamt.

Vad som än hände orkade han inte möta sina kompisar utan valde att åka hem. På tåget pratade han med mamma och hon gjorde det alla mammor gör - stöttade sin son. Hon lovade att allt skulle bli bra, att de skulle hjälpas åt.

P insåg att han inte orkade möta familjen heller, pga det som hände, och i Hallsberg stod tåget stilla så länge att han hann bestämma sig. Han tog sina väskor och klev av. Upp i glasröret och bort från stationen. Han drog sin väska bara rakt fram, men efter ett tag tog asfalten slut och då blev det tungt att dra den. Han ställde den efter vägen, antagligen helt utan baktankar, och fortsatte gå. Några hundra meter senare droppade han ryggsäcken, troligen för att han då sett ut en plats där han skulle kunna avsluta det hela, och vad skulle han då med ryggsäcken till?

Jag tror P finns relativt nära ryggsäcken, för jag kan inte se nåt skäl att han skulle ta av sig ryggsäcken och fortsätta gå. Om han ville ta livet av sig fanns det ingen anledning att knata på i en massa kilometer, om han ville ta en time out så skulle han väl behöva sina saker.

Ja, finns han kvar i Hallsberg så lever han inte och då finns han i närheten av sina väskor. Lever han så är han långt ifrån Hallsberg nu. Har också följt detta och hoppas att vi får ett svar snart
Citera
2017-07-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag vet inte om ingen av hans vänner eller bekanta är "Flashbackare!"
De KAN läsa här i skift för, att delge varandra information!

Så kan det vara även om jag tycker att det är ovanligt tyst, en tigande tystnad
Citera
2017-07-22, 23:12
Medlem
Citat:

Riktigt. Det är märkligt alltihop. Känns inte riktigt som man helt kan utesluta om att det kan ha skett ett brott
Citera
2017-07-22, 23:39
Medlem
Hittade detta under Brott och brottsbekämpning i tråd som började igår om fejkad ID, skrivet av smartainsekter, kanske inget som har med Patrik att göra. Bara någon som känner att den måste flytta hemifrån. Men lägger ut det ändå.

Går det att fejka hot mot sig själv och få skyddad identitet, i så fall hur? Går det att göra på ett sådant sätt att hotet och den skyddade identiteten endast gäller en själv och inte hela familjen?

Senast redigerad av runarviking 2017-07-22 kl. 23:43.
Citera
2017-07-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Tycker också det är konstigt att hans bästa kompis slutar att skriva på sin FB 8/6.. samma med dennes flickvän den 6/6. Vid den tidpunkten efterlyser de P. men efter det dött förutom att tjejen fortsätter dela recept från sin matblogg. Man undrar saknar de inte sin bästis längre? Vet de något? Tycker iallafall att det är konstigt!?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så KAN det vara så att hans bästa vänner och klasskamrater är så tysta pga att de vet nåt.
Man måste vara rätt så slipad om man fortsätter dela efterlysning och låtsas som om man inget vet, om man har fått någon form av info.
Tror jag. 🤔
Citera
2017-07-23, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trivs
Det som skrivs Öppet,,ska oxå bes om ursäkt öppet..Det tycker iallafall jag

Han kastade väl ut "Puckot" ur gruppen ist.
En kvinna på mitt jobb känner otroligt för gruppen och har hängt med i alla turer. Hon swiscade pengar. Hon frågade även en massa. Hon åkte ur gruppen.
Dom är verkligen inte ödmjuka.
Citera
2017-07-23, 00:50
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så KAN det vara så att hans bästa vänner och klasskamrater är så tysta pga att de vet nåt.
Man måste vara rätt så slipad om man fortsätter dela efterlysning och låtsas som om man inget vet, om man har fått någon form av info.
Tror jag. 🤔

Kollade också bästa kompisen och hans flickvän som båda slutade skriva om Patrik runt den 8/6.
Intressant också att de båda delat pappans inlägg om en observation i Köping samt taggat Patrik.
Citera
2017-07-23, 01:29
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Riktigt. Det är märkligt alltihop. Känns inte riktigt som man helt kan utesluta om att det kan ha skett ett brott

Håller med. Dock är det ju grejen med att han gick av tåget "självmant" (vad jag tror), känns så otroligt att han skulle gått av fel. Speciellt eftersom han inte använde droger (?) och ingen har nämnt att han skulle varit full.

Sannolikheten att han skulle ha sån otur att han går av fel, mobilen "dör" OCH blir kidnappad eller dylikt känns väldigt liten.
Citera
2017-07-23, 03:29
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Han kastade väl ut "Puckot" ur gruppen ist.
En kvinna på mitt jobb känner otroligt för gruppen och har hängt med i alla turer. Hon swiscade pengar. Hon frågade även en massa. Hon åkte ur gruppen.
Dom är verkligen inte ödmjuka.

En "sektmedlem" föreslår, att det skall redovisas hur mycket pengar, som "swishats!" Huhhh, vad modigt!
En håller med öppet!
Citera
2017-07-23, 07:45
Medlem
Nån som har kollat hans Instagram och Snapchat mfl? Ungdomar använder ju mer än fb.

Jag har ingendera, så kan inte kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in