2017-07-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan77
Vet inte svaret på dina frågor men känner att det för MaRu var mer viktigt att dölja sin identitet än det var för KGM. Häst-MaRu:s familj var "känd".
Vet du att MA RU var på stadt denna kväll? Enligt mina uppgifter/källor så var han inte där
Citera
2017-07-22, 21:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Jag ställer frågan igen angående det länkade klippet från tv4s krimarkiv.

Klippet är ju från 1992. Detta är alltså från pågående sökningar efter Helena där MR är sökledare.
Kollar man ca 1:05 in i klippet så säger MR att en ring och ett halsband saknas!!!

Då är min fråga hur han DÅ kan veta att dessa föremål saknas och att HA inte har dessa på sig/med sig fortfarande!

Någon ???

Det skulle ju ha kunnat vara så att han fått reda på av polisen att Helena hade tre ringar + ett halsband på sig den aktuella kvällen. Två av dessa ringar ("slutna" ringar) hittades, men den tredje ringen + halsbandet gjorde det inte. De saknas . Men det är bara en spekulation.
Citera
2017-07-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det skulle ju ha kunnat vara så att han fått reda på av polisen att Helena hade tre ringar + ett halsband på sig den aktuella kvällen. Två av dessa ringar ("slutna" ringar) hittades, men den tredje ringen + halsbandet gjorde det inte. De saknas . Men det är bara en spekulation.

Ja det kan ju vara så enkelt men ändå tänker jag..
Konstigt sätt att se på saken kan jag tycka iom att HA saknades oxo och därigenom kunde dem inte veta att hon inte besatt dessa sista smycken fortfarande..

Reagerade direkt på detta när jag såg klipoet men jag är väl bara lite väl misstänksam kanske. Blir kanske lätt så när man försöker sätta sig in i sån här
Citera
2017-07-22, 22:15
Medlem
Citat:

Kan mycket väl vara så det var inte någon större hemlighet detta kan ha berättats av polis eller Helenas anhöriga. Jag visste om det.
Citera
2017-07-22, 22:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja det kan ju vara så enkelt men ändå tänker jag..
Konstigt sätt att se på saken kan jag tycka iom att HA saknades oxo och därigenom kunde dem inte veta att hon inte besatt dessa sista smycken fortfarande..

Reagerade direkt på detta när jag såg klipoet men jag är väl bara lite väl misstänksam kanske. Blir kanske lätt så när man försöker sätta sig in i sån här

Smyckena kunde ju sitta kvar på kroppen, eller så hade de tappats/slängts något annanstans. Men de saknades där och då.

Jag är inte säker här, men jag ar för mig att jag hört/läst att den ring som saknades (inte hittades med de andra) ska ha varit av "öppen" modell. I så fall lite märkligt att inte den också drogs av (?)/tappades.
Citera
2017-07-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Kan mycket väl vara så det var inte någon större hemlighet detta kan ha berättats av polis eller Helenas anhöriga. Jag visste om det.

Visste du att dessa föremål saknades och att HA fortfarande inte hade dessa i sin ägo?

Som jag skrev över så är det nog inget men ìnnan dessa föremål hittades så kunde ju nån VETA att dessa "saknades" från Helena/Helenas kropp eller?
Citera
2017-07-22, 22:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Ja, det behöver inte vara så konstigt. MR kan ju ha fått tillåtelse av polisen att ta upp detta, i fall någon skulle hitta en ring och ett halsband och därmed kunna informera polisen om detta.

Vet du vilka smycken det handlade om? Var det en "öppen" ring? Och var det ett halsband med en grön (?) sten?
Citera
2017-07-22, 22:25
Medlem
Citat:
Smyckena kunde ju sitta kvar på kroppen, eller så hade de tappats/slängts något annanstans. Men de saknades där och då.

Jag är inte säker här, men jag ar för mig att jag hört/läst att den ring som saknades (inte hittades med de andra) ska ha varit av "öppen" modell. I så fall lite märkligt att inte den också drogs av (?)/tappades.

Ja och halsbandet var av öppen modell det oxo
då med andra ord?

Jag förstår mycket väl vad ni säger. Tyckte bara det var märkligt
Citera
2017-07-22, 22:27
Medlem
Citat:
Visste du att dessa föremål saknades och att HA fortfarande inte hade dessa i sin ägo?

Som jag skrev över så är det nog inget men ìnnan dessa föremål hittades så kunde ju nån VETA att dessa "saknades" från Helena/Helenas kropp eller?
Vet inte om jag förstår dig rätt men när det här klippet var så hade ju Helenas andra ringar hittat s och alltså så var det fortfarande smycken som Helena hade på sig som fattades
Citera
2017-07-22, 22:35
Medlem
Citat:
Vet inte om jag förstår dig rätt men när det här klippet var så hade ju Helenas andra ringar hittat s och alltså så var det fortfarande smycken som Helena hade på sig som fattades

Ja det är ju givet att utifrån vad hon hade på sig så fattades ju detta från "samlingen" där och då..

Det var nog bara ett hjärnspöke som skenade lite..

Man förutsatte bara atthalsbandet hade åkt av precis som ringarna alltså..
Ne nu ska jag vara tyst. Skit jobbigt att uttrycka sig i skrift via mobilen ju..
Citera
2017-07-22, 22:40
Medlem
Någon som vet om det har varit flera personer som har varit inne på förhör i samband med "pilot"?
Tänkte om det är en orsak att det har spekulerats om så många namn?
Citera
2017-07-22, 22:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Någon som vet om det har varit flera personer som har varit inne på förhör i samband med "pilot"?
Tänkte om det är en orsak att det har spekulerats om så många namn?

Ja även PU ska ha förhörts 1998, precis som "pilot".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-22 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in